25 Ocak 2016 Pazartesi

Meyveli Limonata Jöleli Pasta


2014 senesinde burada 5 çayı masası diye paylaştığım bir postta yer alıyordu
 bu Meyveli Limonata Jöleli Pasta .
O zaman tarifini paylaşırım diye yazmıştım ama dikkatli bir takipcim tarafından instagramdan uyarılınca paylaşmadığımı farkettim.

Bu pastanın tabanı cheesecake tabanı, üzerinde lezzetli bir krema var..
En üstte de limontadan oluşan lezzetli fresh bir jöle.
Hafif ama gerçekten lezzetli bir pasta.

Söz verdim paylaşacağım diye daha fazla uzatmadan buyrun tarif.. 

Malzemeler

Bisküvi Tabanı için
2 paket eti burçak bisküvi
50 gr  tereyağı
5-6 yemek kaşığı süt
Yarım su bardağı fındık


Kreması için
7 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un 
3 yemek kaşığı nişasta
6 Türk kahvesi fincanı şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi
1 tepeleme yemek kaşığı tereyağı

Limonatalı jöle için
3,5 su bardağı limonata
1 limon kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı nişasta
Yarım su bardağı şeker

Üzeri için 
Meyve dilimleri ve minik şekerlemeler

Yapılışı
Tabanı hazırlamak için, bisküvileri blender yardımı ile un haline getirelim.
Fındığı da tamamen un olmayacak şekilde blenderdan geçirelim.
 Tereyağını eritelim.
 Un haline gelmiş bisküviler, çekilmiş fındığı, erimiş tereyağı ve sütü bir kaba alıp ve elimizle bütün malzemeler birbiri ile özleşinceye kadar bastırarak karıştıralım ve yoğuralım. 
Yuvarlak kelepçeli kek kalıbının tabanını yağlı kağıt ile kaplayalım ve hazırladığımız harcı  bastırarak yerleştirelim. Tabanın donması için buzdolabında dinlendirelim.

Krema için, tereyağı hariç tüm malzemeyi iyice karıştıralım.
Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirelim.
Kaynadıktan sonra altını kapatalım ve tereyağını ekleyelim
ve mikserle çırpalım.
Buz dolabında dinlendirdiğimiz  tabanın üzerine kremayı eşit şekilde dökelim.
Krema ılıyınca üzerine istediğiniz meyvelerden dilim dilim dizebilirsiniz.. 
(Ben muz ve kivi kullandım.)
Pastamızı bu şekliyle yine buzdolabına kaldıralım donsun.

Üzerindeki limonatalı jöle için, limonatayı, nişastayı,limon kabuğu rendesini, şekeri iyice karıştıralım.  Orta ateşte sürekli karıştırarak pişirelim.
Kaynamaya başlayınca ocaktan indirelim.

 Bir kaç dakika soğuduktan sonra soğuyan kremanın üzerine dökelim ve  buzdolabında 4-5 saat 
veya bir gece dinlendirdikten sonra servis yapabiliririz..

Limonta tarifi için buraya bakabilirsiniz..

.....Afiyet Olsun....

6 yorum:

  1. serin bir tatlı görünümünde, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. limonatanin olculeri neler acaba veya hazir 1 lt limonata kullana bilirmiyiz bu tarz tarifleri ailecek cok severiz denemek isterim KUZUCUKLARIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://sevgidenesintiler.blogspot.com.tr/2010/06/buz-gibi-limonataaa.html

      Blogda bu linkte limonata tarifi var.. Hazır limonata da kullanabilirsiniz ama kullanmasanız daha iyi olur zira sağlıklı değil..

      Sil
  3. Hafif ve lezzetli bir pasta olmuş yiyenlere afiyet olsun...daha önce sana bahsettiğim bir blog vardı hırsız,hani senin ve benim içeriklerimi çalan o blog yok artık....

    YanıtlaSil
  4. Farkındayım Tülin Hanım google'a şikayet etmiştim..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sewgi hanım benim adım dilek. böyle pastaları çok yapmak istiyorum ama kelepçeli kek kalıbım yok. ve kelepçeli kek kalıbı almak istiyorum ama cesaret edemiyorum kalıp kötü çıkar diye. sizin kelepçeli kek kalıbınız hangi marka. markasını söylerseniz bende sizinkinden alayım diyorum

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...