29 Haziran 2013 Cumartesi

Asma Yaprağı Konservesi


Kışlık hazırlıklara bu sene de bir yerden başlamak lazım..
Bu hazırlıkların önde gelenlerindendir kışlık sarma yaprağı hazırlamak..
Asma yaprağı , salamura olarak saklanabildiği gibi , çok az haşlayıp buz dolabı poşetlerine yeterince koymak suretiyle dondurucuda saklanıyor .. 
Bir de benim hiç denemediğim bir yöntem daha var ki pet şişelerede saklama yöntemi..
Pet şişeye plastik olmasından dolayı çokta sıcak bakmıyorum.
  
Ben genelde sizlerle de daha önce burada paylaştığım gibi salamura olarak yapraklarımı hazırlıyor
 ve kış için kaldırıyordum..
Ama bu sene bu yöntemi de öğrendim ,yöntem bana çok pratik ve kolay geldi ..
Yapraklar annemin bahçeden, o kadar yumuşak ve tazeler ki insanın topladıkça toplayası geliyor..
Altta gördüğünüz gibi üzüm yaprakları çok taze ,haşlayıp kaldırılmayacak kadar taze ve yumuşaklar..


Siz yapraklarınızı pazar vb yerden satın alacaksanız ince ve çok büyük olmayanları seçin..
Bir de özellikle damarlarının kalın olmamasına dikkat edin...

Malzemeler
Üzüm yaprakları
Cam kavanoz ve kapakları
Kavanozları kaynatmak için büyükçe bir tencere
Su

Yapılışı
Öncelikle yapraklarımızı üzerindeki kiri tozu akıtmak için yıkayalım ve
 sularının tamamen süzülmesini sağlayalım..
Kavanoz kapaklarımızı kaynayan su içinde 5-6 dakika kadar kaynatalım ve bu şekilde bekletelim..
Yaprakları 3-4'er katlayarak temiz ve kuru olan steril kavanozlara bastırarak yerleştirelim..

Kavanozlar hiç yer kalmamışcasına dolduğu zaman temiz ve sağlam olan
 kapaklarla sıkıca kapatalım..


Tüm yaprakları bu şekilde kavanozlara yerleştirdikten sonra;
Büyükçe bir tencereye kavanozlarımızı başaşağı yerleştirelim..
Kavanozların yarısının az aşağısına kadar tencereye su dolduralım..
Tencerede ki su kaynamaya başlayınca ocağı kısalım..

Su kaynadıkça altta ki fotoğrafta gördüğünüz gibi yapraklar alt kısımlardan itibaren
 sarararak renk değiştirmeye başlayacaklar..
Yaprakların hepsi sarı renge ulaştıkları zaman tencerenin altını kapatabiliriz..


Kavanozlarımızı bir kaç dakika bu kaynar suda bekletelim ve sonrasında bir havlu üzerine yine kapakları altta olacak şekilde ters olarak alalım..
Bu şekilde kavanozlar soğuyuncaya kadar bekletelim ki doğal vakumlanma işlemi gerçekleşsin ve kapaklar, elle açılmayacak hava almayacak kıvama gelsin..


Yapraklarımın renkleri nasıl olmuş amaa..
Kavanozlarımızın kapaklarını kontrol ettikten sonra kışın kullanmak için
 güneş görmeyen serin bir yere kaldırabiliriz..
*
*Eğer kavanoz kapaklarınız tamamen içe doğru inmemiş dışa doğru bombeli olarak duruyor ve dolayısı ile de açmaya çalıştığınızda da açılıyorsa kapaklarınızda sorun olabilir ..
Bu durumda kapakları sağlamları ile değiştirip işlemi tekrarlamanız yararınıza olacaktır..  

24 yorum:

  1. sımdı tam zamanı yapmak lazım elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Değişik bir yöntem denemek lazım,ellerinize sağlık.Afiyetle yemeyi nasip etsin..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. bende salamura yaptım bence en güzel saklama yöntemi... Bilmeyenler için çok güzel anlatmışsınız paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. bu sene bend ebu şekilde ysptım bu metedu çokmed ettiler bakalım nasıl olacak:) seninkiler güzel olmuşa benziyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. guzel bi yonten de yapraklari nasil yerlestirdin onu anlamadim bde kullanmak istedigimiz zmb haslayacagiz mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaprakları temizledikten sonra ister katlayarak yerleştirin küçükseler isterseniz de olduğu gibi kavanoza bastırarak yerleştirin farketmez.. Eğer yapraklarınız sertse kullanacağınız zaman kaynayan suda biraz haşlamanız gerekebilir.. Benim kullandıklarım çok yumuşaktı bu yüzden kavanozun içinde haşlamış olmam yeterlidir..

      Sil
  6. çok değişik bir yöntem yapacağım inş bu şekilde hemde pratik, salamurda yapraklar genelde ziyan oluyor. tadını merak ettim ilk tazeliğinde ki gibi ekşiliğini de koruyormu bu yöntemle.

    YanıtlaSil
  7. değişik bir yöntem bende deniyeceğim. salamurada yapraklar genelde ziyan oluyor. merakım tadı nasıl oluyor açtığımızda . ilk tazeliğinde ve ekşili tadı oluyor mu hala beklediği zaman şişede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ekşiliği aynen yerindeydi tadda bir değişiklik yok..

      Sil
  8. Tuz koymadinizmi merak ettim ben plastik kapda yapacam ayni sistemi kulanamam dimi cevap yazarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yöntemi plastik kapta yapmanızı önermem..

      Sil
  9. Şengül Gökçe20.05.2014
    yaprakları sapları ile mi katlayacağız yoksa sapları kopararak mı yerleştireceğiz.?.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şengül hanım yapraklarınızın sapları çok uzunsa kısaltın ben hiç koparmadan yerleştirdim çünkü sapları çok ince ve kısaydı..

      Sil
  10. kavanozları kapamadan içine su koyuyormuyuz sevgi hanım bende yapraklarımı hazırladım ilk defa böyle yapacağım

    YanıtlaSil
  11. merhaba benim adım gülsün sevgi hanım kavanozları kapamadan öncer içine su koyuyormuyuz

    YanıtlaSil
  12. kavanozların içine su koyuyormuyuz

    YanıtlaSil
  13. slm anlamadim tuz yokmu bu yöntemle ???

    YanıtlaSil
  14. Aygül Dağtekin
    Merhaba sizin bloğunuzun takipcisiyim.Güzel şeyler öğreniyorum. Teşekkürler. Yaklaşık 1 ay önce sizin tarifinizi takip ederek asma yaprağı konservesi yaptım. Ancak bu gün kontrol ett
    iiğimde kavanoz içinde toplu iğne başı kadar beyaz noktalar gördüm.Bu ne olabilir ,neden olabilir.Yaptığım yaprakları atmam gerekirmi?

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ben sadece yaprakları kavanoza koyup sıkıştırıyorum ağzını kapatıp ters çeviriyorum 24 saat sonra normal alıp rafa kaldırıyorum o kadar kullanacağım zaman haşlıyorum ve sarıyorum mükemmel oluyor yani hiç bir işleme gerek yok kapak ve kavanoz temiz olsun yeter kolay gelsin

    YanıtlaSil
  16. Gülşen kurt bende bu şekilde yaptım ama kavonoz kapaklarm tutmuyo yeni aldım tarifini gibi tekrar kaynattim yine tutmadı lütfen cevaplarmısınız bozulmasından endişeleniyorm teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  17. Yaprakları birkaç dakika haşladıktan sonra kavanozda boş yer kalmayacak şekilde bastırdım ve kaynayan sudan uzerine gelecek kadar koydum ....1tatlı kaşığı tuz 1 çay kaşığı limon tuzu koyup hemen sıcağına kapağını kapadm ve ters çevirdim...başka bir kaynana işlemi yapmadım ..bir gece beklettim. ..rengi çok güzel oldu ...tadı nasıl bakalım ;)

    YanıtlaSil
  18. Bende hersene bu yöntemle yapıyorum yaprakları mı. Kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirip biraz kaynatıyorum. Bu yöntemle 3 sene bekleyen kavanozlarım var. Hiç bir şey olmuyor çok güzel bir yöntem.

    YanıtlaSil
  19. Bende tarifinixi yaptım şişeleri kaynattıktan sonra bi bezin üzerine ters çevirdim.simdi baktimki alttaki bez hiç islanmamasina rağmen siselerdeki su nerdeyse bitmiş.nereye gitti bu sular.olmadimi yani .

    YanıtlaSil
  20. kavanozlara yaprakla birlikte su koydunuz mu.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...