8 Şubat 2012 Çarşamba

Farrero Rocher (Fındık ezmeli çikolatalı toplar)

Karlı bir İstanbul gününde, hepinize sevgiler sunarak başlayalım bu güne de....
Çikolata ile kavrulmuş fındığın birbiri ile karışıp ,lezzetin tavan yaptığı bir tarifle sizinleyim..
Kısa sürede yapılıyor amaa tadına doyum olmuyor.
Uyarıyorum iradenize hakim olamazsanız hepsi biranda bitebilir dikkat   !!!
*
Şebinkarahisarda yapılan el yapımı fındık ezmesini çok severiz biz..
Bu yaz memlekete gittiğimizde yanımızda götürdüğümüz fındıkları dedeme verdik..
Dedem fındık içlerini sobanın fırınında kavurup daha sonra büyük bir havanda pudra şekeri ilave ederek dövmek sureti ile enfes lezzette fındık ezmemizi yapmıştı..
Burada fındık ezmesini yapan Şebinkarahisarlıyı görebilirsiniz..

Bayram da özel günlerde şık bir ikram olabilir..
Deneyin göreceksiniz

Malzemeler
2 su bardağı kavrulmuş fındık
3 yemek kaşığı pudra şekeri(damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
3 veya 4 yemek kaşığı çiğ krema ( orjinal tarifinde yumurta beyazı kullanılıyormuş)

Üzeri için
150 gr bitter veya sütlü çikolata
1 yemek kaşığı kadar çiğ krema

Yapılışı
 Kavrulmuş fındık içlerini ve pudra şekerini blendırda diri olmayacak şekilde çok ince çekelim.
2-3 kaşık kremayı ekleyerek tekrar çekelim.
Karışımı elimizle kontrol edelim, elimizle sıkarak şekillendirebiliyorsak kıvam tamamdır..
Eğer şekillenecek kıvama gelmediyse kontrollü olarak krema ekleyebilirsiniz....
Hazırladığımız ezmeyi cevizden az küçük boyutta  veya daha minik olabilir yuvarlak form verelim..
Yağlı kağıt serili tepsiye dizelim, yaklaşık 20 dakika kadar buzdolabında dinlendirelim.
Çikolatayı benmari usulu eritelim. (bu usulü aşağıda anlattım)
Çikolatalar eriyince 1 yemek kaşığı kremayı ilave edelim (çikolatanın daha yumuşak bir kıvam elde etmesi için)
Beklemiş olan ezmelerin 2 çatal yardımı ile her tarafinı çikolataya bulayalım...
Ve servis edene kadar buzdolabında saklayalım..
*
Siz ezmelerinizin üzerindeki çikolatanın kıvamını daha sert isterseniz ,içine ilave ettiğiniz kremayı eklemeyebilirsiniz..
Böylece ezmelerinizin üzerindeki çikolata katmanı daha kıtır kıtır olacaktır..
Ame belirtmeliyim ki erimiş çikolataya krema ilave edince ,çikolata donunca biraz daha yumuşak ve daha bir parlak duruyor..Tercih sizin..
Altaki kolajda benim ezmelerimin boyutlarını görebilirsiniz..


Bu şekilde hazırladığınız çikolata kaplı ezmeleri isterseniz, minik muffin kağıtlarında, isterseniz aşağıda gördüğünüz gibi üzerlerine batıracağınız minik aparatlarla servis yapabilirsiniz...

Üstte benim ezmemin üzerinde ki parmak izimi de görmemiş olun..

Fotoğraflarımı mutfaktaki minik yardımcım nedeniyle acele acele çektiğim için kusuruma bakmayın, şimdilik o kadarcıkta olsun..



Ben bir kısmını üstteki gibi ,kalp şekilli kalıplara bastırarak şekil verdim..
Eğer çok veya az yapmak isterseniz, miktarları kendiniz orantılı olarak artırıp azaltabilirsiniz..


Bu lezzetli ezmeleri ister yapın sevdiklerinizle beraber tüketin ,
istersenizde şık bir paketle sevdiklerinize hediye edin....

Tarifin orjinali burada ,arkadaşımız bloğunu yeni açmış kendisine başarılar diliyorum,sizde diğer tariflerine bakmak isterseniz buyrun..

Benmari Nedir?
Bu yöntemde çikolata parçalanarak küçük bir kaba konulur..
Çikolatayı koyduğumuz kap su dolu daha büyük bir kabın içine konulur..
Bu kap ocağa konulacak bir kab olmalıdır..
Kısık ateşte alttaki kaptaki su kaynar üstteki kaptaki çikolata sıcaklıkla erir
Çikolatalar bu şekilde tadında ve görüntüsünde değişiklik olmadan eriyecektir..
Bu işleme benmari denir..
Bu işlemi uygulamalı olarak görmek istiyorum dersenizde buraya bakabilirsiniz..

Bu tarifi de etkinlik için Tombul Tarifler'e  ve Güloannemutfaktaya gönderiyorum..

..............Afiyet Olsun..............

21 yorum:

  1. Fındık ve çikolata tam benlik. Şahane görünüyor, bayıldım. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..
    elde yapma fındık ezmesini tattım giresunda hakikaten mükemmel ötesi:)

    YanıtlaSil
  3. sevgi hanım sizden tarifini alıpta denediğim hiçbirşeyden pişman olmadım.bloğu hergün takip ediyorum çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Elif dene bakalım sende bizim gibi beğenecekmisin...

    Deniz hazır satılanlara benzemiyor dimi ezmemiz çok güzel çok..


    Tariflerimi deneyipte memnun kalan Adsız izleyicim çok sevindim ,
    ah bi de adını bilsemde öyle hitap edebilseydim ne güzel olurdu di mi..
    Yorumun için ayrıca teşekkür ederim bir dahakine adını belirtirsen sevinirim..

    YanıtlaSil
  5. canım tarifin yayında sadece bir foto kullanabildim diğerlerini alamadım eline sağlık katılımın için teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  6. çok güzel birşey bu bayıldımmm,bir şebinkarahisarlı olarak ayrıca sevdim bu tarifi ama ben memlekete gidemiyorum nereden bulurum ki bu ezmelerden?
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. facebooktaki gibi beğen butonu olsaydı bin kez basmak isterdim sanırım... :))))))

    YanıtlaSil
  8. Çok şık olmuşlar.eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar çookk şık olmuşlar ben bunların içine ilave olarak elma rendeliyorum..ellerinize sağlık fotolar çok güzel nasıl çekiyorsunuz yada makineniz mi? özel?? sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok şahane görünüyorlar! Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. anne eli gibi demek hemşeriyiz ne güzel.. Benim burada kullandığım fındık ezmesini ben evde kendim yaptım.. Ama dışarıdan da aldığımız oluyor.. Bildiğimiz bir kahvaltı ürünleri satan bir yer var ordan alıyorum ama Giresundan da sipariş verebilirsin bu linke bir bak derim.. http://www.elden.com.tr/iletisim.asp
    Bak alttaki linkte de http://sevgidenesintiler.blogspot.com/2010/08/karadeniz-turu-6-gun. paylaşmışım..

    YanıtlaSil
  13. Eflatun beğenmene sevindim teşekkürler..

    Doyumluk teşekkür ederim...

    Hilal evet görünüm olarak çok şıktılar.. Ama ben bu tarifin içinde elmayı görmek istemem doğrusu sadece fındık ezmesi çok lezzeli oluyor.. Fotoğraflarım aslında belirttiğim gibi aceleyle çekildiler. Keşke zaman bulabilsemde uzun uzatıya çekebilsem..
    Makinamda özel değil sony ufak bir makina işte..
    Ama büyük olanlarda da gözüm yok değil hani..

    YanıtlaSil
  14. Papatyacım teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  15. Harika toplar ellerinize sağlık

    Canım, tarifinizi yayınlandım.Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ayy bu çokgüzelbir tariff ben genelde truf yapıyordum bayramda veya özel misafirlere ama butarif de harikaymışeline sağlık...

    YanıtlaSil
  17. Fındık ezmeli çikolatalı toplara bayıldım. Hediye etmek için süper fikir. Acayip şık duruyorlar. Ellerinize sağlık. Hemen takip ediyorum sizi.

    YanıtlaSil
  18. http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

    YanıtlaSil
  19. Canım ellerine sağlık,ne şeker,ne şirin şeyler olmuş toplar..
    Bol fındıklı tadına doyum olmaz.
    Afiyet olsun inşAllah..
    Hayırlı Cumalar diliyorum.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  20. harika olmuş. teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Ben ne ara buraya geldim yahu?
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...