14 Ocak 2010 Perşembe

BERKAN'LA EVDE OYUN HAMURU YAPTIK...



Oğlumun hasta olup evde kaldığı bir gündü ..Yat yat sıkıldı tabii bütün gün ...
Bu yaptıklarımız o günden bugüne yansıyanlar aslında...

Bu Berkan'ın daha hiç bir faaliyete başlamadan önceki hali ...Başta çok hastaydı ..Sesi zor çıkıyor ,gözünü açacak hali yok denir ya o şekildeydi Berkan...
Aslında oğlum çok enerji dolu bir çocuktur bir an yerinde durmaz hareketlidir...

Yatmaktan sıkılmaya başlayınca Anneeeeeeeee

canım sıkılıyor burda gel benle oynaaa.....

derken aklımıza geldi oyun hamuru .İkinci sınıfa gidiyor ama kopamadı oyun hamurundan aslında şikayet etmiyorum oynaması yararına biliyorum ..

Evde olmayınca hadi biz kendimiz yapalım dedik .Biraz araştırma yaptık ve burada hem tarifini hemde değişik şekilleri bulduk .
Evde yapılan hamurun avantajı içinde ne olduğunu biliyorsunuz ve çocuğunuzda aktif içinde bulunduğu için acayip zevk alıyor... (gerçi biraz dayanıksız ama olsun bi daha yaparız )

Bu arada bizim hasta ayaklandı ben de yapıcam diye ..

Biz başladık hamuru yoğurmaya ...

Üst foto da konuşmaya hali olmayan oğluş hamurla haşır neşir oldukça açıldı valla.. :-))))

Gözler fıldır fıldır derler ya o halsizlikten eser kalmadı ...

Yaptığı sosisli sandviç gerçeğini aratmayacak cinstendi.
Yaptığımız her figürle daha da açıldı ..pasta, sosisli bir sandviç , araba , salyangoz,lolipop şeker bile yaptık ..



İşte bu da en son halimiz hamur bize terapi gibi geldi desek yeridir ...

Siz de çocuklarınızla bu tür bişeyler yapmak isterseniz Burda da değişik bir hamur yapımı var bundan da yararlanabilirsiniz ..
İyi eğlenceler...
Bizim hamurun içinde:
*2 su bardağı un
*1 su bardağı tuz
*1 fincan su
*3 yemek kaşığı sıvıyağ
*istenilen renkte gıda boyası (çay kaşığının ucu ile çok az)

oyun hamuru kıvamında yoğuruyoruz. Eğer cıvık olursa un ,katı oldu derseniz de su ile kıvamını ayarlayabilirsiniz .KOLAY GELSİN YAPACAK OLANLARA......Posted by Picasa

10 yorum:

  1. Bende kızıma almayı düşünüyordum bak iyi fikir hemen kendim yapayım, hoş evde sadece kırmızı gıda boyası var ama neyse :D


    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. bence de Tuba hemen dene kızınla beraber yapmayı dene çok zevk alacak göreceksin...

    YanıtlaSil
  3. Furkan ve Berkana sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ya bişi sorucam tekrar geldim sayfana nasıl yapmış tekrar okuyayım diye

    1 su bar.tuz fazla değil mii?

    YanıtlaSil
  5. Berkana kocaman gecmis olsun.guzel bir aktivite olmus anne ve oglu icin.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  6. Sevgicim Allah acil şifalar versin.Ne iyi olmuş hamurla oynamak:))

    YanıtlaSil
  7. Tubacım; tuz miktarı banada önce çok gelmişti ama baktığım tariflerin çoğunda tuz miktarı fazla ...
    sebep hamurun kendini salmaması imiş
    bende aynen uydum ..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuşlar bende çok yaptım çocuklarla.Para verip almaya değmez,evde de oluyormuş demek.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. NERHABA KİMMİŞ O SANA YAPAN KALELİ MİYDİ TANIRIM BELKİ:)) SENİ ÜNİVERSİTE YILLARINA GÖTÜRDÜĞÜME SEVİNDİM NEREDE OTURUYORSUN BİLMİYORUM AMA İSTERSEN GÖNDEREBİLİRİM BİBER:))

    YanıtlaSil
  10. Hayır kaleli değil Çal 'lı Adı seher idi ama çok can ciğer bir arkadaşımdı geçmiş zaman kullandım ama şimdi hala görüşürüz onunla ..
    Teşekkür ederim canım çok düşüncelisin ...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...