28 Eylül 2011 Çarşamba

Kışlık Hazırlıklar; Taze Fasulye Dondurucuya Nasıl Konulur?

Kışlık hazırlıklarınızı son hızıyla devam ettiğinizi biliyorum...
Eeee artık sonbahardayız ve yavaş yavaş kışa doğru ilerliyoruz ve bu hazırlıkları hızlandırmalıyız..
Blog istatiklerim bana diyor ki, insanlar bu hazırlıklara çok önem veriyor..
Anlatımlarını biraz daha detaylandır..
İşte bu veriden yola çıkarak, taze fasulyeyi dondurucuya nasıl koyarsak daha lezzetli olur bunu paylaşmak istiyorum..
Dondurarak saklama işleminin besinin özelliğini diğer besin saklama yöntemlerine göre tazeye en yakın olarak koruyan yöntem olduğu biliniyor.
 
Dondurucuya gitmeye hazır paketlenmiş fasulye görüntümüzle başlayalım yazımıza...
Evet donducuya koyacağımız taze fasulyemizi en güzelinden ve
 tazesinden aldıysak sizde benim gibi işinizi kolaylaştırın
evde bu işi severek yapabilecek afacanlarınızı çalıştırmakla işe başlayın..
Gördüğünüz gibi nasılda severek yapıyorlar bu işi...

 Ben Fasulyeleri Giresun'dan getirttim;
 memleket mahsulü daha  lezzetli oluyor bunu birkaç senedir test ediyor ve görüyorum..

Malzemeler
15 kilo kadar taze fasulye
6-7 kilo kadar domates

Hazırlanışı
Fasulyelerimizi önce yıkayalım ve uçlarını temizledikten sonra uygun uzunlukta kıralım..
Domateslerimizin tamamını rendeleyelim yada robottan geçirelim..
Uygun derinlikteki tenceremize (benim tencerem derin bir tencereydi) 2 su bardağı kadar domates rendesi koyalım üzerine de tencereyi dolduracak kadar fasulye ilave ederek tencerenin kapağını kapatalım.
Domatesin suyunda ve kendi buharıyla 10 dakika kadar fasülyelerin rengi değişip diriliklerini kaybedinceye kadar, arada karıştırarak kavuralım.
Bu işlem fasülyenin cinsine ve kalitesine göre değişebilir. 
 (dikkat fasulyelerimiz çok yumuşamayacak sadece  renkleri biraz solacak)  
Sonra rengi dönmüş olan bu fasulyelerimizi geniş tepsilere dökelim ve tamamen soğutalım...
Aşağıda görüldüğü gibi..


Tamamen soğuttuğumuz taze fasulyeleri buradaki gibi buzdolabı poşetlerine birer pişirmelik bölelim ve şuradaki yöntemimizle de poşetlerin havalarını alalım.
*
Taze fasulyeyi yemeklik kullanabileceğiniz gibi altta benim yaptığım gibi,


Bir Karadeniz yemeği olan dible içinde aşağıda ki şekilde hazırlayabilir
ve kışın kolaylıkla pirinçli fasulye diblesi yapabilirsiniz..
Yöntem yine aynı şekilde..

Bir başka şeklide yine yemeklik ama biraz zeytinyağlı fasulye tarzında fasulyeleri incelterek hazırlayabilirsiniz.

İşte bu kadar benim hazırladığım miktar size fazla gelebilir siz ölçüleri azaltarak kendinize göre hazırlayabilirsiniz..
Bu şekilde tamamen sağlıklı ve lezzetli kış için elinizin altında fasulyeleriniz olacak..
Dikkat edilecek iki nokta var 
Birincisi fasulyeleri çok kavurmayacaksınız rengi dönecek kadar ve
ikincisi tamamen soğuduktan sonra ,hava almayacak şekilde paketleyeceksiniz  .

38 yorum:

  1. ohh mis gibi memleket fasülyesi:)
    hazırlıklar tamam gibi canım Allah güle güle yedirtsin inşallah:))
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Elelrien saglik Sevgi gule gule yiyin insallah

    YanıtlaSil
  3. 15 kilo ! zavallı çocuklar

    YanıtlaSil
  4. harıka anlatmıs ve fotograflamıssın lakın ben hııc boyle seyler yapamam yapamayacagımdan degıl tembelım bıldıgın:)
    bırde hersey mevsımınde guzel dıye dusunuyorum bzluga gırıp aclması vs tadı kacıyor sankı ne bılım..

    YanıtlaSil
  5. Deniz hazırlıklar tamam değil aslında ama bebekle bu kadar....

    Sefa teşekkür ederim canım..

    Neval hiçde yazık değil ağaç yaşken eğilir malum, seve seve ayıkladılar fasulyeleri..

    Gülcan ben seviyorum böyle şeylerle uğraşmayı, inan lezzeti de gayet yerinde oluyor bazı şeylere dikkat edip hazırlarsak.

    YanıtlaSil
  6. Allah ağız tadıyla yemek nasip etsin.tepsilerin balkon kenarında durduğu fotoyu görünce başım döndü bir an.tepsiler binaların üzerinden uçuyormuş gibi geldi:)
    Yakışıklılara da bravo yani,dediğin gibi şimdiden alıştırmak lazım,sonra sıkıntısını yine biz yaşıyoruz malesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fasulyelerin manzarası güzelmiş :)

      Sil
    2. Manzaramız güzeldir ;biraz da onlar faydalansın fena mı:))

      Sil
    3. Sevgi hanım Allah'a şükür ani bi rüzgar çıkmamış. Aman dikkat edin, burda karşı komşumuz bu fotoğraftaki gibi tepsiyi balkonun kenarına koymuş kayısı kurutmak için. Tepsinin düşüşünü gördüm, Allah'a şükür aşağısında kimse yoktu, birinin başına gelse çok fena olurdu. Çelik tepsi yamuldu yere çarpınca..

      Sil
    4. Bu arada adımı yazmayı unutmuşum, adım Seher :)

      Sil
  7. merhaba ben yenı evlendım bu sene ılk defa kıslık hazırlıcam bu yapmıs olduklarının hepsı benım ıcn cok yararlı bırsey sorcam dıyelım bunlaarı kullanmak ıstedgımde nasıl yapacam normal evde fasulye yemegı yaptıgım gıbımı acaba :?

    YanıtlaSil
  8. haticinpepelasi fasulyeyi kışın kullanacağın zaman genelde dondurucudan çıkardığın gibi buzunu çözdürmeden kullanman öneriliyor(bakteri üretmemesi için).
    Bende buna katılıyorum ama ben buzdolabı poşetinden çıkarıp şöyle bir musluğun altına tutuyorum ve direk tencerede kavurduğum soğanların üzerine koyup suyunu da ilave edip pişiriyorum..

    YanıtlaSil
  9. ben pişirmeden donduruyorum am hiç memnun kalmdm birdhaki sefere bunu deneyecegm inş.(elif)

    YanıtlaSil
  10. Elif Hanım;
    Pişirmeden pek çok kişiden olumsuz yorum duymuştum.. Bende fasulyenin pek çok sebzede olduğu gibi azda olsa pişirilip o şekilde dondurucuya konulmasından yanayım..
    Lezzette bu şekliyle kayıp olmuyor ben senelerdir bu şekliyle yaparım; deneyin pişman olmayacaksınız inşallah..

    YanıtlaSil
  11. peki salçasi ne zaman koyulacak bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salça derken domates rendesini kastediyorsanız yukarı tarifte yazdım aslında . Fasulye ile beraber tencereye alıyoruz domates ve fasulye beraber kavruluyor ve bu şekilde de fasulye yumuşuyor.. Sorunuzu umarım doğru anlamışımdır..

      Sil
    2. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
      şu anda hem okuyor hemde yapıyorum
      hoşçakalın

      Sil
  12. Resimlerle anlatmanız çok iyi. Afiyetle yersiniz umarım :)

    YanıtlaSil
  13. bende mutlaka deneyeceğim teşekkür ederim Asuman

    YanıtlaSil
  14. ben elif
    sevgi hanım bende fasülye sakladım buzlukta ama az benimki tabi 1.5 kilo kadar ama ben pişirmedim sadece ayıkladım yıkadım ve doğradım o şekilde sakladım bir mahsuru olur mu sizce. benim annem de sizin gibi yapıyordu ben de denk geldi fazladan almıştık fasülyeyi araya gitmesin diye koydum. eğer böyle bir mahsuru varsa bi dahaki sefere sizinki gibi yapmayı düşünüyorum. SEVGİler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif sakladığın şekilde fasulyelerin umarım kullanılabilir şekilde kalırlar.. Sebzeleri dondurucuya koymadan önce kısa bir süre şoklamak gerekiyor ki dondurucu sebzeyi bozmasın..
      Şoklama işlemi yukarıda anlattım aslında çok kısa fasulyeyi domates sosla kavurmak yada kaynar suda haşlayıp çıkarmma şeklinde olur ki ben domatesle kavurmayı vitamin kaybı olmamsından dolayı tavsiye edebilirim...
      Sözün özü fasulyeyi direk dondurucuya koymanız iyi olmamış..

      Sil
  15. Allah afiyetle sağlıkla agzinizin tadini bozmadan yemek nasip etsin inşallah. Bende yaptim bol domatesli sekilde:)

    YanıtlaSil
  16. Aklımdaki tüm sorulara cevap vermişsiniz Sevgi Hanım çok teşekkür ederim.Türkan

    YanıtlaSil
  17. domates şartmı

    YanıtlaSil
  18. Ben taze fasulyeyi kurtları çıksın die 6saat suda beklettim vitamini olmusmudur acaba hemen yorum bekliyorum

    YanıtlaSil
  19. fasulye fazla pişerse sorun olur mu? unutmuşum 30 dakika kadar pişmiş.

    YanıtlaSil
  20. Taze fasulye yemeği yapıyordum.Ancak çok fazla fasulye kavurmuşum.Buzluğa atmak istiyorum ama soğanlı olması sorun yaratır mı?Bilgisi olan cevap verebilir mi?

    YanıtlaSil
  21. Bencede bubsıteye bayılıom zaten hep fasulyelerımıbsızınkındrn yaptım ve denedim pısırdım vok da guzel bır tadı olduu ellerınıze saglık gercektwn dıkkat ederek yaparsak mukemmel kezzetler cıkiyor ortaya sevgilerr

    YanıtlaSil
  22. Soğanlı olması sorun değil..ben yemekten artanlari bile donduruyorum.problem olmuyor.

    YanıtlaSil
  23. Hiç tuz katılmıyor mu fasulyeler kavanozlanırken ? ya da kavanozlara konmadan önce ocakta kaynatılırken ? bundan hiç bahsetmemişsiniz o yüzden merak ettim. bildigim kadarıyla tuz ve yağ uzun süreli korunmasında önemli bir etken.

    YanıtlaSil
  24. Merhaba benim sizden öğrenmek istediğim, yeşil taze fasülyenin yada beyaz taze fasülyenin derin dondurucuya nasıl konacağı ile ilgili nasıl bir işlem yapmam gerektiği konusunda bilgi ve tarif rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  25. Mrb elinize saglik sevgi hanim gule gule yersiniz ins tarifiniz cok guzel ben de yaptim guzel oldu benimkide 20 kg fasulyeye 10 kg domates ekkedim tuz dan bahsetmemissiniz tuz ilave ediliyomu annemede yapicaz en azindan onunkine tuz ilave etcekmiyiz cevap icin tskler elinize emeginize saglik kolayliklar diliyorum Allaha emanet olun Sevgi Aydin.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...