18 Ocak 2014 Cumartesi

Ev Yapımı Öksürük Şurubu (Balgam Sökücü)


Yazıyı detaylı olarak okuyalım lütfen
Sonbahar ve devamında kış aylarıyla beraber gribal hastalıklar neredeyse tüm evlerin baş köşesine yerleşti..
 Ateş, burun akıntısı, boğaz ağrısı, halsizlik derken beraberinde de çoğunlukla öksürük eksik olmuyor..
Allerjik astım geçirmiş biri olarak (bu arada 3 çocuğumda da bunu yaşadım) boğaz içi akıntısıyla gelişen öksürüğü  kesmenin ne derece sıkıntılı  ve uzun sürdüğünü çok iyi bilirim.
Özellikle gece öksürükleri çocukları çok zorluyor başladı mı kesilmek bilmiyor..
Bu sene küçük kızımdaki boğazdan içe akan balgamdan dolayı oluşan öksürüğü  doğal olarak nasıl engellerim  diye düşünürken  bu  karışımla karşılaştım. 
Bu karışım, kuvvetli bir  balgam sökücü olmakla birlikte  öksürüğe karşı  
adeta  doğal bir antibiyotik.
Koruyucu özelliğinden dolayı hastalık gelmeden  günlük, bir kahve fincanı gibi içilirse
 çok faydasını görürsünüz.(Bu miktar büyükler için tabii)
* Ben 3 yaşındaki kızım için neredeyse 2 aydır kullanıyorum ve anlık burun akıntısının dışında bir şey olmadan bugüne geldik...(geçen sene neredeyse her ay nefes sıkışıklığımız oluyordu ve beraberinde  nebulatör ve ilaçlar....)

Lafı daha fazla uzatmadan tarifini vereyim isterseniz..

Malzemeler  
1 orta boy kuru soğan
1 limonun suyu
1 su bardağı kaynar su
3 yemek kaşığı süzme bal
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı tarçın
Yarım tatlı kaşığı zencefil

Yapılışı
 Soğanı ve sarımsağı küp küp doğrayalım..
Bir kavanozun içine koyalım.. Üzerine 1 su bardağı kaynar suyu ilave edelim ve suyun tamamen soğumasını bekleyelim .(bu aşamada soğan ve sarmısağın aroması suya geçecektir.)
Suyu tamamen soğuyana kadar bekletmek yeterlidir..
Kavanozun içindekileri iyice karıştıralım ve süzelim..(soğan sarmısak posasını atıp sadece suyu kullanacağız)
Balı ve 1 limonun suyunu ilave edelim
Zencefil ve tarçını ekleyelim..(Kavanozun kapağını kapatalım ve karışmalarını sağlamak için biraz çalkalayalım)
Doğal balgam sökücümüz hazırdır..
Ben kızım için her öğün sonunda 1 yemek kaşığı kadar
 veriyorum; bazen iki kaşık da verdiğim oluyor..
İçinde vücudumuz için zararlı olan kimyasallar bulunan, renklendiricilerle dolu öksürük şurupları yerine tamamen doğal,  bitkisel bu şuruptan hem küçükler hem de biz büyükler pek ala yararlanabiliriz.. 
İçindeki soğanın kokusundan dolayı çekinceniz olmasın çünkü ilave edilen diğer şeyler kokuyu bastırıyor.
Benim kızım çoğu zaman kendisi hatırlatıyor ilacımı vermedin diye..
**
*
*12 aydan küçük çocuklar için bal kullanımı yasak olduğundan balsız ve doktorunuza danışarak vermeniz en doğrusu olacaktır..

*Zencefil her ne kadar yararlı bir bitki de olsa 2 yaşın altındaki çocuklarda kesinlikle kullanılmamalıdır. 

Bunlara çok dikkat edin lütfen.

*Soğan; bronşları açar, öksürük söktürür, grip ve so­ğuk algınlığı gibi rahatsızlıkların tedavisinde yardımcı olur.
*Sarımsak; Beyaz kan hücrelerinin sayısını artırarak bağışıklığı güçlendirir.Güçlü bir mikrop öldürücüdür. Akciğer ve bronşları dezenfekte eder.
*Limon suyu ;Nezle, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklarda limon ve limon suyu tedavi edici bir
 etki gösterir
*Bal; Antibakteriyel özelliğinden dolayı içinde bakteri, mantar oluşmaz. Bir çok gıda içinde bozulmadan saklanabilir. Balgamı kurutur ve öksürüğü keser. .
*Zencefil; Balgam söktürücü özellikler taşıyor.Zencefil gerçekten iyi bir antioksidandır.
* Tarçın; Hem lezzet katmak hem de bağışıklık sistemini desteklemek için şuruba ekleniyor.

Göğüs hastalıkları uzmanı olan ve görüşlerine son derece önem verdiğim
 Prof. Ahmet Rasim Küçükusta da burada bizimkine benzer bir tarif paylaşmış detayları için buraya bakabilirsiniz..

 Bu karışım koruyucudur; basit öksürükler içindir.. 
Bitkisel çözümler her zaman yeterli olmayabilir. 

Not: Lütfen öncelikle doktorunuzu dinleyin. Benim tavsiyelerim sadece benim tecrübelerim ve kişisel araştırmalarımdır. Teşhis ve tedavi niteliği taşımaz ve doktorunuzun tavsiyesinin yerini tutmaz. 

202 yorum:

  1. Çok gerekli bir tarif olmuş..Özellikle bu aylarda hastalıklarla boğuşurken, hepimizin ihtiyacı olan bit terkip..
    Teşekkürler Sevgi'cim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında bende bunun için paylaşma gereği duydum bir nevi amme hizmeti..

      Sil
    2. Soğuk algınlığı ilacı kulaanırkende çocuğa verilirmi bu karışım?

      Sil
    3. bende yeni basladim süper oluyor

      Sil
    4. süpeeeerr

      Sil
    5. süpeeeeeeeer

      Sil
    6. Günaydın çok teşekkürler bu bilgi için, aslında bir ara bunu Dr.ferudun kunak' tan dinleyip not almıştım ve notumu kaybettim şuan bu bilgiyle karşılaşmam gerçekten çok güzel oldu,2 yaşındaki ikizlerimden birinin çok balgam var ve ventolin kullanmama rağmen rahatlatıyor en kısa sürede deneyeceğim ama özellikle sormak istediğim kaç günde tüketilmelidir, saklama koşulları nedir bunun için de bilgi verirseniz sevinirim hoşçakalın ;)

      Sil
  2. Çok güzel,doğal bir tarif..Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah faydalı olur..

      Sil
    2. Mrb çoçuklarda Boğaz iltihabını geçirirmi acaba öksürük ve burun akıntısı yok sadece Ateş var 😔

      Sil
    3. Mrb kızımın Boğaz iltihabi var öksürük ve burun akıntısı yok ateşi var antibibiyotik kullanmadan bu şurup iyi gelirmi acaba lütfen cevap ��

      Sil
  3. ben bu tarifi blogumda kaynak belirterek paylaşabilir miyim birde kaybetmek istemiyorum blogumda sürekli dursun lazım olur düşüncesindeyim.çok aradım bi grip geçirdim bu tarif o zaman nie yoktu ki :D ilaç kullanmak zorunda kaldım malesef.böle bir tarif vardı sınıftaki ablalar söledi ama sonra onlar sölerken yazmamıştım..müsade ederseniz bloguma koymak istiyorum blog adresinizi ekleyerek tabiki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatım Kitap arkadaşım bloğumun linkiyle beraber paylaşabilirsin..Aksi olmaz..

      Sil
  4. Su an en ihtiyacim olan seydi bu.Berru'nun durumunu biliyorsun.hep okuyorum duyuyorum boyle tarifler ama senin gibi halden anlayan ve ayni konuda tecrubeli bir anneden bu receteyi almak sahane oldu.cok tesekkurler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serapcım Berru'ya da geçmiş olsun inşallah sizde de aynı allerjik durumlar var daha çok koruma altında olmalısınız..Soğan suyunun faydası olur eminim..

      Sil
    2. İyi günler benim oğlum 23 aylık ve boğazları ağrıyor bana çekmiş bademcikleri hemen enfeksiyon kapıyor bu karışım iyi gelirdi acaba

      Sil
    3. Sevgi hanim mrb bu güzel tarif için teşekkür ederim.alerjik durumlar demissiniz benim kizimin yumurta alerjisi var.alerji den dolayi alerjik bronşit oldu geçen yıl sürekli oksurdu yavrum.Dr bu sene hergün buhar vermemizi söyledi. Tabi bu durum beni rahatsiz etti sonucta bu ilackarin yan etkiside var.Bu tarif i kullansak faydasını görürmuyuz acaba

      Sil
  5. İbrahim Saraçoğlu sadece soğanı kaynatarak suyunu tavsiye ediyor. Bu da güzelmiş hem tadı daha içilebilir.

    Şifa olsun inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Papatyacım soğanın her türlüsü ayrı faydalı ama sebzelerin işlem görmemiş halleri genelde daha faydalı ..Evet bal ve limon suyu ve tabii tarçın tadını güzelleştiriyor..

      Sil
  6. Sevgi inanmiyorum Zeynep kizin üc yasinami girdi! Zamana bak,ben daha kücüktür diyordum...Cok gecmis olsun hepinize,hastalikta benide en cok üzen öksürüktür! Süper bir tarif vermissin,bizde cok sükür cok yasanmadi,Allahà bin sükür,herseye sarimsak koymanin,soganlari ikiser ikiser dogramanin,bali degil ama salatalaa limon suyunu basmanin faydalarini görüyorum bende evde,doktor yolunu unutmus Ilayda gecen gün neresi burasi diye sordu:)) Tarcinsa Quarkli yogurtlu,nar surubuyla meyveli karisimimizin bastacidir!

    Iyiki yazmissin,cok etkili birsey bu,Allah razi olsun senden.Yorumun icinde cok tesekkür ederim,duygulandirdin beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilcim 3 yaşına 3 ay var ama biz 3 yaş havasına girdik şimdiden.. Hastalıkta bazen gerekiyor ama çocuklar da olunca özellikle insan kıyamıyor.. Yorum içinden geçen samimi duygularımdı..

      Sil
  7. cnm ellerine sağlık,gerçekten çok faydalı bir paylaşım olmuş.Ben de denicem inşAllah.Yapınca linkinin vererek paylaşırım.Hayırlı akşamlar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zelihacım uzun süredir kullanıyorum paylaşıp paylaşmama arasında gidip geliyordum ama bitkisel ve katkısız dolayısı ile herkes faydalansın istedim..

      Sil
  8. Bu karşımı buzdolabında mı saklamak gerek, dışarıda bişey olur mu acaba? Ben cesaret edemedim içmeye ama 4 yaşındaki kızıma vermeye başladım... Çok teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabında saklayın.. Aslında bizim de içmemiz lazım ama çocuklarımızı daha çok düşündüğümüz için onlara içirmeyi tercih ediyoruz.. Ayrıca tercih edilmeyecek birşey de yok limon bal ve tarçın soğanın tadını kamufle ediyor..

      Sil
  9. Bu karışımı buzdolabında mı saklayalım, dışarda durabilir mi?

    YanıtlaSil
  10. bu şurup kaç gün kullanılabilir ? müddeti ne kadardır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yukarıda gördüğünüz kavanozdaki karışımı 2 hafta sonra bitiriyorum kullanan kişinin yaşına göre değişir..

      Sil
  11. bu karışımı buzdolabında mı saklamak gerek bide bu karışımı kaç gün kullanabiliriz? aynı zamanda da tarif için teşekkürler daha yeni yaptım umarım işe yarar çok saolun -fatma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma hanım cevaplar üstte şifa olsun inşallah..

      Sil
  12. Çok guzel olmuş

    YanıtlaSil
  13. Deneyeceğim gece öksürüğü cok fena gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öksürük şurubu yazdım ama aslında direkt bir öksürük şurubu değil bu. Öksürüğün nedeni çoğunlukla boğaza akan balgam olunca balgamın kesilmesine yardımcı olunca öksürükte kontrol altına alınmış oluyor.. Yararını görürsünüz inşallah.

      Sil
  14. Belki ise yariyordur ama tadi cok kotu. Agizda tadi ve kokusu da kaliyor. Balin limonun ve soganin tatlarini ayri ayri aliyorm resmen. Birbirine karismiyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarıyor yaramasına da kokusu hiç yok demedim ki ben.. Siz de bizim yaptığımız gibi üzerine su için ya da bir şeyler yiyin koku ve tat hafifliyor..

      Sil
  15. Biz denedik biiznillah işe yaradı,öksürüğümüz vardı artık hafifledi,denemek isteyenlereşiddetle tavsiye ederim ellerine sağlık yengeciiim.elmas

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben yaptım bu karışımı fakat biraz çekincem var içme konusunda midem çok hassas olduğu için zehirlenmekten korkuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım zehirlenmekten kastınız nedir? Zehirleyecek ne var bu karışımda anlayamadım..İçinde alerjiniz olan bir madde varsa da denemeyin derim..

      Sil
  17. Şuan saat gecenin ikisi ve kizim cok oksuruyor. Caresiz ce ne verdiysem kesilmedi arastirdim ve. Bu tarif cikti karsima suan yaptim 2 saat sonra vericem inşaallah işe yarar ve kizim öksurmez tesekkurler Kader ben.

    YanıtlaSil
  18. Kader Hanım öncelikle geçmiş olsun.. Ama bu tarif mucizevi bir şey değil öncelikle onu belirteyim.Şıp diye öksürüğü kesmez. Çocuğunuz hasta olmadan önce de vermelisiniz ki bir faydası olsun.. İçinde bulunan soğan sarmısak bal ve limonun yardımı ile çocuğunuzda oluşan balgam vüücutttan kolayca atılacak ve öksürük için önemli bir etkenden kurtulacaktır.. Hasta olmadan neden vereyim diyebilirsiniz; karışımın içindeki her şey vücut için gerçekten yararlı şeyler bir zararı olmaz yani.. Tavsiyem eylül -mayıs ayları arasında kesintisiz vermenizdir. Ben kendi kızımda öyle yapıyorum sıvı burun akıntısından ötesine geçmedi bu sene maşallah..

    YanıtlaSil
  19. Merhaba ablacım 15 yaşımdayım . Sigaradan dolayı her sabah öğlen akşam öksürüyorum . Bide bu yaptığın ilacı ben 1 bardak içsem nasıl olur . Bir problem olmaz demi ?? . Yardımcı olursan sevinirim . Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaan bu karışımın faydasını görürsün tabii.. Bir bardak felan içme biraz abartmış olursun her öğün 2 yemek kaşığı yeterli olur senin için.. Ama sana acizane abla tavsiyesi yaşın çok küçük kendine yazık etme ve bence sigaraya son ver ;
      yazık gül gibi ciğerlerine bak daha şimdiden öksürükler başlamış..

      Sil
    2. Ablacım öyle diyosunsa bırakamıyorum ki bu mereti . Tavsiyen için teşekkür ederim.

      Sil
  20. Bu arada adımı yazmayı unuttum. Ben Kaan..

    YanıtlaSil
  21. Merhaba ben serpil.benim kizim 2 yasinda.sabahlari asiri sekilde balgamli oksuruk oluyor.bazen balgami kusup cikariyor.ama bitmiyor.bu karisimi deneyebilirmiyim.yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil Hanım 2 yaşındaki çocuk içinde rahatlıkla kullanabilirsiniz tabii.İyi bir sonuç almak istiyorsanız sürekli kullanmanız önemli..

      Sil
  22. teşekkürler, bende sizinle aynı sorunu yaşıyorum. Allah şifa versin. biz tarifinzi 4 gündür kullanıyoruz ve hamdolsun şuan etkisinin farkettirdi. bunun özel saklama koşulu varmı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saklama koşulu ben buzdolabında sakladım.. Hava ısındığı için dışarıda durmasın bence..Bir kaşık verdiğiniz için o soğukluk çocuğa çok ta birşey yapmayacaktır... Arkasından da su içirirseniz iyi olur.. Geçmiş olsun inşallah..

      Sil
  23. Zencefil olmadan olurmu en azindan alana kadar yararlansam.tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuğunuz küçük değilse kullansanız iyi olur.. Koymasanız da olur..

      Sil
  24. toz zencefil mi taze zencefil mi kullanacağız.

    YanıtlaSil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Sevgi Hanım bu güzel paylaşımınız için çok teşekkür ederim.Oğlum 5 yaşında sinüzit olmuş.Ve sinüzitte maalesef oksurukle seyrediyor ve bronsite dönüştü.ilk hastalığını antibiyotikle(iğneyle) atlattık ama.Çocuklar için en doğrusu bağışıklığını kuvvetlendirmek ve bunun içinde bitkisel yontemlerden yaralanmak.Sinüziti araştırdığımda insanlar çok kotu şeyler yazmış ve moralim çok bozuldu.Bende internetten kişilerin kullandığı bitkisel kurlerden bi karışım hazırladım.zeytinyağı(has),çörek otu yağı az serum fizyolojik su,sarımsak yağı,isveç surubu(alkolsüz) karıştırdım.Bunu sabah akşam hem burun deliğine hemde kulağına(çünkü orta kula iltihabıda yapmıştı.sinüzit geçen sefer)damlatıyorum.3 gün oldu.nefesinde rahatlama oldu.şu an sikayeti yok.ama tam iyileşmedi tabi.sizin tarifinizi uygulayacağım oksuruk için.oksuruğude atlatırsak sanırım bu sefer bu şekilde kurtulacağız.

    YanıtlaSil
  27. Sibel Talay
    sevgi hanim çok faydali bir tarif için teşekkür ederim. 1 yaşındaki bebeğimin hırıltısini ne ilaçlar kullandığiysam asla gecmedi. Bu karışımı2 kere yedirdim. Hırıltısini geçirdi. Çok memnun kaldım. Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım; 1 yaşında ki bebeğiniz için zencefil ilave etmediniz inşallah.. Fayda sağlayalım derken zarar vermeyelim yazıyı itinayla okumuşsunuzdur inşallah.. Geçmiş olsun..

      Sil
    2. Sevgi hanım zencefil kullanmadım.. Boğaz ağrısı için böyle bir tarifiniz yok mu.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  28. Sevgj Hanim ismim Ezgi 25 yasinda 8 aylik bi anneyim bogazimda akinti ve oksurugum vardi.ilac kullanamadigim icin karisiminizi yaptim ve tam olarak okumadan 1 bardagi ictim.acaba bir problen olurmu.cevaplarsaniz sevinirim.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi hanım 8 aylık anneyim derken hamile değilsiniz değil mi? Yazıyı tam anlamı ile okuyun diye belirtmiştim aslında.. Karışım doğal şeyleri ihtiva ettiği için size zarar vereceğini düşünmüyorum ölçüyü biraz aşmışsınız her şeyin fazlası vücut için zarar verebilir ölçülü kullanmak en iyisidir.. Eğer hamile iseniz zencefil özellikle kusmalar için çare bile olabiliyor ama fazlası zarar verebilir dikkatli olun lütfen....

      Sil
    2. Dogum yaptim emziriyorum.sütüme bi zarari olmaz dimi.ben zencefil olmadigi icin zencefilsiz yapmistim bide.Ezgi.

      Sil
  29. hollanda dan selamlar sevgi hanim 10 yili askin astim boronsit cronik ilacda kullaniyorum fakat surekli oksuruk ve cikmayan bi balgam sikayeti ozellikle kis aylarinda aktarlardan aldigim karisimlarda pek bi faydasi yok ilac kullandigim icin bu karisimdan icebilirmiyim ve gundelik ne kadar almaliyim

    YanıtlaSil
  30. Burak ben 18 yasindayim. Sigaradan dolayi balgama iyi gelir mi? Bide her sabah uyandigimda oksurukle uyanıyorum onun icin ne yapmam gerek?

    YanıtlaSil
  31. yeliz ben kızım 17 aylık sabah az hırıltısı vardı soğanlı sarmısklı karışımın soğumasını bekliyorum zencefilde koyucaktım ama ne zararı var bilmiyorum azda olsa koysam olmazmı acaba

    YanıtlaSil
  32. Cok tesekkur ediyorumm size bu karisimdan oturu doktora gittim bana ilac verecegine bu tarifi yazdirdi bana kendisi ilaç sevmez cunku oglumun vazgecilmezi bu surup suan herkes gripken oglumki hergun okula gitti masallah tik yok kii biz 2 kere zatture atlattik o zor zamanda buldum surubu cok faydasini gordum allah razi olsun binkerebende ilaclarimi rafa kaldirdim :)))) iilknur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur Hanım; Bende kış başlarken kızıma kullanıyorum daha öncede yazdım mayıs gibi bırakıyorum.. İçinde zararlı birşey yok kullanmakta fayda var bence de..

      Sil
    2. 1 dis sarimsagi ben az buluyorum biraz artirsak siz nedersiniz ben birde soguk cekim yapilmis corek otu yagi veriyorum buda olumden haric herseye iyi geliyor

      Sil
    3. Birde okula gidiyor oglum sabahlari oglenleri veremiYorum sabah ac karnina verilse rahatsizlik verirmi yada napmali sizce tsk.ler

      Sil
    4. Çorek oyu yağını nekadar veriyorsunuz oğlum 11 aylık

      Sil
  33. Merhabalar, bende suan geniz akintisi ve öksuruk var, en basta koruyucu yazmissiniz,kullansam etkisini görürmüyüm. 24 yasindayim bu arada, ve hamileyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamilesiniz bu yüzdende size kullanıp kullanamayacağını konusunda bir şey söyleyemem.. Karışımın içinde zararlı bir şey yok ama siz bence doktorunuzla konuşun..

      Sil
  34. Ben neslihan 3aylık hamileyim ve kötü oldum bu karışımı kullana bilir miyim

    YanıtlaSil
  35. BEN DE BU ŞURUBU YAPTIM KIZIMA AMA NASIL SAKLAYACAĞIM BUZDOLABINDA MI YOKSA ODA SICAKLIĞINDA MI?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serin bir yerde saklanabilir bu buzdolabı olabilir serin bir mutfak olabilir..

      Sil
    2. Sevgi hanım AC mi tok mu vermeliyiz hangisi daha etkili olur

      Sil
    3. Sevgi hanım AC mi tok mu vermeliyiz hangisi daha etkili olur

      Sil
  36. MERHABA BURCU BEN,
    OĞLUM YAKLAŞIK 3 HAFTADIR BOĞULARAK ÖKSÜRÜK SORUNUYLA UĞRAŞIYOR UĞRAŞIYORUM :)
    ÖKSÜRÜK ŞURUBU KULLANIYORUM ANCAK ASIL ÖNEMLİ OLAN BALGAMIN ATILMASI ONUN İÇİN KARIŞIMINIZI DENEYECEĞİM MUTLAKA.
    ANCAK 15 AYLIK OLDUĞU İÇİN GÜNDE KAÇ KEZ VE NE KADAR MİKTARDA VERMEM YETERLİ GELECEKTİR BELİRTİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM ..ŞİMDİDE TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
  37. Burcu oğlun küçükmüş her öğün sonu bir tatlı kaşığı yeter sanırım..

    YanıtlaSil
  38. bir limon fazla değil mi ? tansiyonu düşürür mü (çocuklar için) .tadı çok ekşiymiş diyor çocuklar teşekkürler

    YanıtlaSil
  39. Bu tarifi 5 aydır kullanıyorum ve yazan hanima gece gündüz dua ediyorum allah ondan razi olsun. 6 yaşındaki oğlum 2 yildir sürekli geniz akıntısi ile hasta oluyordu ve 15 günde bir antibiyotik Kullaniyordu. Başladığımizdan beri hiç antibiyotik vermedim. Hafif hasta oluyor ama ilacsiz ıhlamur vb şeylerle ayakta atlatiyoruz. Ama hiç kesmeden devamli veriyorum her gün. Lütfen deneyin ve sabırlı olun kesmeden devam edin. Türkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan hanım siz gercekmisiniz size ulaşmak istiyorum kizim bire gidiyo geçen senede ana okula gitti 15 te bi antibiyotik içti busene uç kere oldu 2sini kendimiz geçirdik çok şükür üçüncü ignelik oldu iğneler bitkinin ertesi günü tekrar başladı gece sabaha kadar öksürük unutmadı karışımı yaptım 3gün verdim dahada çoğaldı siz böyle yazınca inanamıyorum adım meliha

      Sil
    2. Meliha hanım ben gerçeğim , haziran 2014 den beri bu şurubu kesmeden hergün verdim ve ilaç kullanmadık, gözyaşlarıyla sabaha kadar internetten bitkisel birşeyler aramıştım, sanırım Allah bize acıdı şurupla beraber antibiyotık günlerimiz bitti. 10 aydır hiçbir şey vermiyorum. Çouğunuz zayıf ise kilo da alacaktır bizimki baya kilo aldı, çünkü iştahı da açıyor. . Site sahibi hanım size gece gündüz dua ediyorum halen, iyi ki görmüşüm sitenizi. Tekrar işim olmadığı için girip bakmadığımdan mesajları görmemiştim. Şimdi bir arkadaşıma tarifi yazdırmak için açınca gördüm.bana yazabilirsiniz turkangunkara@hotmail.com

      Sil
  40. ilk defa gripten kaynaklanan gece öksürüğünü ilaçsız geçiriyoruz allah razı olsun

    YanıtlaSil
  41. Eşimde soğuk algınlığından kaynaklanan öksürük var. karışımınızı iki gündür uyguluyoruz. Fakat geceleri aşırı terlemeleri oluyor. Karışımın etkisinden dolayı olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinizdeki terleme soğuk algınlığı ile alakalıdır diye düşünüyorum.. Karışımın etkisi olacağını düşünmüyorum..

      Sil
  42. ADIM ÖZNUR
    SEVGİ HANIM BİR SORUM OLACAKTI.
    BU ŞURUP BALGAMI KURUTARAK MI AZALTIYOR, YOKSA BALGAMI ÖKSÜRÜKLE ATARAK MI AZALTIYOR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznur Hanım bu karışım öksürüğü artırmıyor ..Sürekli kullanırsanız içindekiler bağışıklık sisteminizin daha sağlam olmasını sağlıyor.. Özellikle soğan ,sarmısak ve bal bu konuda çok etkilidir..

      Sil
  43. Benimde ayni sikintilarim var neler denemedimki anlatamam simdide bunu denicem insallah iyi gelir balgami resmen ağızdacigniyor

    YanıtlaSil
  44. Adim neslihan sizden ALLAH razi olsun 2 gündür öksürmuyor ama balgami var onun gecmesi için de biraz zamana ihtiyacvar

    YanıtlaSil
  45. Adim neslihan sizden ALLAH razi olsun 2 gündür öksürmuyor ama balgami var onun gecmesi için de biraz zamana ihtiyacvar

    YanıtlaSil
  46. Benim kızımda

    YanıtlaSil
  47. sevgi hanim tarif gercekten cok yarari olan bitkilerden olusuyor.ama oglu birbucuk yasinda balgami var kalabalik bir aile icinde yasiyoruz oglumu nasil hangi bitkiyle tekrarlamamasin diye koruya bilirim .balgamida nasil atar bronsit olabilir dediler :-(

    YanıtlaSil
  48. Ben çok teşekkür etmek istiyorum. Dün gece yoğun balgamdan ara ara öksürüp huzursuz bir gece geçiren kızım bugün sabah karışıma başlamamla rahatladı. Şu an da rahat uyuyor. Sanırım bu bizim yıllardır ihtiyacımız olan şeydi. Selamlar sevgiler -Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esra kızına bu karışım yanında gün içinde bol sıvı verip, burnunun açık olmasını sağlarsan işin daha da kolaylaşır..
      Rabbim şifa versin

      Sil
    2. Merhaba.benimde ayni sorunlar oğlunda dogdugundan beri içi disi ilaç yukarıdaki karışımı yapmak istiyorum ama bu hazırladığım karışım gunlukmu yapacağım yada kac gun verebilirim ..

      Sil
  49. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  50. Doğanın gücüne inanmak lazım ama bilinçli olmak da şart. Kaş yapayım derken göz çıkarmamak lazım.

    YanıtlaSil
  51. Çok teşekkür ederim Sevgi hanım. Ben Münevver. Karışımınızı bugün oğlum için hazırladım. Oğlum 2.5 yaşını geçti. Bir ay kadar önce hastalandı doktor iğne verdi ciğerlerinden üşüttüğü için. İyileşti çok şükür ama balgamı bir türlü atamıyor. Yorumları okudum. İnşallah bize de iyi gelir.
    Yalnız sorum olacak: Benim mutfağım sıcak oluyor. Buz dolabımda saklamamın bir sakıncası olur mu? Birde şurup bitene kadar kullanabilir değil mi? Ben de sizin kızınıza uyguladığınız miktarda vermeyi düşünüyorum. Karışım beş altı günde anca biter çünkü. Bir zararı olmaz değil mi? Allah razı olsun. Rabbim herkese şifalar versin. Selamlar Sevgi Hanım.

    YanıtlaSil
  52. Hanimefendi zencefil taze mi kuru mu olacak ?

    YanıtlaSil
  53. Bu karışım kaç yaş üstü veriiyor?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı lütfen detaylı bir sekilde okuyun..

      Sil
  54. merhaba kızım 2 yasında ve balgamından dolayı gecen hafta bu karısıdan yaptım cok faydası var günlük bir kaşık veriyordum ama bugün sabah üstü beyaz köpük gibi olmus aynı karısımı vereyimmi bişey olmusmudur?

    YanıtlaSil
  55. Ben sevda bu karisimi ben dun yaptim ve oglum ilk defa rahat yatti fakat bugun bisey dikkatimi cekti yaptigim karisim sumuksu olmustu bu normal mi yoksa dun dolaba koymadigim icin olbilirmi simdiden tskler allah razi olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sümüksü durumdan bir kaç kişi bahsetti bu ya sizin kullandığınız su ile ilgili yada kullandığınız soğanın cinsi ile alakalıdır..

      Sil
  56. Merhaba . Bende suanda bu karisimi uyguladim ve deneyecegim. Bebegim 11 aylik 4_5 gundur oksuruk ve asiri miktarda geniz akintisi var. Doktora goturduk burun spreyi verdi fakat 5 gundur faydasini goremedik umarim sizin bu tarifle atlatiriz . Bali 1 yemek kasigi kullanmayi dusunuyorum ve zencefil koymayacagim o zaman bir sorun olur mu acaba ve 11 aylik bebegime ne kadar miktarda vermeliyim ve gunde kac kere tuketmeliyiz . Ayrica bu karisimi kac gun kullanabiliriz . Simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  57. Abla ben ozlem iki buçuk yaşında kiz çocuğum var kuru öksürükle giriple başlayan sonra nefes sıkışması olan bir hastaligimiz var her ay geliyor bu karışım ise yarar mi bana ir çare

    YanıtlaSil
  58. Benim kızım iki buçuk yaşımda önce kuru öksürük ve grip sonra tıkanıyor çok zor nefes alıp veriyor bu formül ise yarar mi ayda bi mutlaka geliyor ne olur bana bi çare

    YanıtlaSil
  59. Bebegim 16 aylik nasil verebilirim

    YanıtlaSil
  60. Kızımın geçmeyen öksürüğüne çare oldunuz çok iyi geldi.ALLAH razı olsun @-}--

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydasını görmenize çok sevindim; devam edin bence..

      Sil
  61. Ben ozlem sevgi abla bana cevap yazmadin cevap bekliyorm senden sanırsın senin kızında aynı sorunu yasamis gerçekten ise yarıyor mu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem genelde benim kızımda da durum aynı burun akıntısıyla başlıyor nefes sıkışmasına doğru gidiyor.. Bu karışım başlı başına tedavi etmiyor aslında..Hasta olmadan eylül gibi başlamak mayıs ayına kadar devam etmek lazım..
      Koruyucu direnci artırıcı bir karışım anlatabildim mi.
      Nefes alamayacak duruma geldiği zaman doktora götürüp uygun tedaviyi uygulatman lazım.
      ama bu karışımı çocuğun direnci artsın az hasta olsun amacıyla düzenli kullanmanı tavsiye ederim.Çünkü içindeki soğan samısak zencefil ve diğer maddeler çok faydali ve koruyucu..

      Sil
    2. Anladım sevgi abla düzenli olarak kullanicam benim çocuğumun kı gecti demiştin inşallah kızımin kı de geçer çok zor bi hastalık rabbim herkese şifa versin senin gibi şifa olacak insanlarla karşılaşmayi nasip etsin

      Sil
    3. Ablacim bişey daha sormak istiyorm senin kızının rahatsızligi bu karışımdan sonra gecti mi

      Sil
  62. Merhabalar.bende bu bitkilerin şifasına gerçekten çok inanırım.Şimdi yapacaktım fakat size bir sorum olacaktı.soğan ve sarımsağın üzerine kaynar suyu koyduktan sonra kavanozun kapağını kapatıpmı soğumasını bekliyoruz yoksa açıkmı kalıp soğuyacak. Cevabınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavanozun kapağını hafifçe kapatın tabii maksat suyun sıcaklığını yitirene kadar beklemek.Bu arada suyumuz temiz kalsın..

      Sil
  63. Karısımı yaptım ıkı cocucugumada verıyom ınsallah sıfasını bulurum kaç ay kullanmam lazım

    YanıtlaSil
  64. Merhaba ben cokfena öksürüyorum ve sanki cigerlerim bagamdolu anneminde aynı tarifinizideniycem bakalım sonuc neolacak yüksel

    YanıtlaSil
  65. Merhaba şuan çokfene öksürüyorum ve sankicigerlerim balgamdolu tarifinizi deniycem bakalım sonuc neolacak

    YanıtlaSil
  66. Merhaba size bir sorum olacak ben iki aydir dogum yaptim ve emziriyorum kullansan sutume zarari olurmu tesekkurler

    YanıtlaSil
  67. Merhaba ben hande benim 22 aylık oğlum var bu karşımda zencefil kullanabiliriz im cevabı hemen verebilirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  68. mrblar öncelikle bunu yayınladığınız çok tşkler kızlarıma çok iyi geldi ama buna öksürükleri ve rahatsızlıkları geçtiği halde devam etsem birşey olurmu.. malum soğan sarımsak yediremiyoruz bunu çok sevdiler yedirirsem birşey olurmu bunu sormak istedim...

    YanıtlaSil
  69. Allah sizden razi olsun ben canan. Simdi tarifinizi yapmaya basladim. Oglum 14 aylik. Yasi sizin kiInizdan ufak oldugi için sormak istedimgunde kac defa ve nekadar vereyim acaba.

    YanıtlaSil
  70. benim oğlumda 7.5 aylık bikaç gündür balgamlı öksürüğü var doktora götürmek istemiyom hemen direk antibiyotik veriyolar faydadan daha çok zararı dokunuyo acaba bende yapıp versem bi zararı dokunurmu bebeğime

    YanıtlaSil
  71. Allah razı olsun sizden mutlaka kullanın şükrolsun kızımın rahatsızligi gecti

    YanıtlaSil
  72. Benim kıźim 4 bucuk yasında okula gidiyo ve kahvaltiyi orda yapiyo ac karninami alsaması dogru yoksa okulda kahvaltıdan sonramı.ac karnına icse sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah çok az bir şey yedirip içirebilirsiniz. Aç karnına vermeyin derim.

      Sil
  73. Az once adımi yazmayı unuttum adım arzu

    YanıtlaSil
  74. 22 aylık kızım alerjik bronşit az önce tarifinizi denedim zencefil koymadım 2 yaşında değil diye bu karışın sıvı oldu doğrumu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Bal kızın annesi karışım gayet sıvı oluyor doğrudur. Kızınız 2 yaş altındaysa zencefil koymamanız iyi olmuş.

      Sil
  75. Selam. Onceden tesekkur ederim. Oglum 2 yas 2 aylik oksureyi yok ama krese gidiyo korumak icin bu surupu kullana bilirmiyim? Her gun bi tatli kasigi yetermi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafisa Hanım oğlunuz için bu karışım koruyucu olur tabii nihayetinde soğan sarmısak bal koruyucu anlamda ne ararsanız var içerisinde. Sabah akşam olmak üzere birer tatlı kaşığı olabilir..

      Sil
  76. Tşkr ederim çok sağolun gerçekten faydasını gördüm 🙋☺️

    YanıtlaSil
  77. Merhaba
    Annemde buna benzer bir tarifi bana yapmıştı hasta olduğumda. İçinde soğan olduğu için içemiyeceğim zannettim ama hiç öyle olmuyor. gayet güzel içiliyor. Ellerinize sağlık. Bu tür doğal tariflerin daha yaygın kullanılması için böyle tariflere ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
  78. Selamlar . Biz 10 gune kadardiki bu karisimi kullaniyoruz, buzdobinda sakliyorum icirtmemisden once cixarib biraz mutfakta sakliyorum. Kavanozun icinde daha var kac gun daha kullana bilirim? Onceden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  79. merhaba ben asiye.mutlaka deneyin derim.kızım 3 gündür öksürmekten nefes alamıyordu.dün yapıp birlikte içtik.ikimizde de ilk seferden itibaren etkisini gösterdi.Allah sizden bin kere razı olsun.çaresiz kalmak çok zor:( yalnız bir sorum olacak.öksürüğün kesilmesi balgamı atmasını engeller mi?

    YanıtlaSil
  80. merhaba ben beyza. faransitim var ve ilaclar. balgami sokmuyor oksurugum yok ama balgam cikmiyo sizce. bu tarif ise yarar mi

    YanıtlaSil
  81. Sevgi hanim. Ben bilgen tarifinizi 1 haftadır 3 yadi daki oglum icin kullanıyorum. Öksürüğü kesilmedi fakat balgamı Öksürük le attırdı... bugun ilkdefa oksurmeden uyudu...şurubu yapmasaydim mutlaka antibiyotik içerdi...Allah bin defa razı olsun...tarifi herkesle paylaştım. .hakkinizi helal edinn...😊😊

    YanıtlaSil
  82. Bu arada adım Hülya.

    YanıtlaSil
  83. Mrb.. adım Hülya. Benim engelli oğlum var. Zatureden hastanede yatti. Çıktı. Yine balgam sıkıntısı başladı. Ben bu karışımı 5 gündür kullanıyorum. Aşırı derecede öksürük oldu.öksürükle beraber balgam da çıkartıyor. Ama öksürük çok bunaltiyor.acaba çokmu veriyorum. Oğlum 8 yaşında. Her öğün 3.4 kaşık veriyorum. Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  84. Mrh sevgi hanim derya ben şurubu kullandık faydasını da gördük çok tesekkur ederim bal yerine pekmez koysak olur mu acaba teşekürler :))

    YanıtlaSil
  85. Merhaba ben kübra 17 yasindayim. Bal evde yok zencefilde bunlari katmasakda ise yarar mi :/ ?

    YanıtlaSil
  86. Merhaba ece ben 9 aylik kizim var bugun aksam hapsurunca bogazindan balgam geldi burun akintisi ve gozunde iltihaplanma basladi acaba bu karisimdan verebilir miyim tabi zencefil ve bal yasak 1 yasindan once yardimci olabilirmisiniz lutfen ...

    YanıtlaSil
  87. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  88. Merhaba ben bilgen..daha once de yazmistim..karışımı oğlumda kullandım..fayda gördüm...içine oekmez ve karabiber de kattım.
    .yalniz şunu paylasmak isterim..biz de öksürük hemen kesilmedi..10 gün kadar kullandik şurubu. ...sonra biraktim...biraktiktan sonra Öksürük te azalma oldu...yani oğlum oksurerek balgam atti..bilginize ..😊😊

    YanıtlaSil
  89. Merhaba ben beyhan kizim 7 aylik klasik balgami cok atamiyo bu karisimi zencefil koymadan kacgun kullanmaliyim bide ne kadar icirmem gerek lutfen cevap yazin simdiden Allah Razi olsun.

    YanıtlaSil
  90. Abla ben omer karisiminizi yrni yaptim iki cocugum var biri 2.5 digeri 5 yasinda gunde kac sefer verim bide kac gun verim iki cocuk oldugu icin bu karisim uc dort gun sonra biter tekrar tapim mi

    YanıtlaSil
  91. Abla ben omer karisimi dunden beri veriyorum biraz koyulasir gibi sumuksu bi sekle gelmis iyice calkalayip veriyorum bu sekilde vermenin bi sakincasi olur mu bidr benim 5 yasindaki oglanda migren var burnu hic akmiyor onada faydasi olur mu onda gece geniz akintisi oldugu icin oksuruk oluyor

    YanıtlaSil
  92. Sevgi hanim mrb benim 8 aylik bebegim var hastaneden yeni ciktik zature baslangici diye yatmistik.suan balgam ve hirilti devam ediyor bu yaptiginiz bitkisel karisimi bal ve zencefil koymadan hazirlayip bebegime versem olurmu bana yardimci olursaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
  93. Emel
    Sevgi hn.öncelikle bu çok faydalı tarifiniz için teşekkür ederiz.Benim 2 çocuğumunda alerjisi var ve hiç bitmeyen geniz akıntıları ardından da gelen kaçınılmaz öksürük.Karışımı denemek istiyorum fakat su miktarı yeterli gelmiycek hergün tazemi hazırlamam gerekiyor yoksa miktarı arttırabilirmiyiz acaba ?

    YanıtlaSil
  94. Emel
    Sevgi hn tarif için çok teşekkürler.Tarifi 2 çocuğumada kullanmak istiyorum miktarını nasıl fazlalaştırabiliriz.Birde her öğün sonunda kullanıyorum drmişsiniz bu yüzden bir su br ğı yetmiycek.Yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  95. merhaba; bu karışımın bademcik şişmesine etkisi var mıdır? gokhan.

    YanıtlaSil
  96. işe yaradı gerçekden gıcık şeklinde öksürüğüm vardı anında kesti tşkler:)))

    YanıtlaSil
  97. Merhabalar ,
    22 yaşında 2 çocuk annesi bir kadınım ismim Aslıhan, 2 yaşında Alperenim ,1 yaşında Esmanurum var fakat alperenim nasıl olduğunu anlayamadıgımız bir şekilde birden bire bronşit oldu üstelik süt alerjisiyle birlikte çok zorlansakta üstesinden geliyoruz. Derken birde hiç kesilmeyen bi selimiz var sürekli göğsü ıslanıyor bu yüzden sellikte taktırmadığından habire bronsitimiz azıyor.şimdide gece 3-4 arası bi oksuruk nöbetimiz başladı oğlumu öyle görünce dayanamıyorum ne ilaç nede başka bi'şey fayda etmiyor evde hava bile veriyoruz oksuruk gene geri geliyor önceleri balla soğanı bekletir suyunu içirirdim gecerdi yada sogan suyu içirirdim ama şimdi onlarda kesmiyor imdatttt çığlığımı duyar gibi oldunuz değil mi 😐 evet bende her gece o çığlığın yankılarını duyuyorum. Bıktım bu öksürükten oğlumda çok yıprandı.

    YanıtlaSil
  98. Merhaba..
    Öncelikle belirtmek istiyorum ki bu karışım içindeki soğan sarmısak zencefil ve baldan dolayı doğal bir koruyucu bağışıklık artırıcı.. Anlık kullanımlarda çok işe yarayacağını zannetmiyorum.. belli bir süre kullanılmalı..

    Ben doktor değilim benim çocuklarımda allerjik bünyeliler ve allerji tedavisi gördükten sonra hastalıklarını atlattılar..
    Sizin çocuğunuzda da anlattığınıza göre allerjik bir sorun görünüyor.
    Size öncelikli tavsiyem iyi bir allerji doktoru bulmanız ve tedavilerini gördürmeniz..
    .İstanbuldaysanız bizim doktorumuzuda önerebilirim özelden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alerji doktorunuzu önerebilirmisiniz acaba ?

      Sil
  99. Merhaba ben hakan benim 3bucuk yasinda oglum var bronsit balgami var atamiyor bu karisimdaki tarcin ve zencefili koymasam etkisini bulabilirmiyim

    YanıtlaSil
  100. Teşekkürler tarif için. Benim kızımın mide reflüsü var acaba limon zencefilide kaynatsam olur mu ?

    YanıtlaSil
  101. tesekkürler dilek

    YanıtlaSil
  102. Benim kızım 5 yaşında her soğuk algınlığının ardından balgamlı öksürük oluyor şimdiye kadar hep şurup kullandım.Bu tarifi deneyeceğim inşallah faydasını görürüz çok teşekkürler.Esra

    YanıtlaSil
  103. resimde portakal var ama tarif te yok eksik bişey varmı tarifinizde sevgi hanım bende az önce oğluma yaptım son anda resme dikkat ettim tarifinizi birebir uyguladim inşALLAH işe yarar çünkü sürekli doktora gitmekten yorulduk tarif için çok.teşekkürler sibel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifte eksik bir şey yok Sibel hanım.. Fotoğraf sizi yanıltmasın..Şifayla inşallah.

      Sil
  104. Buzdolabında mı saklıyoruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oda sıcaklığında saklıyorum

      Sil
  105. Merhaba ben Burcu ilaç için teşekkür ederiz. 5 yaşındaki kızımın 15 gunde balgamli öksürüğü oluyo tarifi yaptım sadece o an zencefilim yoktu ilave edemedim.yine de faydasını gorurmuyuz.Bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  106. Antibiyotik kullanrken bu karışımı vermenin bi sakıncası varmı acaba (3yaş)

    YanıtlaSil
  107. bu akrışımı kac günde tazelemek gerekir oda şartlarındamı buzdolabındamı saklanmalı?

    YanıtlaSil
  108. bu karışımı kac günde bir tazelemek gerekiyor. O dasıcaklıgında mı yoksa buzdolbında mı saklanmalı

    YanıtlaSil
  109. Sevgi hanım yararlı paylaşımınız için teşekkürler.özge

    YanıtlaSil
  110. Sevgi hanım yararlı paylaşımınız için teşekkürler.özge

    YanıtlaSil
  111. Sevgi hanim cok Tesekkur ederim ben omer faydasini cok gorduk sunu sormak istiyorum biz iki uc aydir devamli kullaniyoruz suan cocuklar cok iyi hasts degiller devam edelim mi bittikce yenisini yapiyorum bi sakincasi olur mu

    YanıtlaSil
  112. Iyi gunler sevgi hanim ben ömer ben iki uc aydir kullaniyorum cok faydasini gordum suan cocuklar gayet iyi devam edelim mi yoksa sadece hasta oldugunda mi verelim bide devamli vermenin cocuklara bi yan etkidi olur mu

    YanıtlaSil
  113. Sevgi hanim ben ömer benim buyuk cocuk 6 yssinda migren oldugu icin devamli Convulex diye bi ilac kullaniyor bu karisimi vermenin bi sskincasi olur mu

    YanıtlaSil
  114. tarif için çok teşekkür ederiz.oğlum bronşiti bir türlü atamıyordu ve öksürürken tıkanıyordu yaklaşık 3 aydan beri yapıyoruz ve çok şükür bir problemimiz kalmadı herkese tavsiye ediyorum sevgi hn tekrar teşekkürler.elif

    YanıtlaSil
  115. Teşekkür ederim tarif için. 2 çocuğumda da 1 denemede faydasını gördüm. Bugun yeniden hazırladım ve fotografladim. Müsaadenizle size ait olduğunu bildirerek arkadaşlarım için paylaşıyorum.

    YanıtlaSil
  116. Bu tarifi yaptım akışkan bi hal aldı sonrasında yumurtanın beyazı gibi . dolabta ne kadar sure kalabilir . bozulmaz değil mi

    YanıtlaSil
  117. kizim 2 yil 4 aylik. Hangi miktarda ve kac kere icmesi gerekiyor? bir de sicak mi soguk mu icirmeliyiz? Lutfen cevaplarsaniz cok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  118. Ben bu tarife bayıldım uç aydır geçmeyen 4 kez doktora gitmemize ve 4 defa antibiyotik kullanmamıza rağmen gecmeyen oksurugumuz bu tarif sayesinde bir haftada kızımı terk etti bu arada kuzum 4 yasında çok çok tesekkur ederimmm

    YanıtlaSil
  119. taze zencefilim var kullansam olur mu

    YanıtlaSil
  120. Oncelikle tarifiniz için teşekkürler taze zencefilim var kullansam ne kadar katmaliyim

    YanıtlaSil
  121. Merhabalar , çalışan bir anne olarak, biri 3 ve diğeri kreşe giden 4 yaşındaki iki çocuğum için her sonbahardan itibaren düzenli olarak yaptığım şurubumu paylaşmak istiyorum. Grip ve öksürükleri ateşsiz ve ayakta atlatıyorlar kısa sürede.

    Malzemeler
    1 veya 2 ad tarçın çubuğu
    1 ad küçük kök zencefil, ince dilimlenmiş
    Birkaç dilim elma(veya ayva)
    1 ad kuru soğan, altı yedi parçaya bölünmüş
    3-4 diş sarımsak, iki parçaya bölünmüş
    1 subardağı su

    Yapılışı
    1 su bardağı kaynar suyun olduğu küçük bir tencerenin içine tüm malzemeler konulur, fokurdamadan ocak kapatılır. Demlemeye bırakılır. Soğuyunca bir kavanoza süzelim, sadece tarçın içinde kalsın. Şurubumuz çocukların deyişiyle “iksirimiz” hazır. Buzdolabına koyuyorum, 2-3 gün içinde bitiyor.

    Çocukların herbirine hergün küçük bir çaybardağının yarısı kadar veriyorum sıcak su dolu bir kabın içinde ılıtıp. Daha içilebilir ve tabiki daha yararlı olması için mutlaka limon sıkıp bal (veya pekmez ) ekliyorum, yaklaşık bir çaybardağı ediyor.
    Çevremdeki tüm annelere tavsiye ediyorum, doktor hastane derdi bitiyor. Tabiki evde başka doğal antibiyotikler de veriyoruz. Hayat daha kaliteli ve kolay hale geliyor bu şekilde çalışan anneler olarak. Her zaman sağlıklı ve mutlu aileler diliyorum hepimize.


    YanıtlaSil
  122. Hilal
    Bizde yaptik ins faydasini goruruz

    YanıtlaSil
  123. Mrb. Sevgi hanm yardımcı olurmusunuz lütfen. Antibiyotk ve iğne kullanmamıza ragmen kızım bir türlü balgamı atamadı. Şuan antibiyotige deVm ediyoruz. Bu karışımdanda verirsem sıkıntı olurmu. . İsmim nermin

    YanıtlaSil
  124. Kışa girmeden günde yarım çay kaşığı çekilmiş çörek otunu bir yemek kaşığı balla karıştırıp gece yatmadan yiyiniz bunu yaz gelene kadar düzenli bir şekilde tuketiniz değil öksürük insAllah hasta dahi olmassiniz ....

    YanıtlaSil
  125. Kışa girmeden günde yarım çay kaşığı çekilmiş çörek otunu bir yemek kaşığı balla karıştırıp gece yatmadan yiyiniz bunu yaz gelene kadar düzenli bir şekilde tuketiniz değil öksürük insAllah hasta dahi olmassiniz ....

    YanıtlaSil
  126. Kizimin 2 yasina girnesine 10 gun kaldi cay kasiginin ucuyla zencefil eklesem bir sorun olurmu ki ?

    YanıtlaSil
  127. Merhaba ben Funda oglumda dün denemeye başladım bugün balgam söküyoruz ve daha rahatız hemen etkisini gösteren bir şurup oldu kesinlikle tavsiye ederim çok teşekkürler yalnız yumurtanın akı gibi akışkan bir hal aldı şurup bir zararı olmaz herhalde

    YanıtlaSil
  128. Merhaba töz zencefil yerine taze zencefil kullanabilirmiyiz mehtap ertunc

    YanıtlaSil
  129. Merhaba 2 yila yakindir surekli balgam hissiyati ile yasiyorum. Duzenli olarak icersem atabilir miyim balgamimi? Tesekkurler. Zehra

    YanıtlaSil
  130. Merhaba, karisimi yaptim ikinci gun biraz salyalandi uzuyor normal mi acaba?

    YanıtlaSil
  131. Özellikle Ihlamurun sürekli tüketilmesi uzun süredir balgam sorunu yaşayanlara çare olacaktır.http://www.abcsaglik.xyz/2017/03/balgam-sokturucu-bitkiler-ihlamur.html

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...