3 Nisan 2013 Çarşamba

En Kolay Ev Ekmeği Nasıl Yapılır?


Evde ekmek yapma işini sevdim galiba..
Aslında şu ortamda olması gerekende bu ama her zaman yapabilmem mümkün olmuyor..
Arada sırada değişik ekmekler deniyorum..
Bu ekmek en sonuncusu, normal unla yaptığım kolay ekmeğim..
Evde ekmek yapmanın en zevkli yönü pişerken eve yayılan o muhteşem ekmek kokusudur herhalde..
Tabii bir de o sıcacık ekmeği fırından çıkar çıkmaz tadabilmek..
*
Ekmek yaparken ekmek makinası kullanmıyorum..
Sebebine gelince ekmek makinalarının ekmek ebatları çok küçük, bize göre değil..(dev ailesi gibi hissettim bir an bizi)
Tepside yapınca daha büyük ekmekler elde edebiliyorum..   
Eee hazır ekmek yapmaya kalkışmışken minicik bir ekmek yapmak olmaz ama değil mi?


Bir de ilk evlendiğim sıralarda memlekete gittiğimizde kayın validem bu şekilde tepside ekmek yapardı..
O ekmek nasıl güzel bir ekmek olurdu anlatamam size..
Sırrı unumu desem suyumu desem bilmiyorum..
İşte bu ekmek onun yanından bile geçemez belki ama benzeri oldu..
Size de gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğim bir ekmek..

Malzemeler
6 su bardağı un
1 yemek kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 yemek kaşığı dolusu kuru maya
Ilık su (sıcağa yakın)

Yapılışı
Tuz şeker ve mayayı biraz ılık su yardımı ile karıştıralım..
Unumuzu yoğurma kabımıza alalım.. 
Tuz, şeker ve mayalı suyumuzu unumuza ilave edelim..
Ilık suyumuzdan da yavaş yavaş ilave ederek ele yapışan kıvamda bir hamur elde edelim..
Hamurun kıvamını altta tepside görüyorsunuz.. 
Yağladığımız bir tepsiye yoğurduğumuz ekmek hamurumuzu mayalanmak üzere yerleştirelim..
Hamuru tepsiye kolayca yaymak için elinizi biraz ıslata bilirsiniz.


Bu şekilde tepsiye aldığımız ekmek hamurumuzun üzerini bir kapakla kapatalım .
Üzerini de örtelim.(sofra bezi ya da bir battaniye bu işi görür.)
Aman dikkat ekmek hamuru mayalanırken tepsiden taşabilir bu yüzden üzerine kapatacağınız kapak biraz yükseltili olursa iyi olur..
Aksi taktirde ben de olduğu gibi hamur kapağın kenarından taşar battaniyenize kadar bulaşır.. 
Hamurumuzu mayalanması için 1,5-2 saat kadar mayalandıralım.. 
*
Mayalanıp iki katı kabarmış olan hamurumuzu 180 derecede ısıttığımız fırınımızda üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz..


Üzeri kızarıp pişmiş olan ekmeğimizi soğuması için fırın ızgara telinin üzerine ters olarak çıkaralım..
Bu ekmeğimizin hamurlaşmadan soğumasını sağlayacaktır..
Daha sonra soğuyan ekmeğimizi çok fazla kurumaması için hava almayacak şekilde sarıp muhafaza edebiliriz..


 Ekmek hamurunu ele yapışan bir kıvamda hazırlayınca piştikten sonra içi bu şekilde yumuşacık oluyor..
Kabuk inceliğine dikkatinizi çekerim incecik ama çıtır çıtır . 

Daha önce yaptığım değişik ekmekler için buraya bakabilirsiniz..

61 yorum:

  1. merhaba canım. ev yapımı olan herşey bir başka güzel oluyor. ellerine sağlık ekmek puf puf görünüyor. ben de evde ekmek yapıyorum ama fırsat buldukça. bloğunu takibe aldım. banada beklerim. sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz.. Tarifiniz harika olmuş, sağ olun.

      Sil
    2. Teşekkür ederiz.. Tarifiniz harika olmuş, sağ olun.

      Sil
  2. Çok güzel kabarmış bayıldım, ellerine sağlık
    Bu arada çekilişim var beklerim sevgiler..
    http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

    YanıtlaSil
  3. Ahh o koku ahh..:)dayanamayıp yedirtiriyor bana dilim dilim ekmekleri..
    Ellerine sağlık canım benim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de ekmeğimi evde yapıyorum. En güzeli bu bence. Ellerine sağlık sevgili Sevgi.

    YanıtlaSil
  5. bakkal ekmek bizde pek sevilmez,yıllardır evde yaparım...2 senedir ekmek makinem oldu,o benden daha becerikli,maşallah.

    YanıtlaSil
  6. ah rahmetlı anacığım yapardı kuzune sobalarda bılmem bılırmısınız dıger adı pecka sobalardır cok güzel olmuş ellerine sağlık ılk fırsatta ben yapıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzine sobaları bilmez miyim.. Hatta bu sene sırf nostalji olsun çocuklar da görsün diye eşim memlekette almıştı.. İçinde bizde neler neler pişirdik..

      Sil
  7. Ben de oglumun ekmegini 6 aylik oldugundan beri kendim yapiyorum. Minimum malzemeli ekmek tarifim: http://hayatozsoyler.blogspot.com/2013/06/ev-yapm-tam-bugday-ekmegi.html?m=1
    Sizinki gibi sekerli olani da kendimiz icin deneyecegim. Elinize saglik pufidik pufidik gorunuyor

    YanıtlaSil
  8. Cok guzel gorunuyor. Simdi deneyecem, bakalim nasil olacak.

    YanıtlaSil
  9. Muhtesem olmus puf puff bayildimmmm sevgi abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavicim bu ekmek benim en sevdiklerimdendir..Yapımı da çok kolay, çok güzel kabarıyor e daha ne olsun dimi..

      Sil
  10. Çok güzel yüzüne ne sürdüm kızarsindiye şu mu yumurta ben yapinca hamur oluyor

    YanıtlaSil
  11. Ekmeğin üzerine bir şey sürmedim ama normalde ekmekçiler ya sulandırılmış un sürüyorlar
    .Normal ekmeğin yüzüne yumurta sürülmez..

    YanıtlaSil
  12. canım maya olarak tek poşette var ınsant ondanmı kullandın safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiye acar evet tek paketlik instant naya kullandım..

      Sil
  13. tarifinizi iki kez yaptım.resimdekine benzer ve lezzetli oldu.çok teşekkürler..başarılar..

    YanıtlaSil
  14. Merhaba .Ben yanlislikla icine bir yemek kasigi zeytinyagi da koydum ve malesef ekmegim kabarmadi :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ekmek hamurunun içine yanlışlıkla ilave ettiğiniz zeytinyağı ekmeğinizin kabarmasını etkilemez ki.. Kabarmada etkili olarak kullandığınız maya ve mayalanma için beklediğiniz süre önemlidir.. Hava soğuk olduğu için mayalanma süresi biraz uzun sürer. Ama ben mayalanma süresine dikkat ettiyseniz mayalanmamanın dolayısı ile de kabarmamanın kullandığınız mayadan dolayı olduğunu düşünüyorum..

      Sil
  15. Ben de şimdi yapıyorum . İnşallah güzel olur :-) ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  16. Bende bugun yaptim cok guzel oldu ama üstü sert oldu neden aceba ? Ayni tarifteki gibi yaptim..

    YanıtlaSil
  17. Ekmeğin üzeri piştikten sonra son fotoğrafta gördüğünüz gibi içine oranla set oluyor..Ama piştikten sonra bir örtü ile sararsanız kısmen yumuşar..Ekmeğin dışı çok yumuşak olmaz özellikle de katkısız ev ekmeği ise..

    YanıtlaSil
  18. Bu akşam ilk defa bu tarif sayesinde ben de ekmek yaptım, sonuç mükemmel, size çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim.. Bu tarif ekmekte en kolay en pratik ama lezzetli olanı için yeterlidir..

      Sil
  19. Bu akşam sayenizde ben de ilk defa ekmek yaptım, sonuç mükemmel oldu, bu güzel tarif ve paylaşım için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  20. Hatice Keser Orhan.....
    çok güzel görünüyor bende yapmak istiyorum inşallah becerebilirim. kuru maya derken instat mayadan mı bahsediyorsunuz acaba....

    YanıtlaSil
  21. Eline sağlık çok güzel olmuş..bende artık kendi ekmeğimi kendim yapmaya çalışıyorum vakit buldukça..sevgiler benden arkadaşım

    YanıtlaSil
  22. Evde yapılan ekmeğin tadı ayrı lezzetli oluyor... Ekmeği uzun zamandır evde yapıyoruz.. Hele bir de pişerken eve yayılan koku harika... Sıcacıkken içine tereyağı nefis... . Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  23. necmi ben.mutfağı çok severim.ancak hamur yoğurma işini yapamıyorum.kıvam tutmuyor.sıcaklığını ölçmek için termometre bile aldım ancak sonuç olumsuz.o zaman kızıyorum kendime.yılmıyorum bir kaç gün sonra tekrar deneyecem.saygılar

    YanıtlaSil
  24. Tepsiye yağ suruyprmuyuz yapişmasin. Diye yâptm hamurun kabaasini bekliyprum

    YanıtlaSil
  25. Hayatımda ilk defa yapıyorum hiç güzel olmadı hiç kabarmadı.biraz daha ayrıntılı yazsanız olmaz mı.mayayı ne kadar ılık suda bekleticem? ? sonrauna ne kadar su ilave edicem? benim hamurumda elime yapışıyordu ama daha mı çok yapışması gerekiyordu.bir şeyi beceremedim ama neyi anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acaba yeterince mayalanmasını beklemediz mi? Sıcaklık yeterince sağlanmadı ise kabarma yeterince olmaz ve yeterince mayalanmayan ekmekte yeterince kabarmaz.. Mayayı ılık su içinde 15 dakika bekletmeniz yeterlidir ama kuru maya da kullanabilirsiniz.. Ele yapışan bir kıvam dedim bu kulak memesinden cıvık anlamında... Ama ben sizin mayalandırma işlemini yeterince yapmadığınızı düşünüyorum.. Örneğin ben hamuru tepsiye yerleştirdikten sonra neredeyse hamur tepsiden taşacak kıvama gelmişti.. Dikkat ederseniz sonuç sizi fazlasıyla memnun edecektir.. Kolay gelsin..

      Sil
    2. Cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Haklısınız mayalamada hata yaptım çünkü 15dk beklemedim.bir dahaki sefere mayalama işine daha çok dikkat edeceğim teşekkürler:)

      Sil
  26. bu tarifi ekmek sekli vererek yaptik.ayni somun ekmek gibi ve cok guzel oldu.en azindan ununda sistein olmadigina eminiz.selva un , pakmaya :) her sey helal sertifikali :)

    YanıtlaSil
  27. Bilmem bu ekmegi kaç kes yaptım her seferinde mükemmel oldu diğerlerini de deniycem evime kavuşur kavusmaz ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  28. aysun bu ekmeği annem hep yapardı çokta severim şimdi ilk defa deniycem inşallah becerebilirim ellerinize sağlık çok güzel gözüküyo sevgi hanım :)

    YanıtlaSil
  29. Selam sevgi hanim deniyecem yarin kismetse ins.basaririm...

    YanıtlaSil
  30. ılık suyun miktarı, ölçüsü nedir acaba? Birazdan yapacağım da ne kadar su konmalı anlamadım

    YanıtlaSil
  31. Ilık suyun miktarından ziyade hamurun kıvamı ele hafif yapışır kıvamda olacak suyunuzu o kıvama göre ayarlayabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  32. Bende yaptim ev ekmegi ilk deneyisimdi. Fakat ben yas maya ve 4 su bardagi un ile yaptm cok guzel kabardi. Battaniye ile bi guzel sarip sarmaladm. Toplam 3 saatte ekmegim hazir oldu . Bu arada egrr cok sert oluosa ekmek pistgnde firini kapatin ve icinde bekletin . Yarm saat sonra yumusacik olur. Guzel bir ekmek istiosanz acele etmeyin derim ben ;)

    YanıtlaSil
  33. Halil - Bu yaptığınız herkese sağlıklı ekmek yemeyi sağlayacak güzel bir paylaşım. Herkes fırınlardaki hileleri,katkıları,özensizliği görse inanın bir daha fırın ekmeği almaz. Ben de evde haftada enaz 3-4 defa makinayla ekmek yapıyorum. Çok güzel oluyor. Hem güzel,hem de fırın ekmeğinin YARI FİYATINA maloluyor... Daha ne isteyeyim... Herkese tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halil Bey yorumunuz için teşekkür ederim.. O hilelerden fazlasıyla haberdarım maalesef.. Evde yapılan dışarıda yapılan hazır ekmekten kat kat sağlıklı ve katkısızdır tabiiki ..Ununu da doğal un bulabilsek deymeyin keyfimize..

      Sil
    2. bende şımdı firina atıçm

      Sil
  34. Ben de defalarca yaptım bu ekmekten. Harika bir tarif. Pişer pişmez çocuklar tereyağı sürüp tepsinin yarısını bitiriyor...herkese tavsiye ederim deneyin...

    YanıtlaSil
  35. bugun bende yaptım guzel oldu tesekkurler hıc bılmeyen bırı olarak kısık ateste pısmesı gerektıgını baska yerden baktım

    YanıtlaSil
  36. Bende yaptim bi saat disarda beklettim kabarmadi simdi firinda mayalandiriyorm insallah mayalanir sonra dereceyi yukseltip pisiricem bakalim guzel olcakmi yorumlara dayanarak yapiyorm ilk defa yapiyorm

    YanıtlaSil
  37. Suan elimde kuru maya yok yaş maya ne kadar koymalıyız ve ne kadar ılık su ilk defa yapacağım da elime çok mu yakışacak

    YanıtlaSil
  38. Rüya/ Tarifiniz için çok teşekkür ederim.Annemle beraber yaptık çok güzel oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
  39. Fatma Kuru Ankara&Sevgi hanım bugün ekmeginizi deneme fırsatı buldum gercekten çok güzel oldu.Hamur mayasını 15 dk.beklettim hamur iki kati kabardi hamuru elimi ıslatarak tekrar karistirip yarim saat daha bekledi 170 dc 50 dakika pisti 15 dk firinin sicakliginda beklettim suan mükemmel sonuç yapacak arkadaslara tavsiyem hamuru gayet yumusak olması😋👏

    YanıtlaSil
  40. Allah razı olsun tarif için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  41. Bende makine kullaniyorum yaklasik 4 5 aydir ekmek almiyoruz ama benin sikintim dis kabugin cabuk kurumasi acaba nasil engellerim kurumasini 3 4 sast icinde kuruyor sariyorum hava da almiyor ama bi anlam veremedim

    YanıtlaSil
  42. Çok teşekkür ederim güzel ve kolay tarif gerçekten :)

    YanıtlaSil
  43. İlk defa yapacağım için açıkçası tereddüt yaşadım fakat tarifiniz gerçekten tadı tuzu kıvamı açısından çok lezzetli oldu tesekkurler 😊

    YanıtlaSil
  44. Yasmaya kullansak olurmu ölçüsü ne kadar olmalı yaş mayanin hemen dönerseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  45. Toz maya kullanırsak sıcak suda bekletmemiz gerekiyormu 15 dk kadar

    YanıtlaSil
  46. Selam yaş mayayı çözülmesi için 15 dk kadar bekliyoruz ama kuru maya içinde beklememize gerek varmı

    YanıtlaSil
  47. rahmetli annemin ekmeğine çok benziyor ..kesinlikle o ekmek kokusunu yeniden içime çekmek istiyorum teşekurler bu güzel tarif için

    YanıtlaSil
  48. Sevgi hanim tarifinizi dün yaptim ve cok güzel oldu teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  49. İlik suyu ne kac bardak koyuyosunuz

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...