18 Eylül 2010 Cumartesi

Soda Şişelerinde ve Kavanozda Kışlık Domates Sos Nasıl Yapılır?



Kış geliyor ,dolayısı ile mis kokulu domatesler kokusuz lastik görünümlü,
hormonlu domateslere yerini bırakacak....
Sebze ve meyveleri mevsiminde ,doğal zamanlarında kullanmak en sağlıklısı ve doğrusu..
Bahçe domatesinin mevsimi yaz olunca en kokulu en güzel zamanı da temmuz ayı ve sonrasıdır...
Şu sıralar domates azalmaya başladı bile ..
Siz de çok geç kalmadan kış için kullanıma hazır soslarınızı hazırlayabilirsiniz..
Domates için bahçesi olanlar çok şanslı ama bahçesi olmayanlarda pazardan alabilirler..
Biz genelde İstanbul'a yakın olan Silivri ve yakınında olan köylere gidip tarladan bizzat topluyoruz..
Domatesleri kendi ellerimizle toplamak bile ayrı bir zevk..
Tarlada domatesleri toplarken fotoğraf çekmeyi düşünüyordum ama küçük oğlum hastalanınca
ben toplamaya gidemedim..

 
Ben soslarımı bir kaç senedir tek kullanımlık soda şişelerinde hazırlıyorum..
Bu şekilde hazırlama aşamasında azıcık uğraştırsa da kışın kullanırken çok pratik oluyor..
Evde içilen sodaların şişelerini atmıyorum yıkayıp biriktiriyorum ve sonrasında domates sosunu hazırlarken kullanıyorum..
Bu sosu tüm sebze yemeklerinde ,çorbalarınızda( özelliklede domates çorbası için)makarna ve pilavlarda ,kızartma soslarında,dolma harçlarını hazırlarken kullanabilirsiniz.

Menemen ve sos için 50 kilo kadar domates kulladım..
Aslında tarif için malzeme için ölçü vermeyi düşünmüyorum,
 herkes kendi ihtiyacı kadarını ayarlar diye düşünüyorum
***
Sosu iki değişik şekilde hazırladım.
Birincisi soda şişelerine hazırladıklarım  .
Bunun için önce domatesleri yıkadım  ve rendeledim.
Rendelediğim domatesleri çiğ olarak soda şişelerine
  ağız kısmında bir parmak boşluk kalacak şekilde doldurdum.
Hepsini doldurduktan sonra şişelerin ağız kısımlarına yarım çay kaşığı tuz ekledim..
**
 İşin asıl noktasına geldik. 
Şişelerin kapaklarını ve kapakları kapatmak için kullanılan aşağıda görülen 
basit aleti kullanıyorum..  
Bu aleti bir tanıdık sayesinde edindim. Kapakları da kilo ile alıyor. 
Bir kilo kapağı iki ,üç sene kadar kullandım.. 
Şişelerimin üzerine kapakları yerleştiriyorum ve yukarıdaki aletle bastırarak kapakları hava almayacak şekilde kapatıyorum ve şişeleri su dolu tencerede 30 dakika kadar kaynatıyorum .
Tencereden şişeleri hemen çıkartmayalım..
15 dakikada bu şekilde tencerede beklesinler..

Soda şişesinde domates sosu konservelerim hazır oldu bile..  
Daha önce belirttiğim gibi hazırlarken uğraştırıyor ama kullanırken çok pratik oluyor..
Bu şekilde evde sağlıklı tek kullanımlık meyve suyu bile hazırlanır..


Bu şekilde domates soslarım hazır olmuş oldu..
Bu sosları güneş almayan bir yerde uzun süre bozulmadan saklayabilirsiniz..
Benim soslar mayıs ayına kadar kalıyor.
Belki daha da dayanabilir ama  o zamana kadar bitiyor zaten...
Merak etmiş olabilirsiniz ,bu aletin İstanbulda satıldığını görmedim duymadım.. 


Domates sosunun daha kolay hazırlanış şekline de değinmeden edemeyeceğim...
Rendelediğimiz domatesleri genişçe bir tencereye alalım..(ben 5 kiloluk bir tencere kullandım)
İçine 1,5 yemek kaşığı kaya tuzu ilave ettim..
Kaynayana kadar pişirdim. Bu arada üzerinde oluşan köpükleri de kaşıkla aldım..
Bu sosları yine kullanımda kolaylık olması açısından,
 yarım kiloluk şişelerde hazırlamanızı tavsiye ederim.
Hazır olan kaynar haldeki sosumuzu bir veya yarım kiloluk şişelere paylaştıralım ve kapaklarını sıkı sıkıya kapatıp şişemizi hemen ters çevirelim...
Bu şekilde şişeleriniz sıcaklıktan dolayı doğal olarak vakumlanacaktır.
Şişeler tamamen soğuyana kadar ( 1gün gibi)bekletelim. Şişeler soğuyunca düz çevirelim,kapağın üzerine elinizle bastırın kapak içeri doğru esnemiyorsa sosunuz sağlıklı bir şekilde hazırlanmıştır..
Deneyin pişman olmayacaksınız..
Aynı gün yine kış için menemen de hazırladım tarifi önümüzdeki günler de gelecek..  
***
* Bu sosları açtığınızda (özellikle kavanozda hazırladıysanız) bitene kadar buzdolabında saklamalısınız.. Kapak açılınca hava alacağı için bozulma kolaylaşacaktır..
*Kavanozlarınız ve kapakları steril olmalı.
Bunun için her ikisini de kaynatmalı ve iyice kurulamalısınız..
*Bu  tarz sosları özellikle cam kaplarda hazırlayalım .
Plastik kaplarda veya poşetlerde saklamanın kanserojen açıdan sakıncalı olduğu artık hepimizce  malum..
* Fazla miktarda sos hazırlayacaksanız bu bir gününüzü alacaktır,size tavsiyem bu işi tek başınıza yapmamanızdır. 
*Domatesleri rendeleme yerine rondodan da geçirebelirsiniz 
ama o şekilde sanki daha bir sulu oluyor .. 
*Sos için her ne kadar sivri domatesler tercih edilse de(etli olmasından dolayı) 
tombul olanlar lezzetinden dolayı tercihimdir..
*Ezik domatesleri ve rendelerken kalan kabuklarını atmadım onları da salça yapmak için ayırdım.. 
Yapacak olanlara kolay gelsin..

................Afiyet Olsun...................

99 yorum:

  1. ellerinize sağlık. Allah afiyetle yedirmeyi nasip etsin. soda şişeleri iyi fikir.

    YanıtlaSil
  2. Bizimkiler de hazırladı:))
    Ve dediğin gibi mayıs ayına kadar kullanıyoruz...
    Sağlıkla yemeniz dileğiyle...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. sevgi bahcede bir dolu erik domatesim var öyle cok cok degil ama günlük kullanim icin cok. bende bir iki kavanoz yapmayi düsünüyorum.gelecek yil daha fazla domates ekmeli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domates fidanı dikilir. Tohumu ise ekilir.

      Sil
  4. soda şişelerinin nasıl kapatıldığını merak eder dururdum
    yine amme hizmeti yaptın teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Afiyetle yemek nasip olsun inşallah..
    Bizde yaptık yazlıkta, dediğin gibi bahara kadar yetiyor bize.Ama o kabuklarını soymak yokmu, mahvediyor insanı :))
    Şişeler de iyi fikir tabi ama bu aleti bulmak zor olur sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şişe kapağı kapatma yazın google a çıkıyor :)

      Sil
  6. Bereketli olsun canım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Masallah demekten baska ne diyebilirim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. o şişedekilere ve hazırlanma yöntemlerine hasta oldum Sevgiciğim ayy süper yaaaa:))
    afiyet bal şeker olsun bakalım kış boyu neler neler yapacaksın bizee:))

    YanıtlaSil
  9. Süper, cok begendim. Ne kadar hamarat bir hanimefendi masaallah...

    YanıtlaSil
  10. selam siseleme tekniginiz cok ilginc,cok mantikli 40 yil düsünsem aklima gelmez masallah allah bereketinizi artirsin ellerinize saglik sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. soda şişelerini başka nasıl kapata biliriz ki...çok iyi fikir çunku

    YanıtlaSil
  12. Filiz hanım soda şişelerini bu sıkılıkta hava almayacak şekilde kapatmak aletsiz zor olsa gerek..
    Ya bu aleti edineceksiniz yada tek kullanımlık kavanozlarda yapacaksınız.. Aslında bir çok ilde satıldığını duydum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  13. şişe kapatma makinasını stoktangelsin.com da görmüştüm kapaklarıda mevcut. İzmirde Kemeraltında züccaciyecilerin olduğu yerde ve Manisanin çoğu ilçesinde rahatlıkla bulabilirsiniz.

    http://www.stoktangelsin.com/index.asp?act=3&cat=43&pdt=1080030180186

    FoÇaLı

    YanıtlaSil
  14. merhaba sevgi hanım, öncelikle ellerinize sağlık. Ben de dün bu verdiğiniz tarif üzerine soda şişelerine kışlık domates yaptım, biraz uğraştırdı ama değecek inşallah. yalnız kayınvalidem domatesleri döktükten sonra tuz koymak yerine toptan domates rendesinin içine tuz koydurttu bana; acaba bu bozulmalarına sebep olur mu ? (ben büyük sözü dinlemek zorunda kaldım :() ve bu şişelere meyve suyu da hazırladığınızı belirtmişsiniz rica etsem onların da tarifini verebilir misiniz :))

    YanıtlaSil
  15. foçalı adsız arkadaşım doğru söylüyorsun bu alet ege menşeyli bende Manisadan getirtmiştim zaten ....


    tgcsrf arkadaşım kayınvalideniz çokta farklı birşey yaptırmamış aslında ben garanti olsun diye şişelerin ağızlarınada azıcık tuz ekliyorum.. Büyük sözü yolda komaz dinlemek iyidir....

    Meyve suyundada yöntem aynı komposto gibi biraz daha kıvamlı hazırlayıp şişelere paylaştırıp kapaklarını kapatıp az bi kaynatacağız şişeleri ki daha dayanıklı olsun .İşlem tamam basit aslında...

    YanıtlaSil
  16. bende bu şişeleri bulaşık makinasında kaynattıklarını duydum.gerçekten pratik bi yöntem.bende bugün yapacağım.herkese kolay gelsin..betül...

    YanıtlaSil
  17. Betül bulaşık makinasında doldurduktan sonra mı kaynatıyorlarmış.. Çok ilginç doğrusu ama pek olur bişey değil yaa, biz bulaşıkları yıkayalım orda yeter yaaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi hanım aynı işlem suda kaynatmakla . Zaten bu makinayı satan kişilerde bulaşık makinasında yıkatın yeterli diyorlar daha pratik oluyor ve tadı bozulmuyor

      Sil
  18. harika bi makine ayşen

    YanıtlaSil
  19. Ben de İzmir Karşıyaka Pazarında gördüm bu aleti. Biraz el yapımı gibi görünüyor ama sonuçta iş görür.

    YanıtlaSil
  20. Bu makine ve soda şişelerini değerlendirme çok hoşuma gitti.Ellerine sağlık arkadaşım bu makineyi araştırıp alıcam inşaALLAH.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar bizim sosların kokusunda ve tadında ekşime var bu normal mi yoksa biz nerede yanlış yaptık.şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. Merhaba adsız arkadaşım;
    Soda şişesine koyduğunuz soslardan bahsediyorsanız büyük ihtimalle kaynatma işlemini tam yapmadınız veya kapaklarının kapatılmasında bir terslik olmuş olabilir..
    Aksi halde şişeleriniz temizse,kapakları tam sıkılıkta kapatmış ve kaynatma işlemini tam yapmışsanız ekşime olayının olmaması gerekiyordu..
    Ben bu sosu ilk yaptığımda kaynatma işlemini atladığım için bir kaç şişemde bozulma olmuştu .
    Sizdeki sebepte bu tarz birşey olmalı..
    Şu anki ve önceki seneki soslarımın maşallahı vardı firesiz oldu..

    YanıtlaSil
  23. Cevabınız için teşekkür ederim sevgi hanım. kapaklar gerçekten sıkı kapandı ondan eminim.kaynatma işlemini su kaynadıktan sonra en az 2 dakika duracak şekilde yaptım daha sonra hepsini bir yere toplayıp havlular ile sardım sıcak kalması için. Birde şimdi aklıma geliyor tuz, sofra tuzuydu acaba kaya tuzu koymadığımız için olabilirmi.
    Ekşiyen domates sosu tüketilir mi çorbada tat olarak çok bir şey değişmiyor, zehirlenmeyiz değil mi? :) çok emek verdik atmaya kıyamadık:)

    YanıtlaSil
  24. Merhaba sevgi hanım bende bu domates soslardan hazırladım şişelerimi kaynattım rendelediğim domatesleri doldurdum ve üzerine 1 çay kaşığı tuz koydum kapaklarınıda güzelce kapattım şimdi kullanmak için açtığımda domatesler asitten dolayı hafif ekşi ve kapakları açakren fışkırıyor neden olabilir veya sizin yaptıklarınızda bu şekildemi asitlenmesi normalmi bir cevap verirseniz sevinirim çok hevesle hazırlamıştım

    YanıtlaSil
  25. Son iki yorumu yazan iki adsız izleyenim;
    Yorumda da belirttiğim gibi şişeleriniztemiz ve kuru olmalı domatesi usulüne uygun doldurmalısınız ve temiz olan kapakları sıkıca kapatmış olmalısınız..(büyük ihtimalle kapaklarınız tam kapanmamış yada kaynatma işleminiz de bir sıkıntı olmuş aksi halde sorunla karşılaşmamanız gerekiyor..

    Belirttiğim gibi ilk yaptığımda bende de sizin belirttiğiniz sorunlar oldu ama şimdi her açtığım sos sağlam asitsiz fışkırmıyor .Birde bozulma emaresi gördüğünüz sosları ne kadar emek harcamış olursanız olun asla kullanmayın..(asitlenme fışkırma normal değil dikkat)

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Sevgili Sevgi hanım,tarifleriniz için çok teşekkürler, :)
    Ben rendelemek değilde doğranmış yapmak istiyorum, acaba aynı şekildemi yapayım,
    ben küçük iken Annem yapardı amma kaynatmazdı,içine (tam hatırlayamıyorum) sanırım cep sodası ve zeytin yağı koyuyordu..
    keşke seyretseydim dediğim zamanlar çok oluyor :(
    Size mutlu günler dilerim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba adsız izleyicim ;
      Domatesi rendelemeden doğrayarakta saklayabilirsiniz o şekliylede paylaşalım inşallah.. Ama bu soda şişesinde değilde kavanozlarda mümkün..

      Sil
  27. Üşenmeden yazdığınız paylatığınız bütün bilgiler için teşekkürler. Soda şişelerine meyve suyu konulduğunu duymuştum bir tanıdıktan.
    Bende bu hafta sonu sizin tariflerinize uygun olarak domates sosu hazırldım ve meyve suyunu da beraberinde. Denemelik az sayıda şişe kullandım.
    Kapaklar, dışardan alınmış soda şişeleri kadar iyi kapanıyor. Kaynatmak yerine bulaşım makinasına attım.(tanıdığım kişi bu şekilde sorunsuz saklayabildiğini söylemişti.)
    Domatesleri dediğiniz gibi yaptım ve tuz koydum, fakat üstte su birikti. Acaba bu normal mi?

    Son olarak bir sorum daha olacak. Meyve sularının kapaklarını sıcakken mi kapatıyorsunuz?

    Şimdiden teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    N.A.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba N.A
      Ben severek yazıyorum birde yeterince zaman bulabilsem daha güzel olacak..
      Soda şişelerine meyve suyunu bende geçen sene ilk defa denedim mantık aynı mantık olabilir tabi..
      Bulaşık makinasında kaynatmaya gelince ilginçmiş daha önce duydum ama denemedim..
      Şişelerin üerinde uyun birikmesi normaldir..
      Meyve suyunu ben soğukken şişeledim ve kapağını kapattım ve bu haliyle kaynattım..

      Sil
    2. ŞiŞeye koyarken fazla suyunu Süzüp Çorbada kullanabilirdiniz..Hem daha kıvamlı oLuyor hemde Degerlendirmiş oluyorsunz Çorba yaparak..Bende makinada kaynatarak yapıyorm püf noktası üzerinde 1 cm boşluk bırakılıcak ve 1 litreye bir çay kaşığı tuz eklenecek olarak biliyorum .Afiyet oLsun ..

      Sil
  28. Sevgi hanım biz de bu soda şişelerine olan şekilde yaptık ama elli şişse kadar çöpe gitti ne yazık ki.(karı kediye yükledik ne yazık kı) Neyi yanlış yapmış olabiliriz sizce? mesela aynı sorundaki bir arkadaşa kaynatma işlemi tam olmamış olabilir demişsiniz.Kaynatmanın incelikleri nedir? kapat kapanmamış olabilir diyorsunuz? nası anlıcaz?Aleti aldığımız yer şise yukaru kalkarsa kapanır demişti.Bütün şişeler kapağı basınca alette yukarı kalktı.Yardımcı olursanız çok seviniriz.Boşa gidince insan paraya acımıyor da o kadar emeğe acıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 kadar şişenin bozulmuş olması çok kötü olmuş ama ben şişelerin kapaklarının tam anlamı ile kapanmadığını düşünüyorum..
      Şişe kapaklarını kapattıktan sonra elinizle tekrar kontrol edin..
      Ben bu kadar bozulmayla karşılaşmadım hiç, şişeleriniz tam anlamı ile temiz ve kurumuy du?
      Kaynatma işlemi içine su kaynadıktan sonra beş dakika yeterli, sonrasında şişelerinizi suyun içinden çıkarıp soğuması için kuru bir bezin üzerine çıkarın ve soğuduktan sonra saklamak üzere serin bir yere kaldırabilirsiniz.
      İnşallah yardımcı olabilmişimdir diğer yorum cevaplarını ve konu ile ilgili postu
      tekrar okuyun derim ..

      Sil
  29. Hamarat hanımların hali bir başka. Ellerinize sağlık.
    Bu yazınız konusu resim benim pin sayfamda bilgilerinize
    http://pinterest.com/hayriye/recycling-geri-donusum/
    http://pinterest.com/hayriye/food-yemek/

    YanıtlaSil
  30. Cevabınız için çok teşekkür ederim.Geçenkilerin bozulması tecrübesiyle kapaklarına daha dikkat ederek bu kez beş-on tane yaptık .Bakalım bularda bir sorun olmazsa sorunun kapaktan olduğunu anlarız.Zaman ayırıp cevap yazdığınız için tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. merhaba;
    bende sitenizde gördüm ve biraz önce ilk kez domates sosu yaptım. Kavanozlara yaptım ama arkadaşım geçen sene yaptığı tüm sosun bozulduğunu söyledi o sofra tuzu kullanmış neden bu olabilir mi? Kavanozları ters çevirdikten sonra üzerine bir havlu koydum daha geç soğusun diye doğru mudur? Bir de kavanozlar soğuyunca onları güneş görmeyen bir yerde mi saklamak gerekiyor?

    YanıtlaSil
  32. Kavanozlarını kaynattıktan sonra ters çevirip üzerine havlu vb şeyle örtmeniz iyi olmuş oluşacak sıcaklık kaynatma işleminizi sağlamlaştıracaktır..
    Kavanozlarınızı güneş görmeyen serin bir yerde saklamalısınız.. Güneş ışınları yiyeceklerin bozulmasında etkendir..

    YanıtlaSil
  33. bu makinayı nereden ne ismi ile alıyoruz lutfen cevap yazarmısınız

    YanıtlaSil
  34. Bu aleti ben manisadan getirtmiştim ama internet üzerindende satışı sanırım yapılıyor ..
    Soda şişesi kapatma aleti olarak bakabilirsiniz. Ben sizin için baktım şimdi şu adres dikkatimi çekti alet benim kullandığıma benziyor adresini kopyalıyorum bakabilirsiniz..

    http://www.balikesir.gen.tr/Urunler/Urun.asp?urunumID=12538

    YanıtlaSil
  35. ah çok merci orenmis olduk :)

    annemin isine yaricak ne zamandir istiodu

    hayirli aksamlar
    bende beklerim

    YanıtlaSil
  36. yapılan şise domateslerin tadının ekşi olmasının sebebi domateslerin çekirdeklerinin çıkarılmaması. annem yapar ve kaşıkla toplayabildiklerini toplar ve de süzgeçten geçirir süzgeçin üzerinde kalan çekirdekleri alır. çekirdekleri alınan domatesler ekşime yapmaz.

    YanıtlaSil
  37. İki yıl önce arkadaşım annesi soda şişesi biriktirirken bayağı eğlenmiştik onunla ama geçen hafta Bursa.da züccaciyede şişe kapama aletini görünce anladım. Hem de nasıl ucuz..Sizin tarifinizi kavanozda yaparken şimdi aniden iyi bir soda içici ve içirici ve de toplayıcısı oldum. Ellerinize sağlık. Şeniz, Bursa

    YanıtlaSil
  38. Şeniz hanım bursada hangı zuccacıyecıde gördunuz,adres yazarsanız sevınırım

    YanıtlaSil
  39. Ben netten aLdım bugun . Fiyatı 40 tL yi buluyor kargo kapak vs.Ama GüzeL sonuç veriyor bir de ben kaynatmak yerine bulaşık makinasında 60 derecede Yıkatarak yapıyorum aynı oluyor .Daha pratik oLması için deneye bilirsiniz .Ben meyve suyu yapan var mı? onlardan biLgi aLmak istiyorum Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba 60 derecede yıkatıp makinenin içerisinde tamamiyle soğuyana kadar bekliyormusunuz

      Sil
  40. Sevgicim maşAllah sana 41 milyon kere :)
    Çok büyük emek ve sonrasında ne büyük bir nimet.
    Ellerine,emeğine sağlık canım.
    Afiyet şifa olsun inşAllah.
    Kışı sende geçirme konusunda isteğim doruğa ulaşmış bulunmakta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zelihacım ben biliyorum sen daha güzellerini yaparsın; buyur gel canım ne çok sevinirim ben.. Paylaşmak güzeldir..
      Teşekkür ediyorum güzel söz ve duan için..

      Sil
  41. ben bu yaz bir sürü kışlık yaptım.reçeller,menemenlik,kahvaltılık sos...şimdi de yeni kavanoz almak istemiyorum 2 3 tane kavanoz var bi kere kullanılmış onlarda yapsam olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız yorumcum bir adın var ama yazmayı unuttun değil Mİ??
      Kullanılmış kavanoz kullanabilirsin tabii.. Kavanozların sağlamsa sorun yok.Kolay gelsin..

      Sil
  42. Merhaba sevgi. biz de soda şişelerine konserve yapıyoruz.
    bizim kapatmak için kullandığımız aparat farklı ama :)
    yazında soda şişesi kapağı aldığını yazmışsın, nereden temin ediyorsun. biz eski kapakları biriktirip kullanıyoruz. veya lokantalardan temin ediyoruz :)
    sıfır kapak kullanmak kapanmama riskini önlemiş olur en azından ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin kullandığınız aparatı da merak ettim.. Kapakları ben bir tanıdık vesilesi ile Manisa'dan kiloyla getirtiyorum.. Kullanılmiş kapak sakınalıdır aslında şişelerin hava alma riski olur bu şekilde..

      Sil
    2. yakında o aparat ile ilgili bir paylaşımım olacak ;)
      aslında evet kullanılmış kapaklarda sıkıntı oluyor. pişirirken 5,piştikten sonra 3 adet hava almış çıktı. 100 adet için aslında iyi bir rakam. ama gene de emeğe yazık ;)

      şu yeni kapak olayını seneye kadar çözmemiz gerek. her şişeyi açtıktan sonra kapağını saklamaktan kurtulmak bile sevindirici olacaktır:)

      hayırlı günler dilerim :)

      Sil
  43. Bu kış ilk kez denemeyi düşünüyorum. Önceden ablamın yaptıklarını kullanarak hazıra konuyordum;) İş başa düştü:)

    YanıtlaSil
  44. Ellerinize sağlık hem tarif için hem yorumlara tek tek cevap verdiğiniz için .....

    YanıtlaSil
  45. Eşimle yaptık bulaşık makinesine de koyduk tuz vs vs....hepsi şampanya gibi patlıyor

    YanıtlaSil
  46. Aydın Gür; soda şişelerinde domates sosu hazırlarken bir yerlerde bazı eksiklikler olmuş anlaşılan.. Şişelerin ve kullandığınız kapakların temizliğinden tutun , kapakların gerçekten kapanıp kapanmadığı, kaynama miktarının yeterliliğine her şey çok önemli dikkat etmek gerekiyor.. Bu da bir nevi konserve hijyen çok önemli muhakkak atlanılan bir yer var dikkatli olmak lazım.. Ben 4-5 senedir yapıyorum ve sizin belirttiğiniz gibi hepsini attığım hiç olmadı.. Bozuk kapak dolayısı ile attıklarım hariç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adim aysen ben eski usul tencerede kaynattiktan sonra soda sitelerine doldurdum ama sicakkenmi kapaticam kapatma k icin sogumasinimi bekliycem bilemedim ;)

      Sil
  47. Selamlar;
    soda şişesi kapatılırken kesinlikle hiç kullanılmamış kapakla kapatmalısınız. Bir kez kullanılan kapağın içindeki silikon ilk kullanımdan sonra deforme oluyor. En iyisi kapağıyla birlikte kapatma makinesi almak. Tarafımdan denenmiş bir ürün. Örneğin: http://urun.gittigidiyor.com/gida-urunleri/sise-kapatma-aleti-kapak-makinesi-98949233

    YanıtlaSil
  48. SEVGİCİM SODA ŞİŞESİ FİKRİ HARİKA HOŞUMA GİTTİ AMA BUNUN İÇİN O ALETİ VE KAPAKLARI EDİNMEM LAZIM
    BİLİYORSUN BEN ANKARADAYIM VE BURADA NASIL BULURUM CEVAPLARSAN SEVİNİRİM
    SELAMLAR.
    MÜRÜVVET DEMİRALP DERELİ

    YanıtlaSil
  49. Mürevvet abla ben kullandığım aleti Manisadan getirtmiştim.. Ankarada satılırmı bilmiyorum.. Ama internet üzerinden sipariş verip kargoyla getittirebilirsiniz.. Ben bir link vereyim size inceleyin isterseniz altta ..

    http://www.sisekapatmaaleti.com/

    YanıtlaSil
  50. merhaba sevgi hanım eşim bu makinadan almış fakat biz birtürlü kapatma işlemini yapamadık aldığı yere sormuş ve makinayı biryere sabitlemezsek olmayacağını söylemişler acaba siz nasıl kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  51. Merhaba sevgi hanım paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.soda sişelerine bende geçen yıl domates sosu yaptım.çok güzel oldu.ben domatesleri rondodân geçirirken,aynı zamanda salçalık kırmızı biberide geçiriyprum.karışık olarak şişelere koyuyorum .çöl güzel oldu tavsiye ederim.iyi günler dilerim

    YanıtlaSil
  52. Ellerinizle sağlık soda şişelerini tencerede kaynatmak yerine bulaşık makinasına koyup yüksek derecede yıkayarak halledebilirsiniz patlamıyor korkmayın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulaşık makinasında kaynatma işlemini daha önce hiç denemedim..

      Sil
  53. Merhaba bende hersene yapıyorum fakat sürekli yeni kapaklar alıyorum kullanmış olduğum kapakları yada renkli kapakları nasıl kullanabilrimm

    YanıtlaSil
  54. bizim şişelerimiz bozuldu

    YanıtlaSil
  55. şişelerimiz makinada yaptık fakat beyazladı yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  56. Merhabalar biz de annemle soda şişesi kapatma olayını bilmediğimizden açılıp kapanabilen kapakli ( çevir-aç ) içecek siselerinde acı sos yapmıştık. Kazanda kaynatıp elekten gecirip siselere doldurmak usulü ile. Dolabimda fazla bir şey olmadigindan dışarıda tutmamiş buzdolabina koymuştum. Ama 2 ya da 3 gün dışarıda kaldıktan sonra. Dün ilk kez birini açtığımda köpürme yaptı. Tadında ya da kokusunda bir şey yok ya da ben anlayamadım. Acaba bozulmuş mudur? Kendi emeğimi geçtim Annemin emeğine acıyorum. Lütfen bozulmamış olsunlar. :) birkaç şişe ama insan kıyamıyor atmaya. Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpürme yaptıysa kullanmayın derim ben hava almış büyük ihtimalle..

      Sil
  57. ben domates sosunu yapıyom her sene cok güzel oluyor bu sene yaptım seneyede yapmayı nasıp etsin allah

    YanıtlaSil
  58. Selamunaleykum sevgi ablacim. Denizliden selamlar adim pinar Ben asla konserve siselerinde kislik yapamiyorum tutmuyor bir turlu. Kac senedir denemelik yaparim olmuyor olmuyir. Pes ettim artik. Ama soda siselerinde harika oluyor domatesler bizde 7 senedir bu yontemi kullaniriz Domatesleri cig koyarsanir bozulmasi daha olasidir. Pismis koyarsak tadida daha lezzetli geliyor bize. Bu sene ilk defa soda siselerinde konsantre visne suyu denedim 7 kg visneden 15 soda sisesi cikti. 1 soda sisesi sulandirinca 1 lt den dazla cikiyor. Birde deneme amacli 1 siseyi feda edip kaynatmadim. Deneme yanilmayla daha iyi ogreniyorum :) bulasik makinasinda kaynatma isine gelince evet mantikli gibi gorunuyor ama makinenin kaynatma sicaklik derecesinin yetecegini bilimsel olarak kabul edemiyorum. Ocakta fokurdayan su ile makinedeki farkli oluyor cunku. Birde siselerin ustundeki yapiskan kagitlar suyun etkisiyle cikip makineyi tikayabilir. Ben dogal ve saglikli seyleri cok arastiririm mesela arkadaslara sunu soyleleyim:
    1 sebzelerde kaya tuzu kullanin
    2. Meyvelerde limon tuzu kullanin
    3. 1 sise domates icin 1 cay kasigi tuz kullanin yemeklere katmayiversenizde olur
    4. Visne suyu icin 1 kg visne icin 2 sekerli seviyirsaniz 3 su bardagi seker koyun. Konsantre olacaksa kg basina 1-2 bardak su koyun.
    5. Visne suyunu en az 1-2 saat kaynatin.
    6. Siselere ocagin alti kisikken katip hemen kapatip kaynatin.

    YanıtlaSil
  59. Pınarcım süpersin maşallah ne güzel bilgiler bunlar.. Gıda terörünün yaşandığı günümüzde yediğimizin içtigimizin bilerek kendi elimizden olması sağlığımızın harika bir şey.. Soda şişesi yöntemi hazırlarken insanı oyalayıp biraz zorlasa da iş kullanmaya gelince işin güzelliği pratikliği ortaya çıkıyor.. Bir de İstanbul'da kapaklarını direk alabileceğim bir yer olsa daha mutlu olacağım.
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  60. Pınarcım süpersin maşallah ne güzel bilgiler bunlar.. Gıda terörünün yaşandığı günümüzde yediğimizin içtigimizin bilerek kendi elimizden olması sağlığımızın harika bir şey.. Soda şişesi yöntemi hazırlarken insanı oyalayıp biraz zorlasa da iş kullanmaya gelince işin güzelliği pratikliği ortaya çıkıyor.. Bir de İstanbul'da kapaklarını direk alabileceğim bir yer olsa daha mutlu olacağım.
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  61. Merhaba çok şaşkınım :)
    Değişik bir fikir sosa şişesi ilgimi çekti blogunuza misafir oldum . Ben pastakasrı bloggeri Tülin arkadaşlar hepinizi beklerim bloguma :)) Bilgi paylaşıldıkça güzeldir:)) Sevgiler...

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  62. Blogunuzun 901. izleyicisi ben oldum bende beklerim :)) www.pastakasrı.blogspot.com

    YanıtlaSil
  63. Bahsettiginiz gibi domatesleri,soda siselerine doldurdum ve isi garantiye almak icin kapaklari makinade 2-3 kez bastirdim.Ayrıca tarife gore kaynattim.Aradan 4 gun geçtikten sonra siselere baktigimda şişelerin agiz kismina yakina yerde domateslerin sari suyunun ustte ciktigini gordum. Bu normal mi yoksa bozuldugu anlamina geliyor. Bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bedia Hanım Şişeleriniz büyük ihtimalle hava almış ya da şişe yada kapak sterilliğinde bir sorun var.. Bu tarz altta yada üstte su birikmesi bunu gösteriyor..Böyle olunca da o soslardan hayır beklemeyin bozulmuştur..
      Ama size tavsiyem bir iki tanesini yavaşça açıp bakın soslar fışkırır gibi yukarı çıkacaktır büyük ihtimalle kullanmayın atın derim..
      Bu tarz hazırlıklarda sterilizasyon çok önemli..

      Sil
  64. ben menemnlik yapmak istiyorum ama domatesleri dograyip cigini siselere koyup su dolu tencerede kaynatmk istiyorum nasil ypmam gerek yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://sevgidenesintiler.blogspot.com.tr/2012/09/cigden-kup-domates-konservesi-nasl-yaplr.html

      BLOGDA bu link altında anlatmıştım bakın isterseniz..

      Sil
  65. ben Manisalıyım.yaklaşık 10 yıldır soda şişelerine yapıyorum.çokta memnunum.hatta her bulunduğum yerde arkadaşlarımda sevdi ve onlarada sattım makinadan.

    YanıtlaSil
  66. slm ben seher.ben 10 yıldır soda şişelerine yapıyorum.tek kullanımlık iyi oluyor.2 yıldır da kıyma makinesinden geçiriyorum benim için hazırlaması dahada pratik oldu.kıyma makinesiyle yaparken kabuklarını soymak zorunda da kalmıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene bende kabuklarını soymadan robottan geçireerek yaptım..Kışın sonucu göreceğiz bakalım..

      Sil
  67. Bende gitti gidiyor dan aldım bahsettiğiniz aleti en 500 kapak bedava yazıyordu makinam da kapaklarım da geldi fakat kapaklar kapanmıyor sonra soda sise sinden çıkan kapağı denedim o kapandı sanırım gönderdikleri kapak kalitesiz iyisini nerden temin edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapaklar çok önemli..Sağlam kapanmazsa tüm emeğiniz boşa gidebilir.. Kapakları bu sene internet üzerinden Burak züccaciyeye sipariş verdim..Linkini altta veriyorum.
      http://www.burakzuccaciye.com.tr/Sise-Kapatma-Aleti-100-Kapak-HEDIYE-,PR-216.html

      Sil
  68. HMMMMM, süperrr ellerinize sağlık Sevgi Hanım:)))
    Kışlık hazırlıkları çok severim:)))
    Ben de beklerim sizi sayfama...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  69. ben yazdan sanırım 100 şişe civarında hazırladım ama kapağını açarken hepsi fışkırarak açıldı tadında bir bozulma olmamıştı ama mutfağım berbat oldu acaba şişeleri doldurduktan sonra içine bıçak batırarak havasını almam mı gerekiyordu o işlemi atlamış olabilir miyim? bu sene tekrar deneyeceğim bakalım

    YanıtlaSil
  70. Mrb sevgi hnm bn seda.bn de soda sisilerine denemek istiyorum ama bozulur diye korkuyorum.kapak burdan carsida aldık 100 tane 5 lira sağlamdır dimi.

    YanıtlaSil
  71. Merhaba sevgi hanım bende 4 yıldır domates soslarımı soda şişesinde yapıyorum evvelki sene bulaşık makinasında kaynat dediler makinada kaynattım çoğunluğu bozuldu asitlendi şimdi kazanda kanatıyorum ve tuzda koymuyorum bozulmuyor hepsi çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  72. ARKADAŞLAR DAHA PRATİK YÖNTEMİ DAHA VAR ŞİŞELERİ HAZIRLADIKTAN SONRA BULAŞIK MAKİNASINDA TIKA BASA DOLDURALIM EN UZUN EN YÜKSEK ISILI PROGRAMA ALIP GECEDEN ATALIM SABAH KONSERVELER KIŞA HAZIR

    YanıtlaSil
  73. Ellerinize saglik rabbim hayirla yemegi nasip etsin... cumlemize

    YanıtlaSil
  74. Rabbim hazirladiginizi hayirla yemeyi nasip etsin

    YanıtlaSil
  75. Ellerinize saglik rabbim hayirla yemegi nasip etsin... cumlemize

    YanıtlaSil
  76. Merhaba benim kayinvalidem aynı tarife bide Kırmızı biberde ekledi ve aynı sistemle yaptı.fakat hepsi ziyan oldu.hemen ertesi gün fışkırıp sızmış.Nerede yanlışlık yapıyoruz.bugün eşimle yapıcaz bide bizimki de ziyan olursa ne yapıcaz bilmem

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...