12 Ağustos 2010 Perşembe

Karadeniz Turu 2.Gün.

EREĞLİ(Cehennemağzı Mağaraları) - AMASRA VE CİDE
Gezimizin ilk günü Akçakocadan sonra sahilden devam ederek Alaplıyı geçtik Ereğliye ulaştık..
Ereğli çok şirin ve düzenli bir ilçe.. İlçeyi şöyle bir temaşa ettikten sonra görülecekler listemizde yeralan  Cehennemağzı mağaralarına yöneldik..
  Cehennemağzı Mağaraları 30-50 metre aralıklarla sıralanmış 3 mağaradan oluşuyor. Cehennemağzı Mağaraları aslında üç mağaranın da ortak adı .
Bu mağaralara aynı zamanda 'Kehanet Mağaraları' da deniliyormuş.
Bunlardan ilki aşağıda görülen KİLİSE MAĞARASI
Yunan mitolojilerine de yer alan mağaralarda, Hıristiyanlığın ilk dönemlerinde gizli ibadetler yapılıyormuş. Girişte yeralan ilk mağaranın adı bu yüzden 'Kilise Mağarası' . Mağaranın girişi demir parmaklıklarla çevrili. İçeriye girdiğimizde zeminin mozaiklerle kaplı olduğunu görüyoruz..
Dışarısı sıcakken mağaraların içi klimalı gibi serindi..

İkinci mağara CEHENNEMAĞZI MAĞARASI biraz daha yukarıda; yeraltında bulunmakta. Girişten aşağı oldukça dar merdivenlerle iniliyor...
 Merdivenlerden aşağıya inerken serinliği hissediyorsunuz. Mağaranın içerisinde bir gölet var.. Bu mağaranın da duvarlarında da aydınlatma oyukları var. Bazı yerlerde başınız tavana değiyor..
İçerisi biraz ürkütücü geldi bana..
Üçüncü ve son mağara da AYAZMA MAĞARASI; Bu mağara da geniş bir girişe dahip... Burada da etrafı çevrili bir bir gölet var... Mağaraların içi oldukça ürkütücü görünmesine rağmen bir o kadar da hayranlık uyandırıyor...Yapılan ışıklandırmalar sayesinde daha rahat dolaşılıyor...

Hatırlatmakta fayda var.Böyle bir geziye çıkmadan önce görülecek yerlerin çokluğunu gözönüne alarak bir Müze Kart edinmenizi tavsiye ederim..Her yerde para ödemekten kurtulmuş olursunuz ki sene içinde de kullanabilirsiniz..
Aşağıda Ereğliden bir kaç kare görünüyor..Temiz ,düzenli ,medeni bir şehir..
Belirteyim denize girmek için Ereğlinin10 km kadar öncesinde Alaplı da plaj mevcut..

Ereğliden ayrılırken saatimiz 18 civarlarıydı sırada Amasra vardı ama bizim Amasraya varışımız geceyi bulacağı için sahilden biraz daha içeride bulunan Çaycumada konakladık..
Çaycumada kendi çapında güzel bir ilçe..
Sabahın ilk ışıkları ile Bartın üzerinden ver elini Amasra..
Amasranın methini çok duymuştum, meraklıydım...

Amasraya inmeden Bakacak Tepesinden kuşbakışı Amasrayı seyredebilirsiniz..
Burada satıcıların değişik reçellerini de(ceviz,kivi,portakal kabuğu gibi)  görebilirsiniz..

Anlatıldığı gibi güzel ve hareketli gördüm Amasra'yı..
Amasrayı tepeden seyreden Fatih Sultan Mehmet yanındaki lalasına,
 burası Çeşm-i Cihan mı ola? diye sormuş. Gerçektende tepeden bakılınca Amasra çok hoş görünüyor..
Büyük vede hafta içi bile kalabalık plajı da aşağıda görülüyor..
Amasra çevresinde de denize girilebilecek değişik koylar var.(Çakraz,bozköy,akkonak gibi)

Önce Kalesini görmek istedik ama pek bişey göremedik ..
Kalenin içine evler yapılmış kaleden pek bir eser kalmamıştı..
Müzede kalenin içindeydi ama kapalıydı..
Arabayla zor zor girdiğimiz kalenin dar yollarından zar zor inebildik..

Kaleden inerken adını duyduğum TARİHİ ÇEKİCİLER ÇARŞISIN'A uğradık Furkanla..
Çarşıda takılar,el sanatı ürünler,süs eşyaları ve tahtan yapılmış ne ararsanız var .
Biz gezerken çok zevk aldık.
Amasra aynı zamanda bir balıkçı kasabası.
İskele çevresindeki lokantalarda balıkçıların günlük tuttuğu balıkları tadabilirsiniz...
Yola çıkmadan yaptığım araştırmalar sonucu ,
Amasra'nın süslü ve lezzetli salatalarının ve balığının ününü çok okudum.
Babamız balık için çok dolaştı ve yemek için sonunda ikna oldu ...
Salata gerçekten muhteşem lezzetteydi. Görüntüsünün yanında lezzetliydi de..
Garsondan püf noktasını aldım sizlerle de sonra paylaşacağım..
Balıkta taze ve lezzetliydi..Tavsiye olunur..

Amasradan sonra yol üzerindeki ilk ilçe Kurucaşile'ye doğru devam ettik..
Yol git git bitmedi hem çok virajlı hem de bozuktu..
Yol üzerinde görülebilecek Göldere Şelalesi de var..
Kurucaşile ye gelmeden yol üzerinde bulunan İnkum plajı yörenin en iyilerindenmiş..
Yol üzerinde çok güzel ve sakin koylar gördük ve birinde de denize girmek için durduk..
Denize girdiğimiz koy bir köyün altındaydı ve köyün çocuklarından başkada kimsecikler yoktu..

Kurucaşile küçücük bir ilçe, konaklayacak alternatif olmadığı için öğretmenevinde kaldık ..
Hemen yerleştik ve akşam yemeğimiz için güzel bir yer aradık buldukta ,
deniz kenarında ,güneşin batışını izleyerek kendi hazırladığımız mamalarımızı yedik..
Ertesi sabah sıra da CİDE vardı..
Cide yolu üzerinde Gideros koyunun methini çok duymuştum ve görmek istedik..
Cideye 15 km kala koya ulaştık.Burası antik dönemden beri korunak ve tersane olarak kullanılmış..
Koy yukarıdan muhteşem görünüyordu..Cennetten bir sahne gibi..
Bir kaç balık lokantası ve ev pansiyonu var..

Ve sonrasında asıl varmak isttediğimiz yer CİDE...
CİDE tabelasından sonra bizi upuzuuun ve hafta içi olmasından dolayı boş olan bir sahil karşıladı..
Cide de şöyle bir gezinti yaptık ve çıkışında Yazar ve şair Rıfat Ilgaz'ın doğduğu ve şimdi müze olan eve rastladık ama şans bu ya kapalıydı ..Bizde camdan içeri şöyle bir baktık..
Valla kanyonunu duyduk ve
 gitmek için yöre insanına sorduk  çok güvenlikli bir yer olmadığını söylediler..
Cidenin sarı bezi ünlü imiş ,
herşeyi sarıdan yapmışlar çarşı içinde başınızı nereye çevirseniz sarıyı görüyorsunuz..

Çok uzun bir anlatım oldu farkındayım ama daha sonra gitmek isteyecekler için en doğrusunun bu şekilde anlatmak olacağını düşündüm ..