19 Ekim 2011 Çarşamba

.....Nişastalı Susamlı Poğaça......

Çayın yanında taze taze bir poğaçaya hayır diyebilirmisiniz?
Kahvaltı ya da çay saati için lezzetli mi lezzetli bir alternatif...

*
Dün gelen ani misafiririm için yaptım bu simit vari pamuk poğaçaları.. 
İstanbul için dünkü hava durumu malum, araba da bende olmayınca dışarı çıkmam pek mümkün olmadı. 
Misafir ani olunca doğal olarak evde ne varsa o değerlendirildi .
Evde un azmış sonradan farkettim..
Eeee dışarıda çıkmam mümkün değil, ne yapacağım derken nişastanın olduğunu farkettim..
Poğaça da nişastayı denememiştim hiç..
Herşeyin bir ilki olur deneyelim görelim dedim ve başladım hamuru yoğurmaya..
Mis gibi kokan bu poğaça ve yassı simitçikleri elde ettim..
Sizce nasıl görünüyorlar??

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık su
1 yumurta
2 su bardağı nişasta
2 yemek kaşığı şeker(tepeleme)
1 yemek kaşığı tuz(silme)
2 tatlı kaşığı mahlep
1 paket toz maya(instant)
Aldığı kadar un

İç malzemesi
2 orta boy patates (haşlanıp ezilecek)
1 orta boy kuru soğan
3 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz

Susamlı olanların üzeri için
2 yemek kaşığı pekmez
1 su bardağı su
1 kase kadar susam

 Hazırlanışı
Sütü ve suyu ılık hale getirip mayayı içinde eritip üzerine şeker ve tuzu ilave edelim.
Sırasıyla sıvıyağ, yumurta, elenmiş un, nişasta ve mahlepi ekleyip yoğuralım.
Kıvamı kulak memesinden az cıvık kıvamında olmalı ama ele yapışmayacak.
Hazırladığımız bu hamuru 1 saat kadar mayalanması için bekletelim.
*
İç malzeme için patatesi haşladım ve ezdim. Soğanı küçük yemeklik doğradım.
Sıvı yağda kavurdum .Soğanlar yumuşayınca ezdiğim patatese ekledim biraz daha kavurmaya devam ettim, tuzunu ilave edip soğuttum.
Hamurumuz mayalanıp kabarınca  şekil vermeye başlayalım.
Ben bir kısmını bidiğimiz yuvarlak poğaçalar şeklinde hazırladım.
Bunun için elimize mandalina büyüklüğünde hamur alıp elimizde açalım, içine hazırladığımız patatesli içten koyalım ve kapatalım.
Üzerine yumurta sarısı sürelim.
Diğer susamlı poğaçalar içinse;
Yine mandalina büyüklüğünde hamur alalım elimize  ve oval olarak açalım.
Hamuru açınca içine harç malzememizden hamurun boyuna doğru koyalım ve kapatalım.
Pekmeze suyu ilave edip sulandıralım ve bu pekmezli suyun içine,
 oval hazırladığımız poğaçaları batırıp çıkaralım.
Bol susama batıralım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim. 
Yarım saat kadar da fırın tepsisinde mayalandıktan sonra 200 derecede ısıtılmış fırında pişirebilirsiniz…
**
*
Benim poğaçalar beğenildi..
Nişastalı poğaça bende de tam not aldı.
Altta Zeynep hanımımızda hangisini alacağını; şaşırdı bir de yiyebilse tam olacak..

* Hafta sonu gerçekleştirdiğimiz akraba günümüze ait lezzetler de geliyor ..
Bulabildiğim ilk fırsatta paylaşacağım inşallah..

...................Afiyet olsun................

7 yorum:

  1. ellerine sağlık harika görünüyor pamuk gibiler

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok güzel görünüyorlar susamlıda harika ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık sevgi.bayatlama durumu nasıl oldu ?

    YanıtlaSil
  4. Neval bayatlama durumuna bakamadım çünkü büyük bir bölümünü dondurucuya attım..
    Ama lezzeti konusunda garanti verebilirim pişir sıcak sıcak ye harika mmmmmm....

    YanıtlaSil
  5. poğaçalar harika görünüyor benim fırınım bozuldu fırınınızın markası nedir yada önere bileceğiniz bir fırın markası varmı acaba daha önceki fırınımm lüxell mini fırındı 2.3 sene kullana bildim rezistanı bozulmuş yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırınımın markası Vestel ama büyük fırınlardan..
      Ben memnunum aslında ama büyük olması biraz sıkıntı..Lüxelin mini fırını da yedekte kullanıyorum benimki maşallah iyi sorun çıkarmadı..

      Sil
  6. çok güzeller bunlar ellerinize sağlık tariflerinizin hastası oldum.Kullandığınız nişasta ne nişastası yakın zamanda yapmayı istiyorum da.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...