12 Ocak 2015 Pazartesi

Avakado Ezmesi (Salatası)


Bugün çoğumuzun ön yargılı olduğu bir meyvenin ezmesinin tarifini vereceğim..
Avakado her ne kadar meyve diye adlandırılsa da sebze gibi tüketiliyor..
Tatlı meyve salatalarını severim de  tuzlu yapıldığından mıdır nedir bu lezzete hep uzak durmuşumdur...
Aslında yeni lezzetlere açık bir insanımdır..
Neyse kırdım zincirleri bir yapayım neye benziyor göreyim dedim..

Bayıldım..
Bana tat olarak Antakyalılar'ın(Hatay)  humusunu anımsattı..
Humusu ailece çok severiz dolayısı ile de avakado salatasını, bol ekşili zeytinyağlı halini de çok sevdik..
Kesinlikle tavsiye ederim.
Postun en altına avakadonun faydalarını da yazacağım okumadan geçmeyin derim..

Malzemeler

1 Avakado(yumuşak olmalı)
2 diş sarmısak 
Yarım demet maydanoz
3-4 yemek kaşığı zeytin yağı
Yarım limon suyu 
Tuz , kimyon 

Yapılışı

Avakadonun kabuklarını soyup, çekirdeğini çıkartalım..
Çatalla püre kıvamını alacak şekilde ezelim..
Sonra zeytinyağı, sarmısakrendesi, tuz, limon suyu ve incecik doğradığımız maydanozu ekleyip iyice karıştıralım.


*Avakado salatasını yağsız da hazırlayabilirsiniz ki bu şekliyle çok sağlıklı olacaktır..
*İçine soğan ve domates doğrayıp değişik lezzetler elde edebilirsiniz..
*Yoğurtla karıştırarak değişik bir tada ulaşabilirsiniz..
*Minik kanepelerinizin üzerinde servis edebilirsiniz ki çok lezzetli olur..

Avakado'nun Faydaları
*A, C ve E vitamini bakımından zenginmiş.
*Kalp ve damar sağlığını koruyup kalp damarlarının daralması ve tıkanmasını önleyici özelliği varmış.
*Zararlı toksinlerin vücuttan atılmasını sağlarmış.
*Üreme sisteminin sağlıklı çalışmasına katkıda bulunurmuş.

*Sahip olduğu doymamış yağ asitleriyle kolesterolün yükselmesini önleyici etkiye sahipmiş.


*Zengin demir içeriğiyle kansızlığı önleyici etkisi de varmış.


*Sahip olduğu protein, vitaminler, mineraller sayesinde, özellikle küçük çocukların ve hamile kadınların sağlıklı beslenmesinde önemliymiş.


*100 gram avokado yaklaşık olarak 165 kaloriye sahipmiş.

...Afiyet Olsun...

1 yorum:

  1. Sevgicim hergün olsa yerim,cok severim,simdi uykum kacti postunu görünce canim cekti hemen daldim mutfaga,burda cok uygun bu tropikal meyveler,bende ilk kez yurtdisina gelince tanidim zaten,yillarca benimde kereviz salatasina karsi ön yargim vardi,denemedim,sonra bin pisman oldum,aslinda bir kez olsun yapip denemek lazim,neyseki kizlarda seviyor avakadoyu ama oglum cok hoslanmadi,calismalara devam kücükte olsa isirmak zorunda:))Ne de uzattim,bak insan uykusu gelsin diye neler yapiyor:)) sevgiler ellerine saglik bu arada ben salatasiyla falan ugrasmiyorum,dilimleyip indiriyorum mideye:))Cok özür diliyorum herkesten!

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...