28 Şubat 2016 Pazar

Kakolu Pi Pasta


Pi temalı kurabiyelerden sonra pi temalı pasta tarifi paylaşacağım demiştim..
Matematiğin ünlü sabit sayısı  ‘Pi’ sayısını zihinlere kazımak ve öğrencilere
 matematiği eğlenerek öğretmeyi hedefleyen öğretmenlerimizin isteği üzerine 
 önceki senelerde yapmıştım bu pastayı. 


 Malzemeler
 3 adet  yumurta(oda sıcaklığında)
 Yarım su bardağı sıvı yağ
 Yarım su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı yoğurt
 4-4,5 çay bardağı un
 1 paket vanilya
 1 paket kabartma tozu
Krema için
 3,5  su bardağı süt
 1 yumurta
 7 yemek kaşığı toz şeker
4 yemek kaşığı un
 1yemek kaşığı nişasta
 1 Kutu labne peyniri (200gr)
1 yemek kaşığı tereyağ
 1paket vanilya
İçine 
İstediğiniz meyveler
Üzeri için 
1 paket kakaolu kremşanti
1 çay bardağı soğuk süt
Damla çikolata
Yapılışı
Yumurta ve şekeri  krema kıvamına gelene kadar çırpalım..
Sıvı yağ, yoğurt,ve vanilyayı ilave edip çırpmaya devam edelim.
Un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyelim.
Çırptığımız karışıma unu eleyerek ilave edelim..
Yağlayıp unladığımız kalıbımıza dökelim ve 180 derecede kekin içi çekene kadar pişirelim.(20 dakikadan sonra kürdan testi yapabilirsiniz)
Pişen keki 1 saat kadar dinlendirelim ki rahat kesilsin..
Şeker ve labne hariç tüm krema malzemelerini tencerede karıştıralım ve 
yine karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
Ocağı kapatıp şeker ve labneyi ilave edip mikserleyelim ve ara ara karıştırarak soğutalım.

Dinlendirdiğimiz pasta kekini ortadan ikiye keselim.
Yarım çay bardağı süt ile kekin alta kısmını ıslatalım.
Kremayı her yerine yayalım.
Üzerine meyvaları dilimleyip serpiştirelim..
Ben vişne ve muz kullandım.
Meyvelerin üstüne de biraz kremadan yayarsanız meyveleri tutacağı için 
pastayı keserken kolaylık sağlar.. 

Ben meyvelerin üzerine burada paylaştığım vişneli pelteyi minik küpler halinde keserek
 ara katta kullandım.. 

Sonrasında
soğuk sütle kremşantiyi çırparak şantiyi hazırladım ve pastanın her yerini bununla  kapladım..
son olarak pastanın üzerine çöp şişle pi işaretini çizip şanti ve damla çikolata 
 ile üzerini doldurdum.. 


1 yorum:

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...