9 Ocak 2010 Cumartesi

GEZELİM GÖRELİM ...(Hatay- (Antakya))

Hatay (Antakya)dan kalan son görüntülerle Hatay 'a ait olan yazımızı sonlandırayım istedim.
Reyhanlıya doğru yol alıyorduk .Reyhanlıda eşimin ilk öğrencilerinden şimdi ise meslektaşı,
arkadaşı olan İbrahim Bey ve eşine konuk olduk ...
Hazır isimlerinide zikretmişken, sergiledikleri güzel dostluk için bir teşekkürde burdan edelim.
Fazla detaya girmeden gidilebilecek güzel yerlere değineyim istiyorum ...
Biz önce Reyhanlının içindeki Yenişehir Parkına gittik .Yine kurulan yöresel pazarda görmeye
değer .Ben değişik neler görebilirim diye gittim veee...
bilmediğim bir çok baharatla karşılaştım .Tane Sumak ,zahter,değişik kurabiye kalıplarından aldım .
İnsanların çoğu arapça konuşmayı tercih ediyor...
Ertesi gün Hatay Kalesine çıktık .Gerçi pek kale felan kalmamıştı ya ...Ama bütün Hatay
kocaman bir ova görünümünde kuşbakışı ayaklar altındaydı .
O kadar rüzgar vardı ki tüm ağaçlar yukarıda ki resimdeki gibiydi fazla duramadık bu yüzden ...
Eveeeet kaleden sonra Hatay'ın Harbiyesine gittik .Harbiye bol yeşil alan ve her tarafından sular
akan bir mesire yeri gibi ....
Akan Suların içine yerleştirilmiş masalarda sipariş ettiğiniz şeyleri ayağınızı buz gibi sulara
daldırarak yiyorsunuz burada..
Minik ev sahibimiz Reyyan bile dayanabilirken bu sulara ben çok dayanamadım doğrusu, ara ara
daldırıp çıkardım oda nem oranın yüksekliğinden biraz
serinleme amacıylaydı..
Yeşillik ,şelaleler ve su tabiii güzel yemekleride unutmamak lazım .Giderseniz görmeye değer
derim.Üstteki resmin üstüne tıklarsanız içiniz daha da açılabilir.

Harbiyeden sonra ikindi vaktinde Antakyanın tarihte yapılan ilk camii olan HABİB-İ NECCAR
camisine geçtik . Camiye ismi verilen Habib-i neccar kısaca Hz isa zamanında 12 havariye inanan ve bu
uğurda insanları da inanmaları için davet ederken inanmayanlar tarafından işkencelerle şehit
edilen bir kişi .Bu olay Yasin suresinde de 13 ve 27 .ayetlerde geçmektedir. Habib-i Neccarın
türbeside aynı yerde bulunmaktadır. Üstte de caminin avlusundan bir görüntü ...
Bu şekidle Hatay turumuzu nihayetlendirdik .Buradan Gaziantep'e geçtik .
Altta ise Antep'e doğru yol alırken şöyle bir uğradığımız Kilis'in
ünlü Kilis Tavası
Hatay'a yolunuz düşerse eğer:Künefe ve humus yemeden ,

Nar ekşisi ve doğal biber salçası almadan ,

Mozaik müzesini ve Harbiyeyi görmeden ,

ve

Uzun Çarşıyı da şöyle bir gezmeden dönmeyin derim .