26 Şubat 2010 Cuma

Patates Çanağında Rus Salatası...

Akraba günümüzde yaptığımız bir başka tarifte bu olmuştu...
Sevgili Cahide'nin bloğunda gördüm ilk defa ....Görür görmezde çok beğendim.
Malzemeler:

6–7 adet orta boy patates
3 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı tereyağı
Biraz tuz
Dışı için ince doğranmış maydanoz

Rus salatası için
1 su bardağı bezelye,
1 su bardağı Havuç,
1 su bardağı patates
Kornişon turşu
2 su bardağı koyu kıvamda  yoğurt
4 yemek kaşığı mayonez
2 diş sarmısak ve tuz

Yapılışı:
Patatesleri tuzunu atıp iyice haşlayalım.Ezelim püre haline getirelim. Sıcakken içine tereyağı ve süt ilave edip karıştıralım.Patates püresinin sıcakken şekil alması pek mümkün değil ,bunun için patates püremizi dolapta 40 dakika dinlendirelim.
Ben patates püresi buzdolabında iken garnitürü (haşlanmış patates,havuç ve bezelye karışımını)  sarımsaklı yoğurt ve mayonezle karıştırıp Rus salatasını hazırladım.
 Sonrasında soğuyan patates püremizi minik  kâse şeklinde şekillendirelim.Ben küçük kaseleri önce ince doğranmış maydanoza buladım, daha sonrada içine hazırladığım rus salatasını ilave ettim..
Biraz el oyalıyor ama farklı bir sunum istiyorsanız deneyin derim..

NOT:Sonradan düşündüm de sunumda üzerlerine yağda kızdırılmış kırmızı biber de dökebiliriz .O şekilde de lezzetli olabilir..
Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. şimdi kahvaltıda olmasını nasıl isterdim bu güzel salatanın ofo of diyorum...ellerine sağlık....

    bu arada ben başakşehirde oturyorum...aynı yerdemi oturuyoruz yooksa :)

    YanıtlaSil
  2. Evet sevecen aynı yerde oturuyoruz ben demiştim binalar tanıdık geldi diye...

    YanıtlaSil
  3. Canım bunlar tam misafirlik olmuş..:)

    Ellerine sağlık ,hayırlı cumalar..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Canim yaaa... Gercekten cok estetik bir görüntü, bilhassa misafir sofralarina harika bir alternatif... Ellerine saglik... Sevgilerimle, hayirli Cumalar...

    YanıtlaSil
  5. sevgicim canım daha güzel şeyler yaptıgımda yapım aşamalarıyla anlatıcaktım canım tek tek çekerek fotoları. kısaca sana anlatayım sabunları rendeliyoruz gıda boyası koyuyoruz içine ılık suyla pürüssüz hamur oluncaya kadar yoğuruyoruz sonrada gerisi el becerisine kalmış ki eminim sen çok iyi başarırsın bu beceri bence sende gayet var. umarım şimdilik idare eder

    YanıtlaSil
  6. Sevgi sunuların süslemelerin çok hoş oluyor maşaallah :)
    Bu salatayı herkes çok sever ama bu şekliyle çok alımlı olmuşlar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. sevgicim elleine sağlık.bide oğlumun yaşgününde yaptık.fakat patatesler çok kötüydü.birtürlü şekli güzel olmadı.seninkiler harika

    YanıtlaSil
  8. Canim ellerine fikrine saglik nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  9. selamun aleykum.

    goruntu cok guzel,inaniyorumki tadida oyledir.

    bu salatanin ismini hic sevmiyorum.patates canaklari yeterli degilmi:)rus kelimesine karsi asiri kin ve nefretim varda:)

    ellerinize saglik sevgi abla.hayirli gunler diliyorum.

    YanıtlaSil
  10. ANlayamazsın aslında bende çok istekle yazmadım adını ama tarifin aslı bana ait olmadığı için arkadaşlara ayıp olmasın diye tarifin adını değiştirmedim....
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  11. bende oktay ustada görmüştüm bu nefis salatayı canım:) ellerine sağlık nefis görünüyor:))

    YanıtlaSil
  12. çok şık bir tarif her sofraya uyumlu olduğunu düşünüyorum.lezzetide harika oluyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Sevgicim harika görünüyorlar ellerine sağlık.Hayırlı cumalar dilerim...

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık. Patatesli her şeyi çok seviyorum onun için görür görmez acıktım:)

    YanıtlaSil
  15. complimenti!! sono una meraviglia!!!! ciao!

    YanıtlaSil
  16. Okuldan geldim,açım ve bunlar enfes görünüyor Sevgicim...ellerinize sağlık valla...

    YanıtlaSil
  17. Cok sIk olmus ellerine saglik,degisik bir sunum olmus :)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba. Çok şık bir sunum olmuş, ellerinize sağlık, afiyetler olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Ahaaaa, daha dün yedim bunu7n gibi bişe; sonuç güzel olmuştu; tıpkı seninki gibi...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...