12 Mart 2010 Cuma

Kuru patlıcan ve biber dolması....

Anadolumun çeşit çeşit yemeklerinden biridir lezzetli kuru dolması.
Her şey yöresinde en lezzetli haliyle yapılır belki .Her an o yörelerde olma imkanımızda olmayınca bu durumda iş başa düşüyor ..
Kuru patlıcan ve biberlerim Elazığlı komşum Nurgülden.Bu dolmaları bir çok kez onun elinden yemiştim.Çok ta lezzetli yapar.Ben bu dolmaya lezzet veren etkenlerden birininde kullanılan yağ miktarı olduğunu düşünüyorum .
Daha öncede bir kaç defa yapmıştım ama evde en beğenileni bu oldu ..Eşimin görevi dolayısı ile Hatay geçmişi olduğu için bu lezzetin gerçeğini de biliyor.O da beğendiğine göre tamamdır dedim.
MALZEMELER: 25 adet kuru patlıcan ve birazda biber kurusu
Her patlıcan için 1 dolu yemek kaşığı pirinç
2 iri soğan ince kıyılmış
250 gr orta yağlı kıyma
2 diş iri sarımsak
1yemek kaşığı biber salçası
1 su bardağı kışlık hazırladığım domates sosu(yoksa siz domates salçası koyabilirsiniz)
Çeyrek demet maydanoz.
yarım çay bardağı sıvıyağ , tuz
1 su bardağı sumak ekşisi(1 avuç tane sumak kaynayan suda 15 dakika bekletilip süzülüyor)
 karabiber, nane ,kimyon

YAPILIŞI:
Patlıcanı bol suda 10 dakika kadar haşlayalım. Patlıcanlar yumuşayınca süzelim.
İç harcı için bütün malzemeleri karıştırarak hazırlayalım.Sumak ekşisinin yarısını içine yarısını pişirme suyuna ekleyelim. Bu harç ile haşlayıp süzdüğümüz  patlıcanları ve biberleri dolduralım. Patlıcanların ve biberleri üsten 1 parmak boş kalmasına dikkat edelim ve doldururken bastırarak fazlaca sıkıştırmayalım ki iyi pişsin.
Daha önce ayırdığınız sumak suyunun içine bir yemek kaşığı  salça ve iki yemek kaşığı sıvı yağ ekleyerek  patlıcanların hizasına gelecek kadar pişirme suyunu ilave edelim 
 Önce hararetli ateşte kaynayana kadar, daha sonra ocağın altını kısarak kısık ateşte yarım saat ya da 45 dakika pişirerek servis yapalım.

----Afiyet olsun----

15 yorum:

  1. selamun aleykum sevgi abla.
    biber kurusunu burda bulamadim,canim nasil cekiyor:)bide guzel resimlemissinki,ohh yaninda bide yogurt olacak:)canim cekti gene,patlican dolmasinin zamani geldi anlasilan:))

    ellerine saglik,hayirli cumalar.

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Fotoğraflar o kadar güzel ki insanın uzanıp alası geliyor.

    YanıtlaSil
  3. Sevgicim harika görünüyor. Yemek güzel de fotoğrafar da ayrı bir güzel. bu arada Hz. Aişe kitabını kardeşim de okuyor ( urfatutkunu ) zmaan zaman bana da okuyor çok akıcı harika bir kitap.

    YanıtlaSil
  4. BEN DAHA KAHVALTI ETMEDİM AMA....OFF OFFF DİYORUM NASIL SEVERİM...YA VARYA YAŞASIN YEMEK YEMEK....NELER DÖKTÜRÜYOSUN AMA ZAYIFSIN DİMİ KOMŞUICUM SEN YA:(

    YanıtlaSil
  5. BEN DAHA KAHVALTI ETMEDİM AMA....OFF OFFF DİYORUM NASIL SEVERİM...YA VARYA YAŞASIN YEMEK YEMEK....NELER DÖKTÜRÜYOSUN AMA ZAYIFSIN DİMİ KOMŞUICUM SEN YA:(

    YanıtlaSil
  6. Anlayamazsın ben sana göndereyim burdan mail adresinide bulamadım ya nasıl olacak

    Kağıttan gemiler teşekkür ederim.
    Hilal teşekkürler yaparsınız bu dolayı dimi?
    evecen bu saate kahvaltı kalırmı bak şimdi kalkıp öğle yemeğimi yiyeceğim ..Evet ben senelerdir sabit aynı kilodayım zor kilo alanlardanım.Ama bizim evdede kolay kilo alan bir eş ve de bir oğlum var..

    YanıtlaSil
  7. Sevgi nası canım çekti bi bilsen..kuru dolmaya bayılıyorum...görüntü harika, eminim ki tadı da enfes...yapcam inşaallah aynısından bende:))

    ellerine sğlık canım..optum:) ha bi de hayırlı cumalar efendim...

    YanıtlaSil
  8. Ayşee bilseydim sevdiğini(gerçi sevmeyen azdır herhalde) uzak ta değilsin bi tabakta sana gönderirdim..Bi dahahi sefere inşallah..
    Sana da hayırlı cumalar canım..

    YanıtlaSil
  9. işte buna hayır dıyemem..:P
    ama bıber salcası,sarmısak ve nar ekşısı bol olacak :) bırde kıymasız :)
    görüntü aldı bitirdi benı :)
    bılerek yappmıyorum 2 kısıye yaptıgım cok oluyor..ve ben çok fazla götürüyorum :)
    korkumdan mısafır gelene dek yapamıyorum :)

    YanıtlaSil
  10. SA.Canım,cuman mubarek olsun..ellerine sağlık kuruyu kim sevmez daha lezzetli olması için içine braz ince bulgur eklerim bulgurun çekme özelliği lezzeti artırıyor..A.E.O

    YanıtlaSil
  11. ELLERİNİZE SAĞLIK.KURU DOLMAYI ÇOK SEVERİM NEFİS GÖRÜNÜYOR.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  12. oyy oyy bunlar ne sevgi.bitirdin beni.öğlen vakti evde yemek yok.bak şimdi
    ne yapayım ben.bitanem harika .ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. Süper görünüyor, çok severim, ellerinize sağlık. Afiyetler olsun. Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ooff şu komşular yokmu yaa.ne kötü şeylere alıştırıyorlar insanı.kulakları çınlasın benimde antepli bir komşum vardı Esra benide o alıştırmıştı bu kuru dolmalara.elleride bir lezzetli olurki yemeye doyamazsın.bende yaptığımda sarımsak kavururum çok lezzet kattığını düşünüyorum birde acı biber salçası en önemli malzemelerinden.olsada yesek valla.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Allahım nasıl güzel fotoğraflar bunlar böyle yaa :)) kurutulmuşlarını bulabilsem inan hemen yapardım...sana da hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...