4 Mart 2010 Perşembe

Sodalı peynirli börek

                      Bu böreği çoook önceleri Portakal Ağacında görmüştüm .Soda ve börek nasıl olur
merak ettim doğrusu ...Gerçektende süper oluyor.O gün bu günde severek yapıyorum.
Soda  böreğe çıtır çıtır bir tad veriyor..
Yapılışı çok basit hatta pratik .
Bu akşamki misafirlerime ben sabahtan hazırlayacağım..Önceden hazırlayıp sosu çektirirsem su böreği lezzetinde bir börek oluyor..
                                                                              Malzemeler
6 yufka
2 şişe sade soda
yarım su bardağı sıvıyağ
3 yada 4 yumurta

İçi için
Kaşar yada normal peynir rendesi
 istediğiniz kadar maydanoz.
Üzerine susam ,çörekotu yada haşhaş

Yapılışı
Böreği yapacağımız tepsiye ,tepsiyi yağlamadan bir bütün yufkayı yayalım.Sonra üzerine diğer bir yufkayı yırtarak pile şeklinde uzun uzun üst üste (katlar oluşacak şekilde) yerleştirelim.Yufkaları alt ve üst kat arada peynir harcı olacak şekilde  yerleştireceğiz.Üstte resimde ben ilk katı yerleştirdim.Üzerine harcımı yerleştirdim onun üzerine iki sıra daha yufka yerleştirdim.en alta serdiğim yufkayı da içeri aldım,en üstüde yine bütüne yakın bir yufka ile kapattım
 
Böreğin ana şekli hazırlandıktan sonra dilimleyelim.Sebebi üzerine dökeceğimiz sosu yufkaların iyice çekmesi..Daha sonra sosu için Soda,sıvı yağ ve yumurtaları iyice çırptım.
Dilimlediğimiz böreğin her tarafına ulaşacak şekilde dökelim.
Börek pişmeden önce buzdolabında sosu ile 4 veya 5 saat beklerse daha lezzetli olur.
Yok benim acelem var diyorsanız da hiç sorun yok pişirebilirsiniz....
200 derecede böreğin altı ve üzeri pişene kadar( bu hemen hemen 50 dakikayı buluyor )pişirelim. 
Piştikten sonra 10 dakika kadar bekletirseniz ,sosu iyice içine çeker börek  kendine gelir..
****
***
*
Benden bu kadar hemen misafirlerim için hazırlanmaya gidiyorum ...
Yarına görüşürüz inşallah.

16 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel olmuş afiyetle yiyin sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor, çıtır çıtır ellerinize sağlık
    sodalı böreği çok gördüm ok da yedim ama kendim hiç yapmadım
    denemeliyim sanırım, teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
  3. Mutfağa merak saldığımda bir defa yapmıştım gerçekten çok güzel oluyor iyiki hatırlattın canım bir ara bende tekrar yapayım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sevgicim su böreği gibi durmuş ellerin dert görmesin arkadaşım...

    YanıtlaSil
  5. canım öğlen vakti.acıktım ve çok yorgunum.alayım iki dilim.bi de çay yapsan arkadaşım ha nasıl olur.ellerine sağlık bitanem.eşimde çok sever.yumuşacık oluyor içi.yarasın küçük beylere

    YanıtlaSil
  6. Azıcık nefes alayım arkadaşlarımın yazdıkları yorumlara cevap yazayım diye hazırlıklarıma azıcık ara verdim..Gerçi çoğunu bitirdim

    Filiz teşekkür ederim..
    Hilal bencede dene ve bak gör bundan sonra hep yapacaksın..

    Gül teşekkür ederim canım..
    Cahide görüntüden öte gerçekten lezzet olarakta benziyor su böreğine ...
    Aleyna gel canm gel istediğin çay olsun .. Banada biraz yardım edersin nasıl olur..

    YanıtlaSil
  7. selamun aleykum,

    bazen blogcu bacilara tatli tatli kizginliklarim oluyor:))sirayla borek yapmalari,patates salatalari,tatlilari,canim cekiyor yahu:))ben yogunluga aliskin biri degilim:))

    ellerinize saglik sevgi abla.senin bu guzel borekten sonra ,borek yapma vaktimin geldigini daha iyi anliyorum.

    hayirli gunler diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. CANIM ELLERİNE SAĞLIK BÖREK HARİKA AYRICA BEN ONU YAPMADIM AMA OKTAY USTADAN BİLİYORUM YAPILIŞINI TARİF BURADA.... http://oktayustayemektarifleri.blogspot.com/2008/05/hardal-otu-salatas.html

    YanıtlaSil
  9. deve essere buonissima!!! ciao!

    YanıtlaSil
  10. Sevgiciğim, birkaç gün dolaşmadım arkadaş bloglarını :) Neler yapmışsın sen böyle, ellerine sağlık. Profiterolü deneyeceğim hemen. Zaten tatlı krizindeyim bu aralar. Sodalı börek süper. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Bende de farklı bir tarif var. Üzeri ve altı milföy ortası yufkalı. Her şekilde harika oluyor.

    YanıtlaSil
  11. Bu nasıl bir börek böyle, görüntü süper, ellerine sağlık. Bu saatte kalkıp yapamam ki, ne olacak şimdi :::)))))))

    YanıtlaSil
  12. bence deo ne borek oyle, peynirleri pcden uzanip alasim geldi :)

    YanıtlaSil
  13. Bu böreği de anneannem öğretmişti o gün bugündür evin ve pratikliği açısından yapan olarak benim favori böreğimiz :)
    eline sağlık bol kaşarlı yapmamıştım bir de böyle denemek lazım su böreği gibi durmuş fotoğrafında şahane, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Sevgi hnm,
    Börek tarifinizi aldım , gelecek hafta misafirim için yapmayı planlıyorum.Elinize sağlık.
    Sevgilerimle
    A.B

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...