4 Mart 2010 Perşembe

Fatih Pazarını Yeniden Keşfettim...


Bugün İstanbul da gerçekten çok güzel bir hava vardı...Çarşamba günleri Fatih pazarı kuruluyor.Pazar ki ne pazar gez gez bitmiyor.
Uzun süredir gitmemiştim .Bu fırsat dedim, çocukları okula bıraktım sabah sabah düştüm pazar yollarına...(8.30 gibi)Pazarı ben kurucam sanki..
Her pazarı sevmem, dedim ya Fatih Pazarı özel..
Her gittiğimde değişik bir bölüm keşfediyorum.Giyim ve yiyecek bölümlerinin dışında kumaş ve ayakkabı bölümleri de güzel.
Bu seferde köylülerin kendi ürünlerini sattıkları yeri keşfettim.Köy yumurtası,topladıkları otlar,peynir,tereyağı,salata malzemeleri,mısır unu,karalahana  daha bi sürü şey...
Pazarda değişik şeyleri görmeyi de seviyorum
Alt resimlerde pazardan aldığım şeylerden birkaçı..
******
***
Alttaki ilk resimdekileri gördüğümde, bu ne böyle dedim de önce bir şeye benzetemedim .Sonradan uygulamalı olarak görünce çok şirin ve de ayakları sıcak tutacak bir patik olduğunu anladım ve şekilde görüldüğü gibi de aldım  ve konu mankenliği bile yaptım.(bunlar hediye  olacak)
 
Bu üründe pilav veya tatlı sunumunda değişik bir yardımcı..Pilav aparatı diye satılıyordu.
Çift taraflı ortası daha derin olan bir kase şeklinde.
Ortasındaki boşluğa örneğin et koyup onun üzerinede pilavı ilave edip tabağa ters çeviriyorsunuz.
Tatlı sunmlarında da kullanılabilir.
Bu çanta değişik yerlerde kullanılabilir.Ama kullanana kadar fazla yer kaplamasın diyorsanız şekildeki gibi küçültüp de kullanabilirsiniz.
 
Bu eldivenleri daha önce bir çok yerde görmüştüm .Fiyat olarak çok uygun olunca alıyım dedim.
Küçük mandallar çok sevimliler değil mi?
Bunlarda davet sofralarında peçete üzerinde veya değişik bir çok şekilde kullanılabilir.
Bu sıralar firmalar yeni sezona girmek üzere oldukları için, ellerinde ki ürünlerin fiyatlarını düşürerek elden çıkarma yarışındalar.
Eşarplar o yarıştan nasibini almış, fiyatları sezonda ki fiyatlarının yarısınında altındaydı..
Bu ellerde oğluşumun elleri, kalp yapmaya çalıştı
Pazar dönüşü, okullarına bıraktığım oğluşları aldım .Furkan'ı yeni başladığı güreş kursu için spor salonuna bıraktım .
Berkan da kendine göre bir mazeret ileri sürüp(bacağı ağrıyormuş)) gitmek istemeyince ,hadi vadiye gidelim mi? diyince Oluuuuur dedi.(ağrıyan bacak yürüyüş yaparken hiç ses çıkarmadı ):))
Beraber Sular vadisinde yürüyüş yaptık .Hafta içi olduğu için pek kimse yoktu ..
Berkan abisi yanında değilken o kadar uysal ki, o hareketli çocuk gidiyor yerine uysal laf dinleyen bir çocuk geliyor sanki.
Böyle zamanlarda daha iyi anlıyorum..
Abisini yanında ise kanı kaynıyor ne yapacağını şaşırıyor.....
İşteee bugünün kısaca özeti budur vesselam. ...
***
**
*
***Yarın akşama misafirlerim var.Şimdi yarın benim bildiklerimin dışında neler yapabilirim şöyle bir arkadaşları gezelim bakalım.Belki bir fikir veren olur dimiii. :)))

12 yorum:

  1. eşarplar harika güzel günlerde kullanın inşallah:))ben gidemedim bu hafta çok kıskandım resimleri görünce:((

    YanıtlaSil
  2. güle güle kullan cicilerini..eldivenler çok hoşmuş gözüm kalmadı değil hani:)

    YanıtlaSil
  3. bir alışverişkolik olarak paylaşımını keyifle okudum:)güle güle kullan..

    YanıtlaSil
  4. aldıklarının hepsi çok güzel.pilav koyma kasesini çok beğendim mevlütlerde çok kullanışlı olur bir iki tane bulup almak lazım.
    doğma büyüme istanbulluyum yıllardırda duyarım bu pazarı bir gitmek kısmet olmadı :( hafta içi olduğundan birazda.hafta sonu olsa affetmezdim :)
    aldıklarını güle güle kullan.
    hazırlıklar içinde şimdiden kolay gelsin sana.

    YanıtlaSil
  5. HEPSİ ÇOK GÜZEL İYİ GÜNLERDE KULLAN KOMŞUCUM.....:)VAYY SULARR VADİSİİ,ŞİMDİ PEK TADI TUZU YOK DİMİ....AY RAMAZANDA NASILDI...DOYAMADIM VALLA..SON ZAMANALRDA SU BASKINI OLUNCA ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜM..BAYILIYORUM BEN BAŞAKŞEHİRE.....1 YIL OLDU TAŞINALI BU KADAR SEVECEĞİM AKLIMA GELMEZDİ EŞİM YILLARDIR BAŞIMI YİYİYODU TAŞINALIM DİYE..İYİKİ ONU DİNLEMİŞİM:)

    YanıtlaSil
  6. sevecen o nasıl bir methetme hemen Başakşehire taşınasım geldi valla :)
    bendede bir antipati var o tarafa karşı sanki şehirden çok uzakmış gibi geliyo bana.burayı sohbet sayfasına çevirdim ama bir an yazmak istedim :) blog sahibinden özür..

    YanıtlaSil
  7. Reyyyan teşekkür ederim..
    Gülcan bende çok beğenerek aldım..
    Behiye teşekkür ederim canım.

    İç ses teşekkür ederim canım benim .Biliyormusun benim hayatımın çoğu şehir içinde geçti ama Başakşehir bana daha huzurlu geliyor.Şehir içinin karmaşası yok.şehir içinde yaşayanların çoğunda aynı antipati var.Bana burası yazlık gibi geliyor.Benim eşimin işide burda olunca kaymaklı kadayıf oldu yani
    ama bir çok insan yaşadıktan sonra anlıyor farkı...

    Sevecen ben 9.5 senedir burda oturuyorum hemen hemen bütün etaplarda oturdum ,ben hiç şehiriçini özlemedim.Canım çekince çıkıp gidiyorum...İYİKİDE GELDİNİZ...

    YanıtlaSil
  8. Sevgiciğim, şu pilav aparatına bayıldım. Bizim pazara da gelir mi acaba, daha dikkatli bakayım başka sefer. Güle güle kullan aldıklarını, hediye gidecek şanslı arkadaşta güle güle kullansın.

    YanıtlaSil
  9. canım aldıklarını güle güle iyi günlerde kullan:))benim doğduğum büyüdüğüm semte gitmişsin:))
    ah nerede eski fatih sadece hayellerde kaldı çok bozuldu çok
    kocaman sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  10. Aldıklarını güle güle kullan arkadaşım, bir de salı pazarını gez bence...

    YanıtlaSil
  11. hakikaten ama pilavlik cok ilginc ve kullanilirmis hic görmemistim:)) hepsi cok güzel güle güle kullan

    YanıtlaSil
  12. Ohhh
    ne güzel gezmişsiniz valla sefanız olsun :)) Ben de gezmek istiyom :))
    ama yıllık izinime daha çok var :) neyse sağlık olsun bu arada uğurböcekli mandallara bayıldım ne kadar ciciler güle güle iyi günlerde kullan canım.
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...