3 Nisan 2010 Cumartesi

Toyga çorbası...


Toyga çorbası , benim çocukluğumdan beri favori çorbam olmuştur..
Adı değişik olan bu çorba ,ülkemin bir çok yöresinde değişik adlarla da olsa yapılıyor..
Giresun-Şebinkarahisar'daki adı Toygadır.

Çorbamızın ana malzemesi yukarıda  görülüyor..
İçindeki malzemeden dolayı çok besleyici bir çorbadır.
Benim kuru fasulye ve nohutlar dondurucudan çıktığı için gördüğünüz gibi buzlu haldeler...

Malzemeler
2 su bardağı aşurelik buğday(yarma)
1 avuç kuru fasulye
1 avuç nohut
1 küçük soğan
tuz, nane, reyhan, kırmızı biber
2,5 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı
Çorbamızın çabuk pişmesi için yarma, kuru fasulye ve nohutu bir gün önceden  ıslayalım. Tencereye 5-6 bardak su ile birlikte daha önceden ıslattığımız ana malzememizi ocağa koyup kaynatalım. Ben yarma tam pişmiş diğerleri daha az pişmiş seviyorum sizin isteğinize bağlı .
Hepsi yumuşayınca, bir kasede yoğurdu 1 bardak su ,yumurta sarısı ve un ile birlikte çırpalım. Kaynayan sudan yoğurda 1-2 kepçe su alalım, karıştıralım. Yoğurdu kaynayan yarmaların üzerine tencereye ekleyelim. Eklerken hızlı hızlı karıştıralım ki yoğurdumuz kesilmesin. Tuzunu ilave edelim.
Bu arada bir tavada çok ince doğradığımız soğanımızı sıvı yağda pembeleşene kadar kavuralım . Nane ,reyhan ve kırmızı biberimizi de ekleyip biraz kızdırdıktan sonra yavaşça çorbaya ekleyelim..
******
Malzemeyi siz kendinize göre azaltır yada artırabilisininiz..Bu çorbanın  başka bir versiyonu ise yaz aylarında soğuk olarak tüketilenidir.. . Ayran çorbası diyoruz ona .Sade yoğurtla yapılanıdır ve taze nane ile servis yapılır.Yaz sıcaklarında güzel serinletici bir çorba olur..

Afiyet olsun

12 yorum:

  1. offf!!!Sevgi ben bu çorbaya bayılırım ama bizde adı değişik.annem çok güzel yapar nasıl canım istedi şimdi :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten adı değişik ama lezzeti bildik tatlardan, bizim yöremizde keşkek vardır buğdayla yapılan, tadı hemen hemen buna yakındır, sıkıştıkça kolay çorbalara kaçtığımız zamanlar böyle yöresel tatları düşünmüyor değilim. Ellerinize sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiyle sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  3. benimde ne zamandır canım bu çorbadan çekiyordu hemen yapmalıyım.bizde bu çorbalarla büyüdük hemde has şebinkarahisarlı olarak :)havalar iyice ısınsın soğuk olanınıda sık yaparız inşallah. ellerine sağlık.

    iç ses..

    YanıtlaSil
  4. Bende cok severım ama ıcıne fasulye koymadan yemistim, hatırlattıgın icin tesekkurler her zaman aynı corba tarıflerı gitmiyor degısıklık lazım :)

    YanıtlaSil
  5. selamun aleykum sevgi abla.

    annemde yapardi bu corbadan.yarmali corbali cok severim ama bir turlu yapamadim.uzun zamandir istiyorum ama tembelligimden olsa gerek:)

    acaba fasulye ve nohut aksamdan mi islatilmis,yoksa haslanmis mi?merak ettim.ustelik fasulye ve nohutlada cok lezzetli oluyor:)


    ellerinie saglik sevgi abla.afiyet olmustur insALLAH.

    YanıtlaSil
  6. Anlayamazsın ,
    aslında ben fasulye ve nohutu az ıslatıyorum sabah ıslatıp akşama doğru yapabilirsin.Ama çorba içinde yarmaya göre azda olsa diri olarak ağza gelmesi daha hoş sanki .
    ben bu çorbayı fasulye ve nohutsuz düşünemiyorum ..

    YanıtlaSil
  7. ben hazırını alıp yapıyorumçama tarifinizi evde yapmayı deneyeceğim.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yine Sevginin muhteşem çorbalarından biri daha:)
    Demek meşhur toyga çorbası buymuş.Ellerine sağlık canım.harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  9. Nefis bir çorba canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. merhaba,
    evet bizde şebinkarahisarlıyız.annem diler köyünden babam örel köyünden.merkeze yakın biryerindende ev aldı babam ama ben gitmediğim için görmedim.babam karahisar aşığı biz karahisarla yatar karahisarla kalkarız sayesinde :)

    sarıyerde çok akrabamız ve köylümüz var.aslında büyükler birbirini tanıyor olabilir.bana sorarsan ben çok yakınlarımızı tanıyorum diğerlerini pek bilmem.

    YanıtlaSil
  11. nefis bi çorbadır eminim hiç içmedim adını ilk kez duyuyorum eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canımm harika görünüyor çorbann nefis:))

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...