26 Ağustos 2010 Perşembe

Karadeniz Turu 8.Gün...

SÜMELA MANASTIRI, RİZE VE FIRTINA DERESİ

Gezi yazılarında en son Giresun da kalmıştık..
Giresun'dan sonra gezinin ikinci ayağı başlıyor.
Buradan sonra gezimize annemi de dahil ettik..
Öncelikle gezi güzergahımızda Trabzon var ama Trabzon'u daha öncede gezip gördüğümüz için
sadece merkezini şöyle bir görmekle yetindik..
Trabzon çok başka bir şehir..
Yeşil burada başka bir yeşil,insanlar alışık olmadığınız kadar tezcanlı ve cana yakın,
gezip görebileceğiniz çok yer var.
Bunlardan bazıları
Kalesi, müzesi, Sümela Manastırı, Uzun Göl, Ayasofya Müzesi, Çal mağarası görülebilir...
Boztepeye çıkıp şehri yukarıdan seyredebilirsiniz.

Trabzonda Akçaabat köftesi yemeden dönmeyin ama her yerden de yemeyin.
Laz böreğini de burada tadabilirsiniz..
Unutmadan özellikle Vakfıkebir taşfırın ekmek fırınlarının birinden ekmek alın ve gerçek ekmek nasıl olurmuş görün derim..
Kuymak yada muhlamayı da tadabilirsiniz.
Mevsim yazsa yine yayla şenliklerini ve yöre insanının eşsiz enerjisini görmeyi kaçırmayın derim..
***
Eveet gelelim sadede Trabzon da görmek istediğimiz yerlerin başında Sümela Manastır'ı geliyordu ..
Biz Trabzon da  Manastır'a varıncaya kadar olan ilçelerinde biraz fazla oyalanınca olanlar oldu...
Geze geze yeşilin ve etraftaki sayısız şelalelerin tadına vara vara Sümela'ya doğru yol aldık..
Akşam üzeri olduğu için resimde de görüldüğü üzre sis basmıştı her yeri..
Buna rağmen heyecanlıydık..
Manastıra isteyen patikadan yürüyerek, isteyen arabayla çıkabiliyor. Biz arabayla çıkmayı tercih ettik.
Döne döne en yukarı kadar çıktık çkmasına ama bide ne görelim biz saati hiç esap etmemiştik .
Tam manastırın önündeyiz ve mesai saati bittiği için içeri giremedik....
Sözün özü geç kalmıştık.
 Sümela Manastır'ını sadece dışarıdan oda sisin elverdiği kadar görebildik..
Gezinin en fiyasko durumu bu oldu bizim için
Bu da bize ders oldu..
O gece Trabzon da kaldık.
Ertesi gün ver elini Rize...

Karadenizin her şehri güzeldir.
Ama Rize bana tüm ilçeleriyle ayrı bir güzel geldi sanki..
Yine insanlar çok sıcak ve ilgililer, genç yaşlı yöresel konuşmalarına bayıldım.
Ayrıca Karadeniz'in en iyi çayı da Rize de yetiştiriliyormuş.   .
Biz sabah orda olduğumuz için kahvaltı yapmamız gerekiyordu..
Arabayı park ettik ve park görevlisine kahvaltı için yer sorduk ve o doğrultuda da
Cumhuriyet Meydanında yer alan Evvel zaman yöresel yemek evi'ni bulduk..

Evvel zaman yemek evinden öte bir yer...
Bahçe içinde,iki katlı bir biriden değerli eski eşyaların bulunduğu
bir çok değişik odaları olan güzide bir mekan..
İşin en ilginç yanı ise bu eşyalarla döşenmiş odaların birini seçiyorsunuz veee
 o oda da yemeğinizi yiyorsunuz..
Biz önce tüm odaları gezdik ve bir oda da karar kıldık kahvaltımız için..
İlgi ve kahvaltı güzeldi, çıkarken anı defterine yazı yazmamız istenildi ,
Furkan ve babamız seve  seve yazdı..
Eğer yolunuz Rize'ye düşerse görmeden dönmeyin derim..
Hemen paralelinde de Çaykur çay müzesi var orayı da gezebilirsiniz..
***
Rize merkezde dolaşırken Balı ile ünlü olan,
 Anzer yaylasında ertesi gün şenlik olduğunu öğrendik...
Bir Rizeli'ye soralım derken ertesi gün için Anzer de kalacağımız yeri de kaşla göz arasında ayarlamış olduk..
***
Sıra da Ayder Yaylası vardı.. Ayder'e gitmek için Rize 'den ayrıldık..
Yol üzerinde Çamlıhemşin'e doğru giderken Fırtına Vadisi (deresi) olduğunu biliyorduk...
Derenin kenarlarında Raftingçiler için kurulmuş tesisler vardı..
Merak ettik durduk birinde nasıl yapıyorlar yakından görelim diye..
Bi de ne görelim normal vatandaşlar da tecrübeli rehberler eşliğinde rafting yapıyorlar..
Bizimkiler durur mu?
Çocuklarda babaları ile birlikte gerekli önlemler alındıktan sonra oldu mu sana raftingçi...
Hey ,hop nidaları ile bıraktılar kendilerini Fırtına'nın soğuk ve coşkun akan sularına..
İki rehber eşliğinde 7 km'yi gittiler ve sonrasında da araba ile geri döndüler..
Üzerindekiler rafting için çok ta müsait olmayan ben de annemle beraber nerede ise bir saate yakın onların geri dönüşünü heyecanla bekledim..

Rafting ve derenin coşkulu akışı çocukların çok ilgisini çekti..
Döndüklerinde tüm giysileri ıslanmıştı..

Gülümseyen heyecanlı yüzler..
Sonrasında ver elini Ayder ,

Fırtına Vadisi(deresi) kenarındaki bungalovlar
 birbirinden güzel eşsiz manzaralar..

Rize de, Rize kalesi, Etnoğrafya Müzesi, Deniz içinde yer alan Pazar Kız kulesi,
 Ayder ve Anzer Yaylaları,
Zil Kale, Fırtına Vadisi ve özellikle Ayder'e giderken ,
yol üzerindeki sayısız eski Osmanlı Köprüleri görülebilecek başlıca yerlerdir..
***
Devamında Ayder Yaylası'ndan  görüntüler gelecek inşallah..

1. sevgi hanım gerçekten sizin bu gezinizi ilgi ile takip edenlerdenim zaman zaman özenmiyor değilim. Gezdiğiniz ve gördüğünüz yerler hakkında samimi ve sıcak bilgiler veriyorsunuz. Heleki o yeşillikler inanın baktıkça tüm yorgunluğumu alıyor. Bu arada oralara kadar gidip sümela manastırı fiyaskosu kötü olmuş ama olsun bunda da hayır aramak lazım.. Yazılarınızın devamını bekliyoruz

2. bu arad ben zuhal adımı yazmayı unuttum.

3. İnsan doğup büyüdüğü yerlerden (Giresun) uzun süre uzak kalınca bu tür yazılar asker mektubu gibi oluyor. Selamlar.

4. ah canımm ya Trabzon gerçekten harika bir yer.. dediğin gibi bambaşka.. inşallah bir gün tekrar giderim:))

5. sevgiciğim yorum yazan bey akraba galiba
    sümelaya giremediğin kötü olmuş çıkarken yükseklikten korkuyormu insan?

6. Zuhalciğim yorumun için teşekkür ederim canım her zaman beklerim..
    Gezi yazılarının bir iki günü daha var bitiriyorum inşallah.

A. Kadir Bey hemşeriyiz demek..
    Memleketten uzak olunca herşey daha bir değerli oluyor sizi anlıyorum....

Deniz belirttiğim gibi Sadece Trabzon değil Karadeniz'in herbir yeri başka güzel ama doğusu sanki daha bir güzel..

Neval Sümelaya biz araba ile çıktık yaya biraz yorucu olurdu yüksekliği bizim gözümüz fazla görmedi doğa harika olduğu seyrden mest olduk..
    Ayrıca yanıldın canım yorumcu beyle de uzaktan yakından bir akrabalığım yoktur..

7. ahh benımde hayalım ama herhalde cocuklarımı bıraz buyutmem lazım:))bu gezı ıcın..

8. Aynı yerleri bizde gezdik,benim kızlarım da raftingci....blogunuz çok güzel arkadaşım keyifle dolaştım gidiyorum....sevgiler...

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...