14 Eylül 2010 Salı

Tepside Pratik Kumpir....

Ramazanda iftar için pratik ne yapabilirim diye düşünürken evdekilerle kumpirde karar kıldık..
Hem yapılışı eğlenceli hemde lezzeti çok yerinde ..

Normalde kumpir dışarıda büyük boy patateslerle yaplıyor ama evde bu büyük patatesleri pişirmek çokta kolay değil. Bu yüzden evde kumpir keyfi biraz şekil değiştirerek tepside kumpir şeklini alıyor.
Şekil değişse bile lezzette değişiklik olmuyor...
Hemde evde yaptığınızda içine konulan malzemenin güvenilirliğide cabası..
Kumpiri sizde ister bizim gibi akşam yemeğinde isterseniz de misafirleriniz için yapabilirsiniz..
Buyrun malzemeler şöyle...

Malzemeler
6 orta boy patates
50 gr tereyağ
Garnitür(bezelye,havuç)
Mantar(1 kase kadar haşlanmış ,ince doğranmış)
Kornişon turşu
Sosis,salam
siyah ve yeşil zeytin( halka halka doğranmış)
mısır(1 çay bardağı kadar)
Kaşar Peyniri(2 dolu kase rendelenmiş)
tuz

Yapılışı
Patatesleri küp küp doğradıktan sonra tuzlu suda haşlayalım sonra da rendeleyelim.
Henüz dumanı üzerinde sıcakken içine  rende kaşarımızın bir kısmını ve tereyağını ilave edip iyice karışmasını sağlayalım. Hafif yağlanmış tepsimize elimizle bastırark yayalım..
 Üzerine garnitürümüzü ve diğer malzemelerimizi (kaşar hariç) isteğimize göre yayalım.
Önceden ısıtılmış fırınımıza tepsimizi atalım.. Kumpir içindeki sosislerimiz(sucuk veya salamda ilave edebilirsiniz)  hafif kızarınca kaşarımızı serpiştirelim..
 Kaşar da eriyince kumpirimiz hazırdır... Sıcakken servis yapabiliriz.
Ben yanına kumpirin olmazsa olmazı kısır da yaptım.
İsteğe bağlı olarak ketçap mayonez ikilisi ile lezzetli kumpirimiz servise hazırdır..

....................Afiyet Olsun..................

12 yorum:

  1. sevgiciğim nasıl anladın bugünlerde canımın kumpir çektiğini ?
    hele de kısır ahh ki ne ahh

    YanıtlaSil
  2. selamun aleykum.

    ablam ellerine saglik.yapmayi dusundugum bir cok sey vardi,ama araya gebelik girince cogunu unuttum,istesemde suan yapmam.birde artik hersyei yiyemiyorum.haftaya tr den yeni gelen eltilerimi davet etmek istiyorum.kumpiri onlara yapsam diye dusunuyorum.patates ve mantar beraber olunca tadini merak etmedim degil.ama kumpir enfes gorunuyor.eger aksilik olmazsa bunu yapmak istiyorum.ellerin dert gormesin.

    rahmana emanetsin.

    YanıtlaSil
  3. Neval kumpir sanki her zaman yenilebilirmiş gibi düşünüyorum..En azından ben hiç hayır demem herhalde..
    Sende ben gibi seviyorsun o zaman :))

    Anlayamazsın aleyküm selam canım,evet kumpir misafir için de özellikle 5 çayına yapılabilir.Ayrıcada mantar patatesin içinde güzel oluyor eğer mantar seviyorsan tabiii.

    YanıtlaSil
  4. Offf dayanamam bu lezzete bende yapıcam eve gidince ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Canım bende sık yapardım, uzun zamandır yapm adım,iyiki aklıma getirdin, hemen yapacağım.Çok leziz görünüyor,ellerine sağlık,sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  6. ayy nasılda canım çekti. ellerine sağlık. sizlere afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  7. Hmmm,mən də hazırlayacam ;) tərkibi xoşuma gəldi ;)

    Əllərinə sağlıq ;)

    YanıtlaSil
  8. Sevgiciğim bu tarifi çok tuttum dışarıda bende yiyemiyorum içindekiler nasıl diye ellerine sağlık oğluşlarınada afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  9. biz aşkımla başına otursak bu kumpirin soluksuz yeriz valla o kadar seviyoruz hani:))
    ellerine sağlık sevgiciğimm:))

    YanıtlaSil
  10. arife gününden beri rejimdeyim valla hiç bu kadar zorlanmamıştım. Kısır ve patates en sevdiğim ikili....
    Ellerine sağlık.
    zuhal

    YanıtlaSil
  11. Cok garip ama ben daha hic kumpir denemedim,ama yapacagim,senin tarifinle,cok tesekkürler...

    Serpil.

    YanıtlaSil
  12. Selamlar,

    Burada olmadığım için sizlerin Bayramınızı kutlayamadım. Geçmiş Bayramınızı kutlar, şeker tadında, en tatlı bayramların sizlerle sevdiklerinizle geçmesini dilerim. Sevgiyle sağlıcakla kalın.

    Afet Ergü Şaşmaz

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...