22 Ekim 2010 Cuma

Çikolata Ganajlı Pasta ve İki Kafadar..

Hayırlı hafta sonlarınız olsun inşallah..
Haftanın bir başını görüyoruz ortası demeden sonu gelmiş bile..
Bilirsiniz belki kıyamet alametlerinden biridir bu, günlerin su gibi akıp gitmesi..
İnşallah günlerimizi hakkını vererek geçiriyoruzdur....
***
Aynı ayda birer hafta ara ile doğan (farklı senelerde tabii)çocuklarınız olursa benim gibi iki pastayı aynı günde yapmak şart oluyor..
Aynı ayda doğdukları için doğum günlerini genelde beraber kutladık..
Bu senede bu şekilde oldu  ama biraz sade olarak..
Aslında pasta hazırlamak için çok da müsait değildim,babamızda hazır alalım,
 yorma kendini dedi durdu amaaa
Sanki pastalarını kendim hazırlayınca onlara verdiğim değer daha çok anlaşılacaktı..
Öylede yaptım..
Önce yukarıda ki gibi çikolatalı bir pasta yaptım..
Daha sonra da yukarıdakinden tek farkı çilekli kremşanti kullandığım çilekli bir pasta yaptım.
Anlaşılacağı üzre  bunun için iki ayrı pandispanya hazırladım..
  
Malzemeler
4 yumurta
1.5 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2-3 yemek kaşığı kakao

1/4 paket çikolatalı crem ole(+ yarım bardaktan biraz fazla süt)
1 paket çikolatalı krem şanti
1 su bardağı süt(krem şanti için)
200gr. bitter çikolata
1 kutu(200 ml.) krema
1 çay bardağı damla çikolata
Pandispanyayı ıslatmak için:1.5 çay bardağı süt

Çilekli olanın arasına koymak için çilek olabilir
Ben ahududu koydum..  

Yapılışı
Önce yumurtalarla şekeri krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpalım. Bu aşamada şekerin iyice erimesi şart.Daha sonra vanilya, kakao ve un'u ekleyip iyice karıştıralım.
Kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edelim..
Kek hamurunu kelepçeli kalıpta pişirirseniz sonrası için kolaylık olacaktır..
Bunun için 20 cm.lik kelepçeli kalıbınızı yağlayıp kek hamurumuzu dökelim.
 180 derece ısıttığımız fırında  3o dakika kadar  kontrollü pişirelim.
Pişen pandispanyamızı soğuduktan katlara ayırırsanız daha sağlıklı olacaktır..
Pandispanyamızı pişirdiysek çikolatalı ganaj'ı  hazırlamaya geçebiliriz..
Bir paket kremayı küçük bir tavada kaynayana kadar ısıtalım .Ocağın altını kapatalım ve  bitter çikolatalarımızı küçük parçalara ayırarak içine atalım ,
karıştırarak erimelerini ve tamamen koyu bir renk almasını sağlayalım ve soğutalım.
Diğer yandan crem oleyi ve krem şantiyi hazırlayıp ikisini de buzdolabında biraz donmalarıiçin kaldıralım.
*
Pastamızı hazırlamaya geçebiliriz artık.
Pandispanyayı ben iki kata ayırdım.
Pandispanyanın alt katını süt ile ıslattım ki kuru olmasın. Yeterince cremole den yaydım.
Üzerine çikolatalı ganaj 'tan kaşıkla gezdirdikten sonra damla çikolata serpiştirdim.
Pembe olan pasta da bu kata biraz da ahududu ekledim .
Pandispanyanın üst katını önce yine hafif sütle ıslattım ve altta ki katın üzerine kapattım..
Pandispanyanın yanlarını ve üzerini krem şanti ile iyice sıvadım..
Bundan sonrasında süsleme şekli zevkinize kalmış.
 Ben pastanın üzerine kremşantiyi sıvadıktan sonra, çikolata ganaj'ı pastanın ortasından başlayarak yanlarında biraz boşluk kalacak şekilde döktüm kaşıkla yaydım.
Kenarda kalan boş bölümü de krem şanti ile yaptığım minik şekillerle doldurdum..
Minik çikolata topçuklarını da üzerlerine serpiştirince pastamız hazır olmuş oldu..
Pastayı servis etmeden önce 2-3 saat kadar buzdolabında bekletilirse lezzeti daha da oturacaktır..
***
Ganaj, çikolatanın krema içinde erimiş haline deniyor. Koyu kıvamlı pastaların üzerini kaplamak ya da ara katlardan kullanılmak üzere yapılan bir çeşit kremadır.
Eveeet bunlarda gülümsemelerinden belli oluyordur,
Mutlu doğum günü çocukları..
Rabbim daha nice sağlıklı,huzurlu  ve mutlu seneler versin sizlere canlarım ...  

12 yorum:

  1. doğum günleriniz kutlu olsun.allah uzun ömür versin çocuklarınıza.pastalar çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım maşallahh sübhanallah çocuklarına allah hayırlı uğurlu ömürler nasip etsin en önemlisi de şu güzel gülümsemeleri solmasın inşallah..
    ellerin dert görmesin pastaların da birbirinden güzell:))

    YanıtlaSil
  3. zavallı sevgiciğim ; zor günler bunlar :(
    iyi haber :) geçicek

    YanıtlaSil
  4. Umarim hersey gonlun uz e gore gelisirr.
    O guzel guilumseyen kuzularinizin da dogum gununu kocamn kutlarim.
    Saglikli mutlu nice yillar.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  5. Mutfağa buyrun teşekkür ederiz..Sizin bloğunuza ulşamıyorum sebebi nedir acaba?

    Denizciğim amin canım ve teşekkürler tabikii..

    Neval aslında şimdi biraz daha iyiyim.
    Bide çabuk yorulmasam herşey daha güzel olacak..
    Eeee naparsın yaş ilerledikçe bazı şeyler zorlaşıyor. Bunu okuyanda babaanne oldum sancak. Neval yaşlanıyoruz diye hatırlata hatırlata ne hale getirdin beni bak :))

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık harika olmuş

    YanıtlaSil
  7. selam
    Sevgiciğim evlatlarının yeni yaşları hayırla gelsin ömürleri mutlu huzurlu ve sağlıklı geçsin Rabbim talihlerini de kendileri gibi güzel etsin AMİN
    benide küçük oğlumla kızım farklı seneler ama aynı ayın çocukları bazen bende senin gibi aynı gün doğum günü yapardım ama büyüdükleri zaman artık herkes ayrı telden çalıyor:)))
    bloğuma uğrarsan seni bekleyen bir ödülle karşılaşacaksın alırmısın lütfen?
    sağlıkla kal canım

    YanıtlaSil
  8. Canım,oğluşlarına maşaAllah!
    Çok tatlılar,nice nice yaşlara inşaAllah:)
    Pasta da yapmış annecikleri,ellerine,gönlüne sağlık.
    Sevgi ve selam ile

    YanıtlaSil
  9. Sevgi'ciğim Allah çocuklarına hayırlı,sağlıklı ömürler nasip etsin. Pastalar da harika ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. sevgicigim nasilsin uzun zaman oldu ozledim seni, ogullarinin yaslari hayirli omurleri uzun olsun insllah.

    YanıtlaSil
  11. Nice huzur dolu,sağlık dolu senelere...,Sevgiyle öperim kuzucukları...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Aynur abla ödülün için teşekkür ederim aldım inşallah..Benide zikretmiş olman güzel..
    sevgiler..

    Cafe Pepela teşekkür ederim canım..
    Casminella teşekkürler bu arada uzun bir aradan sonra hoşgeldin...

    Minişlerinanneciği teşekkürler ben Allaha şükürler olsun iyiyim,sen de iyisindir inşallah..İnan seni ve postlarını görmeye alışmıştım snde çok sık yazmıyorsun dimi ?..

    Ezgiciğim teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...