15 Ocak 2011 Cumartesi

Arnavut Ciğeri.....

İşte size seveni de sevmeyeni de çok olan bir lezzet..
Ciğer kızartması ya da nam-ı diğer Arnavut ciğeri...
Benim de çok aradığım bir lezzet değil ama senede bir iki defa yanında soğan salatası ile hayır demem...
Makbul olanı dışı hafif sert içi yumuşak olanı imiş..
Arnavut ciğeri için öncelikle kuzu ciğeri tercih edilse de, dana ciğeri ile de yapılabilir.
 Kuzu ciğeri daha yumuşak olur fakat bazıları için kokusu rahatsız edici olabiliyor...
 Dana ciğeri ise daha sert olabilir, pişirme esnasında dikkat edilmesi gerekenlere uyulması gerekir.

İşte ciğer kızartırken uyulması gereken kurallardan bazıları:
Ciğeri hazırlarken çok sert olmaması için şunlara dikkat etmeliyiz,
Ciğer yıkanmamalı  diyorlar (sanırım kanının akmaması için ,kanı akınca sert oluyormuş) amaaa
ben yıkamadan yapamayacağım için doğramadan önce yıkadım ,yani kanı içinde kalmış oldu bu şekilde..
Kızartma yağı bol tenceresi derin olmalı..
Bir de tüm etlerde olduğu gibi kızartmadan önce ciğeri tuzlamamalıyız..
Ciğer çabuk pişer 1,5 dakika bir tarafı 1.5 dakika da diğer tarafı için yeterli olacaktır..

Malzemeler
 500 gr dana ciğeri
 1 kase un
 2 adet kırmızı soğan (piyazlık doğranmış)
 kızartmak için sıvı yağ
 1 kase kıyılmış maydanoz
Pulbiber,tuz, sumak

Yapılışı
 Ciğerleri doğramadan önce yıkayalım ve suyunu iyice süzelim.
 Daha sonra kuşbaşı şeklinde doğrayalım..
 Daha sonra ciğerleri una bulayıp biraz  bekletelim..
 Tavada yağı kızdıralım, unlanmış ciğerleri fazla ununu silkerek bu kızmış yağda kızartalım..
 Ciğerleri kağıt havlu serilmiş bir tabağa çıkartarak fazla yağını süzdürelim.
 Daha sonra ciğerler soğuduktan sonra tuz ve pul biber ile lezzetlendirelim.
*
Ciğerin olmazsa olmazı soğan salatası olduğu için ,
servis tabağında sumaklı maydanozlu soğan ile servis edelim..
 Soğanları uzun ve ince yani piyazlık doğrayıp bir miktar tuz ile ovalım ve yıkayalım..
Soğanların suyunu iyice sıkıp maydanoz ,tuz ve sumak ile karıştıralım.
Soğan salatasını isterseniz arnavut ciğerinin yanında,
 istersenizde benim yaptığım gibi içinde servis edebilirsiniz..


..................Afiyet Olsun..................

5 yorum:

  1. Bayılırım Arnavut ciğerine,yalnız bir arkadaşım kızartırken önce kısa bir süre kızartıp hemen yağdan çıkarıyor,yağını süzdürüp tekrar kızartıyordu.Usulü öyle imiş :)bende onun yaptığı gibi yapıyorum ama detayını anlamış değilim..Ellerine sağlık,sanki kokusu ta buralara geldi..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık sevgiciğim:)
    ben de hiç sevmem ama güzel görünüyor ellerine sağlık olsun:)

    YanıtlaSil
  3. bir kere yaptım yedim .aman her yer battı.değmez bacım

    YanıtlaSil
  4. Çok severim Arnavut ciğerini ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...