20 Eylül 2011 Salı

.....AKÇAY ve Hasan boğuldu.....

Uzun süredir gezi notlarını paylaşamıyordum...
Yemek postlarına ancak vakit ayırabiliyoruum tatil bitti veee
 bu post uzun süredir paylaşılmak üzere bekliyordu..
Yaz başında Balıkesir Akçay'ı gezdik gördük..
Akçay'a daha önce çocuklar doğmadan annemlerle gitmiştim .
Bu sene Üniversiteden sınıf arkadaşım Güliz'inde daveti ile tekrar görmüş olduk..
Yolculuğa sabahın erken saatinde İstanbul'dan ,Çanakkale  Eceabat'a kadar karayolu ile Eceabat'tan feribotla Çanakkaleye geçerek devam ettik.
Ve karayolu ile devam ederek 7-8 saatte Akçay'a ulaştık..

Akçay'a Çanakkale tarafından gidiyorsanız,
 yol üzerinde zeytinyağı ,üzüm pekmezi,zeytin ve peynir satan yöresel ürün stantlarınıda görürsünüz....
Akçay merkezde de gün içinde taze tutulmuş sardalya balığı bulmanız mümkün..

Akçayda denizden pek zevk alamadık..
Merkezde denize girilen plaj çok kalabalık olduğu için biz alternatif yerler denedik.
Kum beklerken deniz, taş ve kestane doluydu ayakkabısız denize girmek pekte akıl karı değil...
Bizim küçük hanımda denizde siftahı burda yaptı ama denizin soğukluğu yüzünden pekte zevk aldı diyemem..
 Akçay'ın en büyük özelliği içme suyunun bol oluşuymuş.
Bunun bir kanıtı da denizden fışkıran artezyen suralarıymış, denizden bile içme suyu çıkıyor...
Gerçektende öyle, denizde sıcaklık belli bir sıcaklıktayken ,belli bölgelerde karışan kaynak suyu ile denizin bir anda soğuduğunu farkediyorsunuz..
Akçay'ın merkezinde bulunan minik bir adacıkta  içme suyu aktığını görebilirsiniz.
Akçayda şehir merkezi, özellikle akşamlara canlı, hareketli ve ışıl ışıl.
Akşamları kordon boyunca kurulan birbirinden farklı sergileri zevkle gezebilirsiniz...

Üstte Akçay Merkezdeki Sarıkız heykeli..
Sarı kız efsanesi içinde buraya bakabilirsiniz..

Akçay'a kadar gelmişken Kazdağlarında bulunan Hasanboğulduyada uğramadan dönmek olmazdı..
Yemyeşil doğası, buz gibi akansuyu, küçük göletleri ve şelalesiyle çok hoş bir piknik mekanı burası.
Biz hafta içi gittik hafta sonu kalabalığını düşünemiyorum
Bu güzel yerin adı neden Hasanboğuldu peki?..
Görünüşte çok hoş bir yer olan Hasanboğuldu aslında geçmişinde Hasan ve Emine'nin acı öyküsünün yaşandığı yermiş...
Efsaneyi merak ederseniz buraya bakabilirsiniz..
Hasanboğuldu'ya girişte arabanızı parkediyorsunuz yaya olarak devam ediyorsunuz.
Köylülerin küçük sergisini gezdikten sonra ,soğuk suların içinde buluyorsunuz kendinizi..
En hoşumuza gidende suyun içine yerleştirilmiş piknik masalarıydı..

Aslında suyun içinde piknik yapmak hoşta bir de çevreyi bulduğumuz gibi bıraksak iyi olacak..

Muhteşem bir yeşili var burasının..
Bazen kenardan kenardan bazende o çok soğuk suların içinden geçerek tırmanıyorsunuz daha yukarılara...
Bizim oğlanlar babalarıyla tırmandılar ,bizde analı kızlı bekledik daha aşağılarda..

Ve tırmanışın sonunda Hasan'ın  boğulduğu rivayet edilen gölete ulaşıyorsunuz..
Su buz gibi bu arada ve insanlar sıcak havada soğuk suyun tadını çıkarıyorlar..

Akçay’da, gördüğüm kadarı ile pek fazla çevre gezisi yapma imkanınız yok.
Çevre ilçeleride hesaba katarak Kaz dağı, Hasanboğuldu, Sütüven şelaleleri, Güre kaplıcaları, Altınoluk, Asos, Küçükkuyu, Behramkale, Troya Bölgesi , Ayvalık gibi yerleride görebilirsiniz.( Mesafe olarak birbirine yakın yerler)
Daha sonra Ayvalıktan bir kaç kareyi de paylaşacağım sizlerle..
Akçay için  anlatılabilecek şeyler aşağı yukarı bu kadar...