15 Aralık 2011 Perşembe

Düşes Patates(Fırında Kaşarlı Patates Topları)


İşte size pratik ,pratik olduğu kadar da lezzetli bir aperatif...
Patates ve kaşar peynirinin muhteşem uyumu..
Bu patates toplarını hafta sonu katıldığımız bir düğün yemeği sonrası yaptım..
Çünkü yemek menüsünde buna benzer bir aperatif vardı..


Malzemeler
1 kilo patates
2 yumurta (birinin sarısını ayıralım)
Yarım su bardağı kaşar peynirİ( rendeleyelim)
1 yemek kaşığı tereyağ
2 silme yemek kaşığı galeta unu
Yarım çay kaşığı köri
tuz ve karabiber

Yapılışı
Patatesleri haşlanıp ezelim.
 Bir yumurtanın tamamını diğer yumurtanın sadece akını ve kalan tüm malzemeyi ilave edelim ve ister elinizle isterseniz kaşık yardımı ile hamur haline getirelim.
 Elde ettiğimiz patatesli hamurumuzdan cevizden biraz daha büyük boyutta elimize alalım ve yuvarlayalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize yerleştirelim.
Patateslerimizin üzerine ayırdığımız yumurta sarımızı sürelim üzerine de susam serpelim.
 180 derece de ısınan fırında toplarımızın üzerleri kızarana kadar pişirelim.
İşte hepsi bu kadar..
 

Çok bereketli bir tarif ,bir tepsi dolusu çıkıyor..
Ve kaşla göz arasında da bitiyor..
İlk sıcaklığı çıkar çıkmaz yenilmesi tavsiyemdir ama farketmeden bütün tepsi bitebilir dikkat!!!
Ben bir kaç tanesini parmak şeklinde yaptım ve galeta ununa buladım..
Ama top şeklinde olanlar daha lezzetli oldu...
*
Özellikle et yemeklerinin yanında servis edilirse çok hoş olur diye düşünüyorum..
Belki sabah kahvaltısında bile olur sıcak sıcak ne dersiniz?



Minik kuş seyir halinde..
Zeynep hanımcım henüz bu patates toplarından yiyemese de
 pişim aşamasını zevkle seyretti..

...............Afiyet Olsun.....................

15 yorum:

  1. tadını hayal edince güzel bir tarif olduğu belli oluyor:) ellerine sağlık.

    fıstık zeynep'i de öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Çocukların cok sevecegı bır tarif oldugu aşikar..
    Ellerıne sağlık bereketi bol olsun.

    YanıtlaSil
  3. kokusu bahceme kadar geldiiiiiiii
    cok guzel gozukuyorlar ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. ben az farklısını yapıyorum.gerçekten çok şahane oluyor. mımm..

    ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. çok beğendim tarifini misafirlerime mutlaka yapacağım ellerine sağlık sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık hem pratikmişte.
    eminim tadıda güzeldir
    ilk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize saglik..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ayyy maşallah çok güzel bir kızınız var Allah bağışlasın ... ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. aldım tarifi harika bir şey ellerine sağlık,galeta unu bulamak için mi içerisine koymak için mi?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Benim kızlar patatesli herşeyi çok seviyor bunu muhakkak deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  11. Bahar hanım patates toplarını hazırlarken galeta ununu içine kıvamı ayarlamak için kullanıyoruz.
    Parmak patateslerde ise sadece denemek için dışında yumurta sarısı yerine galeta ununa buladım. Umarım yardımcı olmuşumdur..

    YanıtlaSil
  12. ben bunu yaptım tadı güzeldi fakat tepsiden alamadım dibi hep yapışmıştı yağlı kağıt olduğu halde neden acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağlı kağıt olduğu halde tepsiye yapışmış olması çok ilginç geldi bana..
      Kullandığınız patatesin cinsinden olabilir diye düşünüyorum çünkü benim yaptıklarım baya top top tepsiden ayrılıyorlardı .. Adınızı yazarsanız iyi olur..

      Sil
    2. arkadaşlar patetes topları fırında ne kadar sürede pişmeli acaba




      Sil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...