10 Mart 2012 Cumartesi

Şeker Hamuru İle Kullanılabilecek Kurabiye Tarifi



Deneme bir iki....
Evet  ilk şeker hamurlu kurabiyelerim sizlerle efenim...
Bu iş çok zevkli çok..
Üstteki fotoyu bu postu hazırlayıp sizlere sunduktan sonra hazırlayıp ekledim.
Bu sıralar bende bir telaş bir telaş sormayın gitsin... 
Nisan ayında minik kızım Zeynep'imin doğum günü var 
üstüne üstlük aynı ay içinde akraba günümüzde bende
şimdiden  ne yapıcam ,nasıl yapıcam  diye arayış içine girdim bile ..
Aslında kabataslak olarak bazı şeyleri belirledim ama zor ama zevkli işler bunlar..



İşte bu üstteki kurabiyeler de
 doğum günü için hazırlamayı düşündüğüm şeker hamurlu kurabiyelerin ama maddeleri olacak..
Bu arada Eminönü'ne kısa bir piyasa araştırması içinde gittim laf aramızda.. 
Amaaaan  bu doğum günü kutlama ürünleri ,kurabiye pasta ürünleri ne kadarda çeşitliymiş,
  gözlerime inanamadım..
Kurabiye ,kek kalıpları ,kupatları (bakın nelerde öğrenmişim) şekilli merdaneleri ,hamurları ,boyaları 
daha neler var neler.. 
İnanın insanın hepsinden alası geliyor ..
Aslında hiç bir şey almayacaktım ,sonraki gidişimde alırım diyordum amaaa
kayıtsız kalamadım kaşla göz arasında şeker hamuru, bir kaç  kupat, kurabiye kalıbı almışım bile.. 

İşte bu kurabiyeler, yapacağım şeker hamurlu kurabiyeler için bir ön deneme oldu..
Öyle sert katur kutur kurabiyeler istemiyordum, denedim ve gördüm ki bu tarifi kullanabilirmişim..
Mis gibi tarçın ve portakal kokan ne sert ne de tamamen dağılan kurabiyeler elde ettim..



Malzemeler
125 gr tereyağ
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı patates nişastası
1 adet yumurta
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilya
Yarım kaşığı zencefil
Yarım çay kaşığı tarçın
3-3,5 su bardağı kadar un

Yapılışı
Oda sıcaklığında olan tereyağını , yumurta ve pudra şekerini karıştırma kabında karıştıralım..
Diğer malzemeleri de sırası ile ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim..
(Unu kıvamı bulabilmek için özellikle yavaş yavaş ekleyelim )
Hamurumuzu yarım saat kadar hava almayacak şekilde buzdolabında dinlenmesi için bekletelim..
Hamurumuzu merdane yardımı ile açıp  dilediğimiz kalıpla keselim
 ve spatula yardımı ile yağlı kağıt serili tepsimize alalım.
180 derecede ısıttığımız fırında 20 -25 dakika kadar üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirelim..
*
*Hamurunuzu yağlı kağıt arasında veya tezgahı hafif unlayarak açarsanız kurabiyelerinizin üzerleri daha pürüzsüz ve düzgün olacaktır..
*Aklınızda bulunsun, bu hamur dolaptan çıkardığınızda taş gibi olsa da  biraz yoğurduğunuz da yumuşadığını göreceksiniz..
*Eğer bu kurabiyeleri şeker hamuru ile süsleyerek kullanmak için yapıyorsanız size tavsiyem hamuru keserken kalın şekillendirmeyin..
Kalın kurabiye daha sonra üzerine şeker hamuru da geleceği için şık durmayacaktır..

 

Bu hamurdan üstte gördüğünüz gibi değişik kurabiyeler de yapabilirsiniz...
O zaman ne yapıyoruz?
Şeker hamursuz normal kurabiye olarak kullanacaksak hamurun içinde kabartma tozu olmadığı için biraz daha kalın şekillendiriyoruz...


Şeker hamurunu kullanmak zevkli bir iş ama biraz el oyalayıcı ..
Ama kullanabileceğiniz o kadar çok kalıp var ki bu çok zevkli çooook...
Ah bi de bu iş için geniş geniş zamanım olabilse..




Şeker hamuru kullanmak istemezseniz bazı markaların hazır royal icingleri veya kendi hazırlayacağınız içingleri kullanabilir veya benmari usulu erittiğiniz çikolata ile de süsleye bilirsiniz.


Kurabiye yapmayı çok seven, yemeyi sevmeyen ben bile ne kadarını yediğimi hatırlamıyorum

sütle beraber lezzeti enfes...

..................Sevgiler..................

32 yorum:

  1. merhaba
    muhteşem görünüğyorlar eline sağlık
    eminimki doğum gününde kim bilir ne güzel şeyler yapacaksın

    şeker hamuru çok zevkli bend ebir kere bulaştım ama çok fazla vaktim olmadı ama aklımda devam edeeğim yapmaya

    YanıtlaSil
  2. o kadar guzellerkiiiiiiii
    ellerine saglik.....
    cayimi alip geliyorum:)))))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. şu şeker hamuru işine giresim var kendi çapımda gelen misafirlere güzel sunumlar için ama merdanesi,kalıpları internette araştırdığım kadarıyla tuzlu biraz...
    misal o çiçekleri nasıl yaptın canım, üzerindeki isim için ayrı bir harf kalıp mı gerekiyor :)
    bilgindirirsen sevinirim ki ben :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar

    şeker hamurunu nerden aldınız, ya da nasıl yaptınız? paylaşırsanız sevinirim..
    İlknur

    YanıtlaSil
  5. Muko bu sıralar kafam hep bunlarla meşgul bakalım günü gelince neler yapacağım...

    Teşekkür ederim Cihan hani gelmedin hala???

    Eflatun bende bende...
    Çok zevkle yapılıyor.. Evet dediğin gibi kullanılan malzemeler kalıplar vs. biraz daha makul
    fiyatlarda olsa ne iyi olurdu..
    Çiçekler içinde desen içinde üzerindeki yazı içinde ayrı ayrı malzemeler gerekiyor..

    YanıtlaSil
  6. Adsız arkadaşım adınız nedir bir daha kine belirtin olmaz mı?

    Şeker hamurunu Eminönü Nüanstan aldım ama biraz uğraşarak evde de yapabilirsiniz....

    YanıtlaSil
  7. her biri ayrı güzel görünüyor bende çok severim şeker hamuru kurabiye süslemeyi ama dediğin gibi zaman gerekli böyle şeyler için..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş
    Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim''

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık :)
    Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim :)

    YanıtlaSil
  10. ya ınaılmaz guzel...pardon once merhabaaa blogunuzu yenı buldum hemen takıbe aldım kocaman sevgıler..ayrıca cekılısım var beklerımm :))

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık:)) gerçekten çok zevkli bir şey.''Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim''

    YanıtlaSil
  12. kurabiyelerden banada gönder çok güzel görünüyor:) benim kızımın adı da zeynep ve 3nisan doğumlu
    Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim

    YanıtlaSil
  13. coook uzun zamandir blogdan ayri kaldim(( sevgi kizina Allah hayirli omurler versin... Allah anali babali buyutsun.... masallah yasi bile gelmis:)) kurabiyelr harika gorunuyor. ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım kurabiyelerini aldım.Katılımın için çok teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel görünüyor. Ama itiraf etmeliyim ki ben şu şeker hamuruna bir türlü ısınamadım =) İçinde ne vardır acep diye güvenemiyorum. Bu arada doğum günü ve akraba günü için de Allah yardımcın olsun. Not olarak ileteyim. Blogger yorum ayarlarını değiştirdiği için seninki gibi "pop up pencere" yorumlara artık abone olunamıyor. Takipçilerinin yazdığın cevapları okuması bakımından istersen yorum ayarlarını "aşağıda gömülü kayıt" olarak değiştir =)

    YanıtlaSil
  16. Kurabiyeler çok güzel görünüyor elinize sağlık..Blogger annelerden geldim,banada beklerim.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  17. merhaba, blogger annelerindenim, bana da beklerim, sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  18. Çok güzeller. İştahım açıldı birden :) Blogger annesiyim banada beklerim :)

    YanıtlaSil
  19. merhaba blogger annelerden geldim bana da beklerim sevgiler
    http://ojecadisijulyet.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  20. ben nasıl daha önce farkedememişim bloğunuzu.Üstelik kalabalık ailelerimizde benzermiş pek:)
    Buralarda olacağım artık...

    YanıtlaSil
  21. blogger anneler birbirini izliyor, ben seni izlemeye aldım, bende seni bloguma beklerim :)http://mildaylahayat.blogspot.com/ sevgilerle..

    YanıtlaSil
  22. merhaba sevgi hanım kurabiyeler çok güzel bende yapmak istiyorum yalnız verdiğiniz malzemeler kaç kişilik için acaba 25 kişilik bir gruba yeterlimi acaba ilk defa böyle kurabiyeler yapıcam o yüzden soruyorum ben eminönünde çalışıyorum malzemeleri aldğınız yeri gördüm ama hiç içeri girmemiştim orda şeker hamuruda satılıyomu acaba şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız arkadaşım merhaba ,adımızı yazalım bir dahakine olur mu?
      Bu malzeme ile kurabiyeleri normal büyüklükte tutarsanız 25 kişilik çıkar..
      Eminönünde kurabiye kalıbı satan yerlerin çoğunda şeker hamuruda satılıyor..
      Sonucu bildirirseniz sevinirim..
      Kolay gelsin..

      Sil
    2. Sevgi hanim, deniz ben. Tarifte hersey harika gorunuyor. Sadece patates yerine misir nisastasi koysak ne olur ?

      Sil
  23. şeker hamuru jelatinden yapılıyor ve büyük ihtimal domuz jelatini kullanılıyor .

    YanıtlaSil
  24. iyi akşamlar tarifinizi aldım teşekürler fakat patates nişastası yerne ne kullanabilirim birde kurabiyeler ne kadar dayanıklıdır

    YanıtlaSil
  25. Nisastaya takildim bende. Patates olmasi sartmi sevgi hnm

    YanıtlaSil
  26. Patates nisastasi nasil oluyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates nişastası bildiğiniz nişastanın patatesten yapılanı.. Markette kolaylıkla bulabilirsiniz.. Bulamadım derseniz
      de diğeri de aynı işi görebilir..

      Sil
  27. Patates nisastasi bende bilmiyorum

    YanıtlaSil
  28. Çok güzel görünüyor ben kurabiye yapıyorum şeker hamuruyla süsleyerek çevremde ve nette satışını yapıyorum ama kurabiye tarifimde sıvı yağ yoktu bunu deneyeceğim güzel görünüyor bende bloggerde yeniyim bloğuma beklerim ben sizi izlemeye aldım :)

    YanıtlaSil
  29. bu kurabiye hamuruna güvenebilirmiyim çünkü hiç sıvıyağlı kurabiye tarifi yok ilk sizde görüyorum sizede güvendiğim için denemek istiyorum sipariş aldım ilk defa sizide sürekli takip ettiğim için yapmak istiyorum birde bu ölçülerden 40 tane çıkarmı acaba

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...