13 Şubat 2014 Perşembe

Doğrama Lahana Turşusu

Doğrama turşu pratik bir turşu hazırlama şekli..
Öğle turşu da erime riski de yok .
Hazırlarken temizliğe dikkat ederseniz bitene kadar çıtırlığını koruyan bir turşu..
Benim yazdan hazırladığım turşuların yerinde yeller esmeye başlayınca yerini doldurmaya karar verdim..
Mevsim itibari ile de en uygunu en lezzetlisi de beyaz lahana olacağı için aldım yeniden yaptım turşumu.
Sebzeler bütün olarak değil, doğranarak kullanıldığı için sunum olarak da güzel bir turşu oluyor.


Turşu hazırlarken dikkat etmemiz gereken önemli noktaları burada yazmıştım..
Turşum neden olmuyor nelere dikkat etmeliyim diyenler bu yazıyı mutlaka okusunlar derim.. 

Malzemeler
1 orta boy beyaz lahana
2-3 adet havuç
1 demet maydanoz
1,5 su bardağı sirke
Bir baş sarımsak
1,5 su bardağı su(kaynatılıp soğutulmuş)
1 yemek kaşığı limon tuzu
3 yemek kaşığı toz şeker
Turşuluk kaya tuzu
 (1 lt ye 5 silme yemek kaşığı 5 lt ye 25 silme yemek kaşığı)

Turşu kavanozu ve genişçe bir leğen

Yapılışı
Lahanayı yıkayalım ve genişçe bir leğene istediğiniz boyutta doğrayalım. 
(Ben küçük doğranmış sevdiğim için küçük doğradım..
Üzerine tuz,sirke,limon tuzu ve şeker ilavesini yapalım ve karıştıralım..
 Lahanaları suyunu salıp yumuşamaları için  bu şekilde 3-4 saat bekletelim..
Bekleme aşamasındayken lahanaları ezmeden elimizle hafif ovarak, bir kaç kez altüst ederek karıştıralım..


Süre sonunda yumuşayan lahanaları kavanoza koyma aşamasına geçebiliriz..
Havuçları dilimleyelim.. Sarmısakları temizleyelim.. Maydanozu da iyice yıkayalım..

Turşu hazırlarken malzemelerin temizliği turşunun çabuk bozulmaması için en önemli etkendir..

Maydanozun yarısını turşu kavanozunun altına yerleştirelim..
Yumuşamış lahanalara sarmısakları temizleyip ilave edelim..
Lahananın tuzunu tekrar kontrol edelim azsa biraz daha ilave edebilirsiniz. 
(tadı salamura suyu tadına yakın olacak)
Lahanaları kavanoza özellikle bastıra bastıra yerleştirelim.. (bastırma kısmı çok önemli )
Bastırma işlemi sırasında lahananın suyu da ortaya çıkacaktır,
Lleğende kalan sirkeli suyu da lahanaların üzerine ilave edelim..
Normalde üzerine başka su ilave etmenize gerek kalmayacaktır..
Sizin turşunuz da kavanozda su eksik kaldıysa tamamlayabilirsiniz..  

Kalan maydanozu turşunun ağız kısmına yerleştirelim..  
Turşu kavanozunuzun ağzına hava almaması için temiz bir poşet geçirip kapağını sıkıca kapatın.
Güneş almayan serin bir yerde iki üç hafta sonra turşunuz yenmeye hazır hale gelecektir..


Maydanoz sevmeyenler anlattığım şekilde kullanabilirler..
Ben çoğunluğunu içine doğrayarak kullandım..
Bu şekilde yapılan turşu hem çok diri çıtır çıtır oluyor ve kolay bozulmuyor..

Geçen sene yaptığım karışık doğrama turşu tarifim burada karışık haliyle başka bir güzel oluyor..
Turşunuza sarımsakları rendeleyip ya da dilimleyip ilave ederseniz aromasını daha çok hissedersiniz..

....Afiyet Olsun....

1 yorum:

  1. Okudum yazdim notlar aldim.i
    Hayatimda ilk defa tursu yapacagim .Bugun deneyecegim bu tarifi :)) tesekkurler
    Bahar

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...