14 Şubat 2014 Cuma

Üzeri Kırıntı Kaplamalı Tarçınlı Kek


Hayırlı cumalar diliyorum tüm İslam alemine;

Bugünkü tarifimiz pek leziz mis kokulu.. 
Kırıntı kek bildiğiniz kekten çok değişik bir lezzet..
İçi yumuşacık dışı kıtır kıtır harika bir kek..
Ara ara nedendir bilmem tatlı ihtiyacım depreşiyor..
İşte tatlı ,tatlı diye evde gezindiğim bir gün yaptım bu keki..
Pişirirken içindeki bol tarçından dolayı ev misler gibi kokuyor..

Malzemeler
3 yumurta(benim yumurtalar iriydi)
100 g tereyağı(oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı galeta unu
1 yemek kaşığı dolusu tarçın
1 su bardağı ceviz ya da fındık(iri dövülmüş)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 su bardağı un(aşağı yukarı)

Kırıntısı için
50 gr tereyağı
1 su bardağı un
1 yemek kaşığı dolusu tarçın
1 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi
1 limonun kabuğu rendesi
Yarım su bardağı pudra şekeri


Yapılışı
Öncelikle kekimizin üzeri için kırıntı kısmını hazırlayalım..
Bunun için oda sıcaklığındaki tereyağını ve diğer malzemeleri karıştırma kabına alalım ve 
biraz dağınık, zor toparlanan bir hamur elde edelim..
Üzerini hava almayacak şekilde kapatalım ve buz dolabında dinlendirelim.

Kek harcı içinde yumurta oda sıcaklığındaki tereyağı ve toz şekeri
krema kıvamını alıncaya kadar mikserleyelim..
Un vanilya, kabartma tozu ve ceviz içi  hariç diğer malzemeleri sırayla ilave edelim..
Un kabartma tozu ve vanilyayı başka bir yerde karıştıralım ve kek harcımıza eleyerek ilave edelim..
Ceviz içini de ilave edelim ve kaşıkla karıştıralım..

Kek harcının kıvamı ne çok akıcı ne de çok katı kıvamda olacak..

Pişirmek için ben yuvarlak bir tepsi kullandım..
Tepsinin tabanını yağlı kağıt ile kapladıktan sonra kek harcımı tepsiye döktüm..

Kek harcından hava kabarcıklarının çıkması için tepsiyi bir kaç kez yere vuralım..
Buz dolabında dinlendirdiğimiz kırıntı hamurunu rendenin büyük delikli kısmını kullanarak
 kek hamurunun üzerine tamamen kapatacak şekilde rendeleyelim.


Kekimizi fırında 180 derecede 35-40 dakika kadar üzeri hafifçe kızarıp içi tamamen çekene kadar pişirelim..
 Kekin içinin pişip pişmediğini kürdan testi ile anlayabiliriz.. 
Batırdığımızda kürdan temiz çıkıyorsa kekimiz kusursuz pişmiştir.


Hafifçe soğuyan kekimizin üzerine pudra şekeri serperek servis yapabiliriz artık..

*Şeftali marmelatı yerine sütte kullanabilirsiniz..
Benim evde sütüm yoktu kışlık hazırladığım şeftali püresini sulandırıp kullandım....
*Bu keke elma da çok yakışırdı.
 *Ben kekin üzerine pişerken azıcık minik çikolatalı topcuklardan serpiştirmiştim.
 Üzerinde siyah siyah görününler onlar..

Sıcacık bir bardak çay, soğuk bir bardak süt ya da kahvenin yanında servis edebilirsiniz hepsine de çok ama çok yakışacaktır iddia edilir..

...Afiyet Olsunnnnn ....

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok lezzetli bir kek sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım..
    afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık nefis görünüyor. tarifini kaydettim. ama bir sorum olacaktı. Elma kullanmayı düşünüyorum. keke rendeleyeceğim değil mi? birde elma kullanılınca süte gerek var mı?,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık nefis görünüyor. tarifini kaydettim. ama bir sorum olacaktı. Elma kullanmayı düşünüyorum. keke rendeleyeceğim değil mi? birde elma kullanılınca süte gerek var mı?,
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...