10 Haziran 2014 Salı

Kahvaltı Günü Menüm 9


Hayat hızla geçerken koşturmacalarımız, telaşlarıımız hiç bitmiyor ..
Sağlıklı sıhhatli hayırlısı olsun da bitmesin.
Rabbim her anını hakkını vererek yaşayanlardan eylesin..
**
*
Akrabalarımla yaptığımız kahvaltı günümüzün sonuncusu bu ay bendeydi..
Nisan ayından beri koştur koştur günler yaşıyorum..
Heyecanın biri bitiyor biri başlıyor..
İnsanız malum, robot değil bazı yerlerde sos veriyoruz ister istemez..
Yarı hasta yarı sağlam hazırlık yaptım misafirlerime ;elimden geldiğince

Kahvaltı menümüz 
*Patatesli kek
* Peynir çeşitleri
*Yoğurtlu Havuç salatası
*Zeytinyağlı biber dolması
*Zeytin çeşitleri(ev yapımı)
*Ev yapımı tereyağı (bal eşliğinde)
*Tahinli ve susamlı mini kurabiyeler
*Pırasalı ve kıymalı çıtır sarma börek
*Reçellerim(portakal kabuğu,havuç ve karadut )
*Domates soslu karışık kızartma (patlıcan,kabak ve sivri biber)

İçecek olarak 
Büyüklere çay
küçüklere çilekli limonatamız vardı..

Altta masamızdan kuş bakışı bir fotoğraf..
  

Pırasalı ve kıymalı çıtır sarma börek
Lezzeti çok güzel özellikle tavsiye edebileceğim bir börektir..
Tarifini paylaşacağım..
Dondurucuda saklamak için ideal bir tarif


Yoğurtlu havuç salatası
Kahvaltı için güzel bir lezzet hem hafif hem de lezzetli
Tarifini bilmeyen yoktur ama bakmak isteyen için ,
bu linkteki tarifin tahin ilave edilmemişini yapabilirsiniz.. 


Domates soslu karışık kızartma
 (patlıcan,kabak ve sivri biber)
Yaz mevsiminde kızartmalar çok tercih ediliyor..
Sağlık açısından çok fazla önerilmese de arada sırada yapılmasında sakınca yoktur sanırım..
Bizim kahvaltı soframızın lezzetlilerinden biri de buydu.


Zeytinyağlı biber dolması
Yine bir yaz lezzeti..
Özellikle soğuk soğuk tüketilebilecek bir lezzet.
Tarifini daha önce vermemişim .
Vermeliyim tabiiki..


Ev yapımı tereyağı
Kendimi aştım bu hafta..
Evde tereyağımı da yaptım..
Lezzeti beğenildi ;tarifini burayı tıklarsanız görebilirsiniz..


Reçeller
(portakal kabuğu,havuç ve karadut )
Tabii ki ev ve el yapımı..
Portakal kabuğu reçeli tarifi burada
Karadut reçeli tarifi burada
Havuç reçeli tarifi önümüzdeki günlerde paylaşacağım inşallah..


Tahinli ve susamlı mini kurabiyeler
Mini mini tek atımlık bu kurabiyelerim de bu sıralar vazgeçilmezlerim arasına girdi.
Tarifi burada detaylı bir şekilde vermiştim..
Tek farkı hamuru pet şişe kapağı ile şekillendirdim..
O kadar minik yani..


Patatesli kek
Yıllardır sevdiğim lezzet..
Kahvaltılarınız için besleyici bir lezzet.
Tarifini daha önce burada paylaşmıştım..


Zeytinyağlı fasulye
Yine yazlık sağlıklı bir lezzet.
Serinletici özelliğiyle özellikle ramazan ayı için favorimiz..
Tarifi burada mevcut.


İçecek olarak 
Büyüklere çay
küçüklere çilekli limonatamız vardı..


Akrabalarıma küçük bir süpriz de yaptım..
Her biri için ayrı ayrı isimlerinin yer aldığı 
Ve tabaklarına yerleştirdim..
Bu arada kahvaltımızda üniversiteden can arkadaşım Melike'mde vardı.


Tatlı olarak triliçe hazırlamıştım ama beklenmeyen bir kaza ile servis etmek nasip olmadı..
Sadece bardakla şekillendirilen sütlü dilimler ve kestane şekerlerimiz vardı. 
Tabiiki damla sakızlı kahve eşliğinde 


Kahvaltı bende olduğu için hem hazırlıklar hem de servis olayı bende olduğu için
 fotoğraflar istediğim gibi olmadı; daha güzellerini çekebilirdim.
Telaşıma verin, şimdilik bu kadar .

Umarım sizler içinde fikir verici olacaktır..

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık ne çok şey hazırlamışşın öyle hepsi harika duruyor :)

    YanıtlaSil
  2. EMEKLERİNE sağlk canım herşey harika olmuş daha ne olsun ;)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...