21 Nisan 2015 Salı

DOMATESLİ AÇMA BÖREK


Bugün sizlerle çok lezzetli bir börek tarifi paylaşacağım..
Lezzeti adeta kapalı pizza gibi mi desem, kapalı pide gibi mi desem bilemedim..
Bu börek elde açılıyor ama öyle çok ince ince hamur açma maharetinizin olması da gerekmiyor..
Bol domatesli, kaşarlı, çay saatlerinizin hatta kahvaltılarınız için çok ideal bir lezzet olabilir.
   
Malzemeler
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
25 gr yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
Yarım çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tereyağ

İç malzemesi
5 adet domates
4 adet yeşil biber
2 adet kuru soğan
Tuz ve karabiber
1 kase kaşar peyniri rendesi

Üzeri için
Yumurta sarısı ve domates dilimleri

Hamurun arasına sürmek için
1 çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı
Önce iç malzememizi hazırlayalım soğusun..
Soğan ve biberi ince yemeklik doğrayalım ve 2 yemek kaşığı tereyağında soteleyelim..
Domatesleride ince doğrayıp ilave edelim sotelemeye devam edelim..
tuz ve karabiberi de ilave edelim domatesler suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirelim..

Hamur için Un hariç diğer malzemeleri karıştıralım.Mayayı eritelim ilave edelim.
Unu da ilave ederek ele çok hafif yapışan bir hamur elde edelim..
Hamurumuzu 15 dakika kadar dinlendirelim.
Dinlenen hamurumuzu 10 eşit bezeye ayıralım.. Bu bezeleri 5-5 olarak kullanacağız.. 
Her bir bezeyi unlu zeminde servis tabağı boyutunda açalım..

5 adet yufkayı aralarına sıvı yağ sürerek üst üste koyalım..
diğer 5 adet beze içinde aynı işlemi uygulayalım..
Üst üste dizdiğimiz ilk 5 'li hamurumuzu merdane yardımı ile tepsi boyutunda genişletelim..
Yağladığımız tepsimize yerleştirelim..

Soğumuş olan domatesli harcımızı hamurumuzun üzerine yayalım..
Üzerine rendelediğimiz kaşarımızı serpiştirelim.


Diğer 5 'li hamurumuzu aynı şekilde büyüterek domatesli harcın üzerine 
altta gördüğünüz gibi kapatalım..


Böreğimizin açma işlemi bu kadar..
Böreği dilimleyelim..
10 dakika kadar mayalanmaya bırakalım.
Üzerine yumurta sarısı sürelim ve dilimlediğimiz domates dilimlerini üzerine yerleştirelim..


Önceden 200 derecede ısıttığımız fırında böreğimizi üzeri kızarana kadar pişirelim..


Ve mutlu son..
Böreğimiz pişince bir 5 dakika il sıcaklığının çıkmasıını bekleyelim ve sonrasında servis edebiliriz..

....Afiyet Olsun....

2 yorum:

  1. çok lezzetli görünüyor, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İyi günler Sevgi Hanım ben Bolu dan Elif genelde tariflerinizi deneyip yorumlarımı yapıyorum her ne kadar isim yazmayı unutsamda:)Bu tarifinizide dün denedim çok güzel oldu yumuşacık yalnız ben içini patatesli yaptım.Tek hatam maya oranına dikkat etmemişim yaş maya kullandim 25 gr değilde 42 grmmış o yuzden biraz fazla kabarık oldu .birde arasına sıvı yağ yerine tereyağ koysak nasıl olur benimki fazla kabarık olduğu içinmi bilmiyorum ama araları kat kat olmadı ama lezzeti güzeldi.Elinize emeğinize herşeyinize sağlık yeni tarifleri bekliyorum..İyi günler....

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...