30 Ocak 2010 Cumartesi

Kereviç kurabiye ve tatilimizin son haftası...

Kurabiyeleri bir kaç hafta önce yapmıştım ....
Kereviç yada Gerebiç kurabiyesi doğuda bir çok ilde özellikle de Kilis'te gördüğüm bir kurabiyedir ..Aşağıda ki kalıpla yaptım....
Aslında içi dolu yapılan bir kurabiye..(iç için ceviz,hindistan cevizi,tarçın,karafil ve şeker karışımını kullanıyorlar)..
Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpiyorlar.Özelliklede bayramlar da yapıyorlar...
Ben biraz bisküvi tadında olsun diye içsiz yaptım ...Kalıp yine Hatay 'dan..
Malzemeler:
  •    2  yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı ayçiçek yağı
  • 250 gr tereyağı
  • vanilya, kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı irmik 
Aldığı kadar un (yine kulak memesi kıvamı) 
İstediğiniz şekli verebilirsiniz..200 derecede ısıtılmış fırında  20 dakika kadar beyaz kalacak şekilde pişiriyoruz...
Benim kurabiyelerim biraz fazla kaldı  renkleri azıcık koyulaştı tam bisküvi oldu yaniiii.....

Bu kurabiyeyi de LEZZET TRENİ'ne gönderiyorumm..

Bu resim sıcak yaz günlerini hatırlattı bana ..Size ordan nasıl görünüyor bilmem ama..
Bu hafta çocuklarla üçümüz başbaşayız ...Babamız da öğrencileri ile Üniversite hazırlık kampında ...
Babamızla önce bir yemek yedik, sonra  da onu okula bıraktık  .Eve dönerken markete uğradık alışveriş yaptık biraz... .
Çocuklarla  evde vakit geçirirken Ananas almıştık meyve suyu yapalım dedik ...
Evde bulduğumuz meyve olarak ne varsa karıştırdık ve rondoda  püre haline getirdik ...
Furkan ve Berkan bu karışımı çok sevdiler...Gerçi benim çocuklarımın pek sevmediği bişey yok  ya...
Öğretmenlerinin verdiği derslerin çoğunu bitirdiler .Bu hafta tatilinde son haftası olduğu için beraber sevecekleri şeyleri yapmayı planlıyoruz ....
İnşallah havalar iyi olur ve de Rabbim izin verirse tabi........

17 yorum:

  1. Cok guzel bir icecek olmus, oglanlara afiyet olsun, kurabiyelerde nefis gorunuyor.
    Ellerine saglik cnaim.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  2. dakika bir gol bir derler ya öyle oldu bravo Sefacığım yorum da çok hızlısın...

    YanıtlaSil
  3. kerebiç kalıbı ben de istiyorum çok ama bir türlü nasip olmadı :) inşallah eminönü'ne bir daha gittiğimde ona da bakacağım özellikle, çok güzel oluyor kurabiyeler sizinki de çok güzel olmuş. Fındıklı kurabiyeyi de çok sevdim, hele tropikal karışımla birlikte ne güzel gitmiştir ya, süper olmuş kokteyliniz de :)
    ellerinize sağlık, ah benim annem de yapsa bana böyle şeyler :))

    YanıtlaSil
  4. Handenur kereviç kalıbı Eminönün de de vardır herhalde ama bulamazsan tahta olanlarını ben Aksarayda ki kebapçıların orda görmüştüm senin için alabilirim ...
    Annen eminim daha güzellerini yapıyordur..

    YanıtlaSil
  5. Canım merhaba..Harika görünüyor..Ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. kurabiyeler enfes görünüyor ellerine sağlık. Kereviçi yapmayı çok istiyorum ama kalıbı olmadığı için yapamıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Sevgicim bende orjinal kalıpları bulamayınca plastiklerini almıştım ama pek hoşuma gitmedi.tahtası daha iyi olur sanırım.Meyve suyunuz da süper olmuş.haklısın benim çocuklarımında neredeyse sevmediği hiçbir şey yok...

    YanıtlaSil
  8. bu kalıplar sadece o yöredemi satılıyor:( üzüldümmm çok hoşuma gidiyor çünkü ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  9. Sevgi'cim çocuklarının yemek vs seçmemesi konusunda çok şanslısın maşallah(bende)
    Ne kadar güzel derslerinin çoğunu bitirdiler diyince imrendim doğrusu benim kızımda büyüsün hemencik okula gitsin ödevler filan :))))
    Kurabiyeler harika bu kerebiçden bende istiyorum bi türlü denk gelmedi ama..

    İyi pazarlar canım, sevgiler(vitamin deposu meyve suyundan kızımda istiyoruz teyzesi :)))

    öptüm

    YanıtlaSil
  10. Tarifini yayinladim canim,tekrar cok tesekkür ederim.Iyi pazarlar,sevgiler....

    YanıtlaSil
  11. Cahideciğim plastik kalıplarda aynı işi görüyor aslında ama orjinal tahta kalıplar işin özü herhalde

    kalpkurabiye bu kalıplar daha çok doğu illerinde satılıyor ama daha öncede yazdığım gibi İstanbulda da Aksaray da Hataydan gelen ürünlerinlerin satıldığı bir markette gördüm .Eğer buralara uzaksanız temin edebilirim...

    tubacığım kızına ve sana meyve suyundan ve kurabiyelerden ikram edebilsem ne güzel olurdu...
    mesafeler olmasa arada daha da güzel olur ama elden gelen bu şimdilik...

    YanıtlaSil
  12. KARANFİL GİREN HER YİYECEĞİN SÜPER OLDUĞUNA İNANIYORUM BENİM BLOGADA BEKLERİM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. Kurabiyer harıka görünüyor kalıbım yok nıye bu zaman kadar almadım kı !
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  14. Webmaster cok tesekkurler...

    Selamlar Burcu

    YanıtlaSil
  15. Bu mesaj için teşekkür ederim, oldukça yararlı olduğunu ve bir sürü anlattı

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...