8 Şubat 2010 Pazartesi

KÜNEFE....

Hatay menşeyli bir tatlı amaaaa ne tatlı ...
Künefenin kadayıfı da peyniri de yöreye has olunca tadı çıkıyor ...Hataydaki  künefe kadayıfı normal kadayıftan biraz daha kalın .İstanbulda daha önce bahsetmiştim Aksarayda satılıyor .Bulamadınız normal kadayıfla da yapabilirsiniz..Peynir de aynı şekilde özel bir peynir bulunamadı ise tuzsuz dil peyniride idare edebilir..
Malzemeler
500gr  kadayıf
500 gr tuzsuz yağlı peynir
200 gr tereyağı
4 su barsağı su
3 su bardağı şeker
bir kaşç damla limon suyu 
Yapılışı
Önce şerbetini hazırladım ki biraz soğusun . Şerbetin kıvamı diğer tatlılarda olduğu gibi koyu olmayacak.
Tavada tereyağımızı eritip kadayıfımızın üzerine dökelim ve elimizle ovalayarak iyice yedirelim .
Künefeyi yapacağımız tepsiyi iyice yağlayalım.Ve künefenin ilk katını eşit oranda döşeyelim.
Ve iyice bastıralım,üzerine peynirimizi elimizle parçalayarak her tarafına döşeyelim.

                    Üzerine kadayıfımızın diğer yarısını yine iyice bastırarak açık yer kalmayacak şekilde serelim


Ben künefemi fırında pişirdim .Aslında daha önce bahsettiğim bir tüp aparatı var.Buradan görebilirsiniz. Hatay da onun üzerinde pişiriyorlardı .200 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim ...
Sonrada sıcak tatlı ılık şerbet buluşması gerçekleşti...
İşte sonuç  peynirin güzelliği burada çıkıyor ortaya...

28 yorum:

  1. En çok sevdiğim tatlılardan biri.hataylı arkadaşım yapardı.
    ellerine sağlık canım güzel olduğu her halinden belli...

    YanıtlaSil
  2. fatma48-hazanyagmuru48 Şub 2010 00:55:00

    s.a 1 kere yedim künefeyi tadı hala damağımda amaaa sonrası kabustu malum şeker komasına giriyodum nerdeyse bir çatal bile alsam sonuç şeker tavan yapıyo zahmetli bir tatlı ama tadı hoş özel bir tad sağlıklı olanlara afiyet olsun ellerine sağlık arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  3. yapmasini hic sevmiyorum ama yemesini coook seviyorum .biz almanyada mozzeralla peyniri kullaniyoruz yanina birde kaymakli dondurma hmm
    ya dietteyim gece gece .

    YanıtlaSil
  4. Super gorunuyor cok severim gerci tatlinin her halini severim o baska :)

    YanıtlaSil
  5. Son foto mahvetti beni.. :)
    Gecenin bu saatinde nasıl canım çekti şimdi.Çok hemde çookk severim künefeyi..
    Süper görünüyor,hep dışarıda yedim hiç kendim denemedim ama bu tarife göre denerim artık :))
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel bir görüntü bu ..
    Ellerınıze sağlık.
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  7. Ne hızlısın böyle, her gün yeni bir tarif:) Mmm olsa da yesem, çok severim künefeyi de.
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Künefe en sevdiğimiz tatlılardandır, özellikle çocuklar bayılır. Ben hiç yapmadım. Yediğimiz yerlerden en çok ramazan bingölünkini seviyoruz...amaa maşaallah sizinki de müthiş gözüküyor, ellerinize sağlık sevgiciğim...

    YanıtlaSil
  9. Süper bir lezzet, ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sevgicim ellerine sağlık nasıl da sünmüş böyle harika olmuş bende ocağın üzerinde pişiriyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ben hiç yemedim yaaa :((
    yazık bana ama ...
    İlk fırsatta deniyeceğim bakalım nasıl olacak ama bunun için özel peynir gerekiyor ben en iyisi dışarda yiyeyim :)
    Ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor bi de resmi çok güzel çekmişsin gercek gibi duruyor karşımda :))
    Sevgi'ye benden sevgileeeer...

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlıkk künefe çok özel bir tatlı ve çok güzel yapmışsın.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten dediğin gibi tatlı ama ne tatlı harika bir lezzet,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. selamun aleykum,

    kunefeyi gorunce beni bi gulme tutuyor.sebebi ise gecenlerde denedigim ve icinde tuzsuz degilde,yanlislikla tuzlu mozzarrella peyniri koymus olmamdir.tek kelimeyle igrencti:)))ama goruntusu cok guzeldi.

    ellerinize saglik,kunefe cok guzel gorunuyor.bu tuzsuz peyniri bulabilirsem,bir daha denemeyi dusunuyorum.selametle

    YanıtlaSil
  15. sizin malzemeler orijinal tarife göre sanırım, çok güzel görünüyor peynir maşallah ne güzel uzamış öyle :)
    ben de çok severim bu tatlıyı ama dışarıda hep margarinle yapıyorlar o yüzden kaç zamandır yiyemedim, malzemesini bulabilirsem evde kendim denemek çok istiyorum ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. Cahideciğim beğendiğine sevindim.
    Fatma abla şeker olunca zor tabi tatlıdan uzak durmak lazım..

    stlyem mozorella peyniri ile denemedim ama dondurmayla iyi gider eminim..

    Şemacığım teşekkürler.

    Emine hanım bencede deneyin ..
    Sevil teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. aaa çok severimmm, kayınvalidemin Antakya'lı olduğunu söylemişmiydim daha önce bilmem ama kendisi de çok güzel yapar doğrusu :)

    ama senin künefeden de kaldıysa iri bir dilim istiyorummmmmm :)


    sevgilerimi bıraktım canımcım, öptüm

    YanıtlaSil
  18. Miss sensible teşekkür ederim.

    Ayşeciğim senin daha güzelini yapacağına eminim becerikli bie annesin biliyorum..
    Birsel hanım teşekkür ederim
    Keyfe seyran olur tabi o şekilde de yapılabilir..
    Sevgili Yıldız ben de sana taddırmak isterdim ...
    Teşekkürler Deniz...
    Esra sana da teşekkürlerimi sunuyorum..

    Anlayamazsın oluyor böyle kazalar bazen tekrar yaparsın olur biter..

    Handenur ben margarinli yemedim hiç güzelde olmaz herhalde.Malzeme yine Aksaraydan bazen Hataydan günlük bile getirdikleri oluyor..

    YanıtlaSil
  19. Tubacığım yorumunu sonradan gördüm
    keşke canım şu ışınlama işi olsada sana burdan koca bi dilim anında sıcak sıcak işınlayabilsem dimi .
    Ayrıca kayınvalidende işin erbabıdır daha güzelini yapıyordur size...

    YanıtlaSil
  20. en sevdigim tatlilardan biridir ellerine saglik yemis kadar oldum:)))

    YanıtlaSil
  21. splendido questo piatto! molto invitante! complimenti!

    YanıtlaSil
  22. sa.canım,bu ne manzara böyle müthiş ye beni diyor ellerine sağlık afiyetler olsun.A.E.O

    YanıtlaSil
  23. bir Hataylı olarak en sevdiğim tatlı.ellerine sağlık,muhteşem görünüyo.hayırlı günler

    YanıtlaSil
  24. hataylı biri olarak bayılarak yediğim bir tatlı.memleketen uzaktayım ama bursada hataylı bir lokanta buldum ve peyniri antakyadan gelen künefesine bayılıyorum...ama yinede iskenderun petek pastanesi gibi hiç bir yerde bulamam...ellerinize sağlık evde yapmılmışın tadıda bir başka olur hani:)))))

    YanıtlaSil
  25. hayır olamaz künefeeeeeeee...
    çok severim..
    blogunuzu yeni farkettim ( bana bırkatığınız yorumdan ulaştım ) takip ettiklerim arasına kaydediyorum...

    YanıtlaSil
  26. ellerinize sağlık çok güzel olduğu görüntüsünden belli..
    ailecek bayılırız künefeye,ama ben sizin kadar marifetli değilim:))

    YanıtlaSil
  27. oooo ellerinize sağlık ne kadar da güzel görünüyor MaşaAllah. doğrusu ben de bayılırı mannem sıkça yapar. harika bir tatlı. bu arada peynir harika görünüyor son fotoğrafta:)

    YanıtlaSil
  28. Elinize sağık bende Hatay'lıyım...

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...