24 Mayıs 2010 Pazartesi

Diken ucu kavurması....



Hazır patates kavurması tarifi vermişken bir kavurma tarifi daha vereyim tam olsun..
Biz Karadeniz usulü diken ucu diyoruz altta gördüğünüz ota ama
Anadolunun değişik bir çok yerinde değişik adları var bu otun..
Mesela merulcan ,merevcan  yada kırca gibi
Gerçekten çok lezzetli bir ot şiddetle denemenizi tavsiye ederim..
Bu otu bir çok pazarda bulabilirsiniz..
Ya da bizim gibi pikniğe gittiğiniz yerler de orman içlerinde zevkle toplayabilirsiniz...
Diken ucunun pişmeden önceki hali aşağıdaki gibidir..

 

Malzemeler
1 kilo kadar diken ucu (Tek tek temizlenip ayıklanacak)
2 orta boy soğan
3 yemek kaşığı sıvı yağ,
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
2 diş sarmısak
Karabiber, tuz

Yapılışı
Diken uclarını çok iyi  ayıklanıp temizlememiz gerekiyor .
Çünkü üzerinde özellikle kendiniz toplarsanız karınca olabilir.
Yıkadıktan sonra derin bir tencerede su koyalım kaynayınca diken uçlarını bütün halde doğramadan ilave edip iyice yumuşayana kadar 45 dakika kadar haşlayalım.. .


Haşlanan diken uçlarını süzüp hemen soğuk suyla doldurduğunuz bir kaba alalım
 ve biraz soğuk suda bekletelim.
Kavuracağımız zaman diken uçlarını süzelim ve elimizde iyice sıkalım.
Sıktığımız diken uçlarını  gelişi güzel bir iki bıçak darbesi ile doğrayalım.
Sıvıyağı kavurma yapacağınız tencereye alalım ve soğanları ve sarımsak rendesini pembeleşene kadar kavuralım. Diken uçlarını da ekleyelim, tuzunu baharatını da ekleyip bir iki sefer alt üst edip ocağın altını kapatalım..
***
**
*
Biz diken uçlarını Polonezköy'ü ziyaretimizde orman içinden büyük bir zevkle kendimiz topladık..
Özellikle Babamız ve Berkan büyük bir zevkle topladı ,toplarken bir çoğunu da yediler..
İnsanın yemek becerisinin olması bu şekilde hayata da yansıyor işte..
Çünkü Berkan da babamız da mutfakta uğraşmayı seviyor..  

 

Eğer isterseniz kavurduğunuz diken uçlarının üzerine yumurta da kırabilirsiniz..Böyle de çok lezzetli olur..
Ayrıca düşündüm de gözleme içinde de çok lezzetli olabilir..
....................................Afiyet olsun.................................

12 yorum:

  1. ilk defa böyle bir yemek gördüm ilginçmiş :)

    YanıtlaSil
  2. Taze nanede görmüştüm ilk. Kırlara çıktığımızda görürsem toplıycam inşallah:)

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. giresunda kayınvalıde yapmıstı bir diğer adı ise melocan :)
    ismine bayagı muhabbet cevırmıstım..hala da sımdı ogrunce bayagı güldüm :)

    YanıtlaSil
  4. İlk defa gordum :oO! Hakikaten diken ama di mi? bende sifasını merak ettim simdi :o)
    Sevgicim, blogumdaki duan icin cok tesekkurler...
    ben demeden once gormussundur ama kural geregi haberi yorumla veriyorum...
    bloguna TATLI bir odul hazırladık,
    tatli blogun her zaman tatlilikla anilsin ins..
    Ailece bol saglikli bol neseli gunler gecirmeniz temennisiyle :o))

    YanıtlaSil
  5. Eda otun görünüşü gerçekten de ilginç ama denemeye değer..
    Papatya prenses teşekkürler dene tabii.

    Sümeyye sizdeki adı gerçektende komik geldi banada..gülünmeyecek gibi değil..Beğendin mi bari tadını .Senin fikrin nedir?

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Şükriyemmi desem acaba isim bilmemek ne kötü oluyor yaa..
    Evet yukarıdaki ot dikenimsi görünümde ama yumuşak sert değil..
    Dikenli bölgenin yumuşak olan üst tarafları toplanıyor..
    Yararına gelince boş bir ot olmadığını biliyorum ama teferruatını bilmiyorum..
    Senin duan içinde ben teşekkür ederim..
    Tatlı ödülünü severek aldım kabul ettim ..Ben daha önce yayınlamıştım seni de dahil ediyorum inşallah..Tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. biz bundan çok toplayıp yerdik.hatta o yenirmi ne biçim ot diyen eşe dosta kavurup tattırınca bağımlısı olmuşlardı :)samsunlu bir komşumuzdan öğrenmiştik biz bunu onlar salamurasını yapıp kışın kavurup yerlerdi.salamurasıda harika oluyor.bu aralar mevsimi olsa gerek sarıyere gidince kendimi dağa bayıra vurup bunlardan toplamalıyım kesin.hee biz bu ota hem diken ucu hemde kırçan diyoduk.
    ellerine sağlık..

    iç ses..

    YanıtlaSil
  8. Ah ahh bayılıyorum ben bu diken ucu kavurmasına.Karadeniz'e has bir lezzet olsa gerek, herkes bilmez bunu :)
    Anneannemin kulakları çınlasın,çok yapardı yanına gittiğimde :)
    Ellerine sağlık,enfes görünüyor.Birgün sana gelsem banada yaparmısın ;)

    YanıtlaSil
  9. RABBİM bize ne kadar cok güzellıkler sunuyor şifa ile birlikte..
    Doğal olan her şeyin tadı eşsizdir..
    Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. İç ses; Sarıyer'in tepelerde özellikle köylerinde vardır bu ottan ..
    Havalar güzel toplamak ve yemek zevkli sana başarılar ..
    Kırçan adını internetten duydum bilmiyordum daha önce..

    Sirar teşekürler..
    Emine yeterki iste yapmazmıyım zamanı geçmeden gelirsen neden olmasın..

    Sevil teşekür ederim evet bende her zaman doğaldan yanayım ..

    YanıtlaSil
  11. haşlayıp bütün gıdasını kaybettikten sonra hiç bir anlamı yok

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...