10 Mayıs 2010 Pazartesi

Galeta unlu Börek..

Çıtır çıtır  börek severseniz işte sizin böreğiniz..
Değişik iç malzemelerle yapılabilecek lezzetli bir börek ....
Alternatif olarak kıymalı ,mercimekli veya tavuklu iç harcı ile hazırlanabilir.
Malzemeler
4 adet yufka
2 su bardağı süt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı galeta unu
İç harcı için dilediğiniz bir malzeme
Ben peynir maydanoz karışımı kullandım.

Yapılışı
Sütü, sıvı yağı ve yumurtayı bir kasede karıştıralım.
İlk yufkayı tezgaha yayalım ve arasına bu karışımdan sürelim; üzerine ikinci yufkayı kapatalım.
Sigara böreğinde olduğu gibi yufkayı üçgenlere ayıralım.
Her bir yufkaya iç malzemelerini yerleştirelim ve sigara böreği şeklinde saralım.
Diğer yufkaları  da aynı şekilde hazırlayalım ve hazırladığınız her böreği önce kalan bir bardak süte sonrada galeta ununa bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim.
200 derecedeki fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirelim..

............................Afiyet Olsun...........................

8 yorum:

  1. canım tevafuk bende dün tavuklusunu yaptım.galeta ununu böreklerde genelde kullanırım.bu arada oğlanların foto çok güzel maşallah.kemiklerimizi ısıtacak güneşi göremedik daha.

    YanıtlaSil
  2. çıtır çıtır görünüyor, ellerine sağlık Sevgicim

    YanıtlaSil
  3. bende mercimeklisini yapıyorum nefis oluyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. sevgicimm şahane görünüyor bitanem ellerine sağlıkk:)) sosislisi de çok güzel oluyor:))

    YanıtlaSil
  5. come sempre una super ricetta!! ciao!

    YanıtlaSil
  6. Cuma gunu aksama mısafırım var borek tarıfı arıyordum bunu deneyecegım ınsallah mercımeklı harc tarıfı alsam :) ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar yorumlarınız için hepinize çok çok teşekkür ediyorum ..
    Şu an Giresundayım dayanamadım kendimi internet cafede buldum, iki üç günlük yorum okudum bile..
    Ayrıca tüm arkadaşların ayrıca kutlayanların geçen anneler gününü bende bu vesile ile kutlamış olayım ..
    Herkese sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. selamun aleykum sevgi abla

    goruntusu bile cok guzel,tadi nasil lezzetli olmustur.denenmesi gerekiyor bu tarifinde.
    ellerine saglik.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...