26 Mayıs 2010 Çarşamba

Renkli patates topları..

Bu renkli patates toplarına ister salata deyin ,ister aperatif deyin sunum olarak  göze hitap ettikleri kesin ..
Yapım teyzemin kızı Zübeydeciğime ait
Benim katkım nedir derseniz,
 Zübeyde topları hazırlarken başında bekleyip onu çeneye tutmak oldu..
Bir çoğunuz bilir bu şirin topçukların tarifini
İşte bizim tarifi...

Malzemeler
4 – 5 tane iri boy patates
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı limon suyu
Tuz – Karabiber

Maydanoz
Kırmızı pul biber
Havuç rendesi
Susam
Çörekotu
Dereotu

Yapılışı
Patateslerin kabuklarını soyup ve sıcak suda haşlayalım.
Aceleniz yoksa kabuklarını soymadan da haşlayabilirsiniz ki böylesi daha sağlıklı.
 Suyunu süzün ve sıcak iken içine tereyağını, tuzu,limon suyu ve karabiberini katıp iyice ezelim. (Tereyağı kullanmak istemezseniz sıvıyağ veya zeytin yağı da kullanabilirsiniz.) Püre halindeki patateslerden elimize alıp küçük toplar yapalım. Ayrı ayrı tabaklara koyduğumuz minik doğranmış maydanoz, dereotu ve pul biber , havuç rendesi ,susam ,çörekotuna zevkimize göre bulayalım ve servis yapalım.... .

............................Afiyet olsun…......................


Renkli patates toplarını  ben yapmadım ama bu sarı gülü ben çektim..

Benden hepinize..

12 yorum:

  1. canim ellerine saglik renga renk cok güzel görünüyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  2. süper gözküyorlar haftasonu deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. bunu ara ara bende yapıyorum ama seninki daha bir renkli olmuş :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ne zamandan beri yapmak istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım bir tarif seninkiler renk renk harika görünüyor canım ellerine sağlık artık yapma zamanı geldi :))
    Ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  5. Canım çok beğendim patates toplarını....Benimkilerden kat kat güzel çok güzel fikir verdin sağol,daha sonra denenmek üzere not ettim aklıma...Sevgiler Sevgicim...

    YanıtlaSil
  6. Görüntü çok hoş !
    Renkler insanın ruhuna hitap ediyor.
    Yapanın ellerine sağlık.
    Afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. renk renk ciceklerin actigi bu bahar gunlerinde sirin mi sirin renkli bu kucuk toplarla masalarimiz senlenecek. tabii tarifi burdan almak kaydiyla:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. selamun aleykum.

    sevgi ablam masallah tarifler ard arda geliyor.her biride birbirnden guzel:)ellerine saglik.

    bende patatesi cok seviyorum,salatasi,sulu yemegi,kizartmasi olsun hepsini yerim:)

    rahmana emanetsin.

    YanıtlaSil
  9. sevgicim zübeydenin ellerine sağlık.süper bir atıştırmalık.sevgiler

    YanıtlaSil
  10. gercekten sunumuyla acaip hos bir salata cesidi.

    YanıtlaSil
  11. ay çok tatlı bunlar ,tok karına hapur hupur yiyesim geldi

    YanıtlaSil
  12. hazi elim deymisken :) bu tarifi 3-5 ay önce bir siteden görüp yapmistim. benimkinin icinde yogurt ve mayonezde vardi. tadi güzeldi ama yuvarlamasi zor oldu yogurt ve mayonezden sanirim. seninkiler cok renkli cok güzel

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...