6 Mayıs 2010 Perşembe

Zeytinyağlı Karalahana Sarması....

Karalahana özellikle doğu karadenizlilerin vazgeçilmezidir, desem abartmış olmam herhalde..
Hamsi bir, karalahana iki mısır ve taze fasulyeyi de unutmamak lazım.. ..
Bizim evde de özellikle eşim tarafından karalahana yaprak sarmasına tercih edilir..
Annemle yarın bir hafta kadar Giresun'a gidiyoruz..
Eşime size ne yapayım dedim karalahana sarması dedi ..Bende kocaman bir tencere sardım,
ben yokken yesin doya doya..
Ben İstanbul sınırlarının dışındayken hazırladığım tarifler otomatik olarak yayınlanacak haberiniz ola...
Şimdilik Hoşçakalın..

Malzemeler
2 kilo karalahana
4 adet kuru soğan
2 adet domates
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı şeker
2 su bardağı pirinç
Yarım su bardağı bulgur
2 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
2 çorba kaşığı nane
yarım demet maydonoz
1 çorba kaşığı kuş üzümü
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı reyhan
2 diş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 limonsuyu

Yapılışı
Karalahana yapraklarımızı tek tek yıkayalım.Sonra büyük bir tencerede su kaynatalım.Kaynayan bu suda lahanalarımızı erimeyecek kadar haşlayalım.
Haşlanan lahanaları soğuk sudan geçirip suyunu süzdürelim.
Tencereye zeytinyağını alalım, soğanı ekleyip pembeleştirdikten sonra rendelenmiş domatesi ve rendelediğimiz sarımsakları ilave edip biraz suyunu çekince ayıklanmış kuş üzümü ve iyice yıkayıp süzdüğümüz pirinci ve bulguru ilave edip, biraz kavuralım.
 1 bardak suyu ekleyelim. En son baharatları , şekeri, maydonozu ve naneyi ekleyip hafif suyunu çekene dek pişirelim. Daha sonra lahanaların içine içten az az koyarak saralım.Sarmakta zorlananlar bire bir aynısı olmasa da şuradan yararlanabilirler.
Tencereye sarmaları dizmeden evvel dibine 1-2 adet lahana serelim .
Dizdiğimiz sarmaların üzerine yarım limon suyu ,biraz tuz, 3 çorba kaşığı sıvı yağ ve sarmalarımızın üzerini geçecek kadar suyu ilave edelim.
Üzerine bir tabak kapatıp , kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirelim
Sonra da afiyetle yiyelim..

...............................Afiyet Olsun................................

5 yorum:

  1. ellerine sağlık canım nefis görünüyor.güle güle gidin gelin.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. valla ayıptır sölemesi bu gün balık alırken balıkçıya bir lokanta broşür bırakmıştı bende aldım ,çünkü karadeniz yemekleri vardı ve bugüün karalahana dolması ve turşu kavurması getirttim öyle gzellerdiki bundan sonra müşterisiyim o lokantanın:)))iyi geceler ,hayırlı yolculuklar canım..

    YanıtlaSil
  3. hmm olsada yesek dimi
    ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize saglik... Bayilirim kara lahanaya... Mmmm... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Sevgi ben karlahanaya bayilirim!!!resmini yeni gördüm simdi,yaprak sarmasi sandim,sen ince sarmissin,ben cok kalin sararim karalahana yaptigimda.Üstelik karadenizli degilim,ama enisteler Ordu ve Samsun'dan olunca tanistik tabi kendisiyle...Ne zaman Ankara'ya halama gezmeye gitsem,mutlaka karalahana yapmis olurdu,onun kadar lezzetli olmasada bende güzel yaparim.Burda hicbirseyin tadi Türkiye'deki gibi olmuyor ,maalesef.

    Giresun yolculugunuz insallah iyi gecmistir,annecigine selamlar...

    sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...