28 Ekim 2010 Perşembe

Pirinç Salatası....

 
Pirinç salatası görüntüsü ve sunumu ile göze ,tadıyla da damağa hitap edenFotoğraf yine en son akraba günümüzden...
bir salatadır .
Bu salataya, önceleri pirincin soğuk yenilmesinden dolayı insanlar,
biraz önyargı ile yaklaştılar.
Ama salatayı tadan herkeste önyargının yersizdi çünkü,
pirincin içine eklenen yeşillikler ve sosu tadına tad katıyor..
***
Hazır fotoğrafa yazı yazmakta pek keyifli oluyor..
Hazıra konmak gibi bişey bu..
Ama bu salatayı daha önceleri kendimde bir kaç defa denediğim için rahat bir şekilde yazıyorum...

Pilav İçin Malzemeler
2 su bardağı prinç
1 çay bardağı sıvıyağ
2,5 su bardağı sıcak su
Tuz

Salata Malzememiz
Çeyrek demet dereotu
Çeyrek demet maydanoz
10adet kadar yeşil soğan
1 su bardağı  bezelye
1 su bardağı mısır
7-8 adet kornişon salatalık turşusu
1 limon suyu
Karabiber,Tuz

Yapılışı
Pirinci yıkadıktan sonra yarım saat kadar saat önce sıcak suyla ıslatalım.
Tencereye 1 çay bardağı sıvıyağı  koyup bu yağda pirincimizi ilave edip kavuralım.
Daha sonra 2,5 su bardağı sıcak su ve tuzunu ekleyip ,altı kısık bir şekilde pilavımızı pişmeye bırakalım.
Pilavımız  pişerken salatamızın içine ekleyeceğimiz yeşillikler hazırlayalım.
Dereotu, maydanoz ve yeşil soğanı ince ince doğrayalım.
Kornişon turşuları doğrayalım. Bezelye ve mısırı yıkayıp süzelim.
Bu arada pişen pilavımızı demlendirdikten sonra soğumaya bırakalım.
Tamamen soğumuş olan pilavımızı derin bir karıştırma kabına alalım..
Hazırladığımız yeşillikleri ekleyelim. Limonumuzu sıkalım.
Tuzuna bakalım eğer tuzsuz ise tuzunu da ekleyelim. Karıştırma kabındaki karışımı yavaşça karıştıralım.
Bu salatayı isterseniz ortası açık kek kalıbında şekillendirerekte servis edebilirsiniz..
*** 
**Salata içine ilave edeceğiniz malzemeler damak zevkinize kalmış,zevkinize göre çeşitlendirilebilir..
(havuç rendesi, karışık garnitür, kırmızı biber,taze nane,salatalık renk renk ne istiyorsanız onu ekleyin)   
................Afiyet Olsun.............

7 yorum:

  1. Çok istediğim halde hala deneyemediğim bir tarif, inşallah en kısa zamanda... Hazırlayanların ellerine sağlık, nefis görünüyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. bende yapamadım bir türlü ama en kısa zamanda yapacağım inşallahh:))
    boğaz manzaralı evi hala unutamıyorum:))harikaydıı ellerine sağlık kardeşlerin:)

    YanıtlaSil
  3. ilk defa gördüm ama eminim çok lezzetli olmuştur.ellerine sağlk

    YanıtlaSil
  4. Şu pirinç salatasını yapıp yemek nasip olmadı bir türlü..Ben çok güzel olduğunu tahmin edebiliyorum..Ellerine sağlık..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Bir cok blogda gordum ama hic denemedim. ilk firsata denerim insallah.
    Sevgiler, Sevgicim
    Sefa

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir salata oluyor bu ellerinize sağlık.Yalnız ben içine haşlanıp didiklenmiş tavuk göğsüde koyuyorum,tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba.
    Şehriye ve pirinç salatalarını hakikaten çok seviyorum,nefis görünüyor.Hani şöyle bir iki kaşık alasım geldi :)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...