2 Kasım 2010 Salı

Zeytinyağlı Nar Ekşili Pırasa...

Bu sıralar canım çeşit çeşit sebze yemeği çekiyor..
 İşte bu anlardan birinde evde pek sevilmediği halde, sırf kendim için üşenmedim pırasa yemeği yaptım..
Sıcak ta, soğuk ta lezzetle yenilebilecek bir lezzet.
Nar ekşisi ile de çok çok lezzeti artıyor ,gerçi nar ekşisi girdiği her yemeği ayrı bir lezzetlendiriyor oda ayrı bir gerçek..
Pırasada havucu çok sevmiyorum ama en azından görüntü olarak yemeğe de yakıştığını düşünüyorum..

Malzemeler
1 kilo pırasa
1 kuru soğan
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 küp şeker
1 su barbağı kadar domates rendesi
1 havuç
2 diş sarmısak rendesi
Yarım çay bardağı pirinç
1,5 yemek kaşığı nar ekşisi
1.5 su bardağı su
kimyon,karabiber,tuz

Yapılışı 
Pırasaları ayıklayıp yıkadıktan sonra verev halkalar şeklinde doğrayalım.
 Soğanları yemeklik doğrayalım. Doğranmış soğanları sıvıyağda kavuralım. Domates rendemizi ilave edelim. Domates rendesi yoksa 1 yemek kaşığı salçada olur.. Kavurmaya devam edelim.
Temizlenip ince halkalar şeklinde doğranmış havucu da ekleyelim kavuralım.
Pırasayı ,nar ekşisini, şekeri, sarımsak rendemizi,tuzu ve baharatları sırasıyla tencereye ilave edelim karıştırıp pırasaların azıcık ölmesini sağlayalım.
Pirinci yıkayıp pırasanın üzerine ekleyelim. Suyunu ekleyerek 30-35 dakika kadar pırasa ve pirinç yumuşayana kadar  pişirelim..
Pişerken kontrol edelim, suyu azaldıysa veya kalmadıysa sıcak su ekleyebilirsiniz...
Pırasalar yumuşayıp pişince 3 yemek kaşığı zeytinyağımızı yemeğimizin üzerine gezdirerek dökelim..
Yemek soğumaya başlayınca servis edebilirsiniz....

.****
*Zeytin yağının sıcak yemeklere yemek piştikten sonra ilave edilmesi önemli bir nokta.
Zeytinyağının tadı ve besin değeri, 60 derece ısıdan sonra değişmeye başlarmış. Bu yüzden en iyisi, zeytinyağının önemli bir kısmını, yemek piştikten sonra yemeğe ilave etmektir..
*Nar ekşisi yerine 1 limonun suyu da kullanılabilir..

......................Afiyet Olsun.........................

18 yorum:

  1. Sanki kendi yemeğimi gördüm ekranda :) ben de aynen bu şekilde hazırlıyorum ve görüntü de tıpkısının aynısı :) kahvaltı yapmadım ve acaip canım öekti şimdi,ben limonla tüketiyorum fakat nar ekşisi ile de çok güzel olsa gerek..Ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Pırasayı çok sevmem ama, bu çok leziz duruyor :)

    YanıtlaSil
  3. Zeliha nar ekşisi ilede çok lezzetli..

    Miss sensible pırasayı bende bir zamanlar sevmezdim ama zeytinyağlı vede ekşi olanını artık severek yiyorum..Zevkler zamanla değişebiliyor bazen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kızlar hatta bazen sadece ilaç niyetine bile yemek gerekiyor. faydalı ve doyurucu şeyler bunlar. ellerinize sağlık bu arada.

      Sil
  4. canım Sevgiciğim;
    ellerin dert görmesin tatlım benim de canım bugün sebze yemeği çekiyor bahçeden ıspanak toplayacağım şimdi keşke pırasa da ekseydik pazara gitmeyi beklemezdim:))

    YanıtlaSil
  5. Pirasayi bende coook severim ve mutlaka portakalli veya nar eksili (ama kimyon koymam) yaparim. Ama bu yaz yesil eksi erikle de yapildigini duydum ve yedim. O da cooook lezzetliydi. Yani bu uc cesit olmasa herhalde daha uzun yillar bu lezzetten mahrum kalirdim:)

    Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım harika görünüyor olsada yesem

    YanıtlaSil
  7. muhteşem görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. hadi hadi ye ekşiyi getir ...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzel ödülünüz var blogumda yayınlamıştım görmemişsinizdir.Almaya buyrun..

    YanıtlaSil
  10. Deniz bahçeden deyip özendiriyorsun beni..Bahçeden sebze meyve toplamak ne büyük bir zevk,ne mutlu sana..

    Our twins of N.Y erik ,portakal pırasada kullanıldığını hiç duymamıştım ama ekşilik sağlamak için güzel seçenekler ,aslında itiraf etmeliyim ki pırasada kimyonu bende çok sevmem...

    Aylincim teşekkür ederim, olsanda beraber yeseydik :))

    Lezzet sarayı teşekkürler..

    Neval inan hiç öyle huylarım olmadı. canım özellikle ekşi yada tatlı çekmiyor,benim çocuklar zahmetsizdiler buda öyle sanırım ...

    Türkan hanım bloğunuzu ziyaret ettim yorumda bıraktım ödül için çok teşekkürler ,her zaman beklerim..

    YanıtlaSil
  11. sevgı ben yenı ogrendım..bebek geldıgını:) hayırlı olsun ıns..kız olur ınsallah da dıyecegım tabııkı saglıklı olsun en onemlısı ...

    YanıtlaSil
  12. Gülcan teşekkür ederim canım..Rabbim hepimizin çocuklarının hayırlı ve sağlıklı olmasını nasip etsin inşallah....

    YanıtlaSil
  13. evde pırasa var bende mi nar ekşili yapsam hiç denemedim nar ekşisiyle bi denemeyi düşünüyorum ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. nar ekşisi iyi fikir elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Canım harika olur ekşili ekşili..Bende bol limonlu yaparım..

    ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  16. canım pırasa yemeği çekti tarifinize uygun hazırladım nar ekşili bitek kimyon koymadım harika olacağını düşünüyorum tarif için tşkkürler afiyet olsun herkese

    YanıtlaSil
  17. tarifi aynen uyguladım bitek kimyon koymadım şuanda pişiyor pırasa seviyorum tarif için teşekkürler tüm yapanlarada afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...