10 Şubat 2011 Perşembe

Dostum Dediğim.....

Günaydın sevgili arkadaşlar;
Okullar tatile girince çocukların evde olmasından dolayı sanki ben tatile girmiş gibi oldum,
Üzerimde bir ağırlık sormayın gitsin..
Bugün yeni bir tarif yok .Biraz değişiklik yapalım dedim..
Bu hafta kardeş gibi sevdiğim ,üniversiteden arkadaşım Melikecim Bursadan geldi ve büyük bir zevkle onunla zaman geçirdik .
Melike benim için farklıdır çünkü aynı okulu, aynı evi ,bazen aynı yemeği paylaştık onla..
Ailece görüştük halada görüşmekteyiz .
Hesapladıkta 16 sene olmuş tanışalı , nice onaltıları görürüz inşallah.
İlk gün bol bol gezdik, okuldan arkadaşımız Yıldız'la buluştuk, sohbet ettik,
alşveriş yaptık ,sinemaya gittik.
Yukarıda ilk günümüz 212 de Yıldızla buluştuk ve saatlerce okul yıllarından ve daha bir çok konuda
zevkle konuştuk...

Ertesi gün asıl amacımız boğaz turu yapmaktı..
Sağolsun hava muhalefeti yüzünden Eminönü'nü turlamakla yetindik..
Bebek için süslü süslü ciciler aldık , kadın milleti işte soğuk felan dinlemedik keyfimizce gezdik
alışveriş yaptık.....
Özellikle kuru kahveci mahmut efendinin bulunduğu sokaktaki bebek süsleri,şeker ve sepetleri satan mağazalar çok sevimliydi bizde kayıtsız kalamadık..
Boğaz turu yapamadık ya,
bi şey eksik kaldı sanki, biz de eve dönüşte direksiyonu Süleymaniye Camii'ne çevirdik.
Dar ama gizemli sokakalardan geçerek ulaştık,
 Mimar Sinan'ın kalfalık eseri ,restorasyonu yeni yapılmış camiye...
Mimar Sinan bu camiiyi Kanuni adına inşa etmiş..
Caminin bahçesinde Kanuni'nin Türbesi de var ama restorasyonu halen devam ediyor..
Dışarıdan şöyle bir gözatmakla yetindik..
Mimar Sinan'ın türbesi ise caminin karşısındaki müftülüğün içinde yer alıyor....

Caminin içi çok sade ve huzur verici...
Melikecimle caminin ayrıntılarını incelerken çok zevk aldık ...
Burası da Mimar Sinan'ın diğer eserleri gibi ince ayrıntılarla gizliydi..
Biz planlı gitmediğimiz için daha önce cami hakkında duyduklarımızla idare ettik..
Ama böyle bir eseri ziyaret ederken en azından internet üzerinden küçük bir araştırma yapılarak gidilirse eseri daha değişik bir gözle inceleme şansınız olur..

Süleymaniye Camiinin hemen karşısında Meşur kuru fasulyeciler sıralanmıştı...
Buraya kadar gelmişken denemeden olmazdı ..
Biz tercihimizi Tarihi Alibaba'dan yana kullandık.
İyi de yapmışız çünkü kurufasulye de lezzet tavan yapmıştı..
Çok lüks bir yer değil ama bu lezzet için gidilebilecek bir yer, yanında turşusu ile kurufasulye güzeldi..
Sonraki durağımız ise Fatihteki Kömür lokantası oldu..
Eşimin öğrencileri ile daha önce denediği sütlü kadayıf tatlısını bir de biz test etmek istedik..
Biz de gurmeyiz ya, tatlı bizden de geçer not aldı .
Evde de denebilecek kolaylıkta ama güzel bir tatlı..
Evde denemedim ama denenecekler arasına girdi bile..
Bu posta başlarken bu sefer tarif yok dedim ama dayanamadım yine...
Tatlının kısaca tarifi şu şekilde..

Sütlü kadayıf tatlısı
Kadayıfı fincanda yaptığımız şekilde ara katına bol kavrulmuş fındık ilave ederek şekillendirmişler.
Şekil için buraya bakabilirsiniz..
Fincandan çıkararak fırında çok kızartmadan pişirmişler.
Servis anında da kadayıfın üzerinden başlayarak şekerli süt ilave etmişler.
Şekerli sütte sanki damla sakızı tadı var gibi geldi bana..
Üzerinde yine kavrulmuş ve toz haline getirilmiş fındık ilavesi var .
Harika bir lezzet evde yaparsam paylaşırım inşallah..

Evet can arkadaşım damağımıza bir parmak bal çaldı ve işi dolayısı ile Bursaya geri döndü..
Ben elimden geldiği kadar güzel zaman geçirmeye çalıştım ,hamilelik dolayısı ile çabuk yorulsamda performansım iyiydi sanırım..
Bu arada bizde 7. ayımızı doldurduk hızla inşallah mutlu sona doğru ilerliyoruz..
Bu arada bir iki hafta önce büyük oğlum Furkan için diyetisyene başladık, dolayısı ile mutfakta yeni ve değişik çalışmalar yapamıyorum.
Bu sıralar mutfağımızda light tarifler pişmekte..
Bir müddet elimdeki yayınlamadığım tariflerle idare edeceğim haberiniz ola...

Sevgiler.......

1. Ne kadar çok gezmişiniz sizle beraber gezip yoruldum sanki.Yedikleriniz içtikleriniz afiyet bal şeker olsun.İnsanın hep yanında olan dostlarının olması ne kadar güzel.
    Sevgiler.

2. Ne guel vakit gecirmisiniz bende Tr'e gittigimde mutlaka gorusmeye calisiyorum arkadaslarimla, bu arada Komur'e her sene mutlaka ugrariz :)

3. Canım ne güzel gezmişsiniz öyle imrendim valla.Karakuzumda şu sıralar hep Sullanlı Mehmet Camisine gidelim diyor. Muhteşem yüzyıldaki Topkapı sarayındn bahsediyor. Ordan yüzükler küpeler alacakmış. Ama inşallah birgün kızımla orları gezmek nasip olur.

4. kurukahveci m.efendinin insanı kendinden geçiren kokusundan başınızı alıp da nasıl resim çekebildiniz ? o sokaktan en son geçtiğimde iğne atsan yere düşmüyordu hala öylemi ?

5. oraya kadar gidipte darülziyafe sofrasında yemek yememek büyük kayıp ...

6. xcelis aslında çok gezemedik biraz benim hamilelik birazda havanın soğuk olması engel oldu gibi bişey..

Şeyma güzel oluyor ardaşlarla zaman geçirmek bide vakit göz açıp kapayana kadar bitmese daha iyi olacak..
    Ben kömürü bilirdim ama ilk defa gittim..

Kara kuzucuğun annesi evet topkapı sarayı başka bir alem zaten mutlaka görülmeli..

Nevalciğim kahvecinin önünden kahve kokusunu içime çeke çeke geçtim valla.
    Bi ara almayada niyetlendim ama sıraya girmek hiç işime gelmedi doğrusu.Sokak aynen bildiğin gibi ama biz hafta içi gittiğimiz için azıcık daha iyiydi sanki..

Adsız arkadaşım; Darulziyafe süleymaniyenin yakınında felan mı ?
    Aslında daha önce duydum sanki ama yer olarak nerede tam olarak. Biz planlı gitmedik dedim ya olacak o kadar. Adımızıda yazarsak daha iyi olur sanki :))

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...