31 Mayıs 2011 Salı

Yıldızlı Kuzukulağı Salatası....

Havaların ısınması ile birbirinden lezzetli otlar da pazar tezgahlarında arz-ı endam etmeye başladı ...
Gerçi minik kızımız sayesinde pazara gitmek bu sıralar benim için hayal ama...
bi şekilde otlar beni buluyor..
İşte kuzu kulağı da bunlardan biri..
Benim  özellikle de çocukluğumdan beri çok sevdiğim bir ottur..
Ekşi ekşi salatası enfes olur limona bile gerek kalmaz..
Küçüklüğümde babamın köyüne gittiğimizde  kuzukulağını ,
kendi ellerimle toplayıp yemek çok zevkli gelirdi bana..
Belkide o yıllardan kalma bir alışkanlıktır bende;
hala kendi ellerimle sebze meyve toplamak ayrı bir zevktir benim için..
Özellikle Karadenizde elinize hasır sepeti alarak devasa botuttaki mısırların içine girip fasulyeleri dalından toplamak, çeri domateslerin tadına bakmak , taze salatalıkları sepete atmak çok çok zevkli meyveleride unutmamak lazım tabiii...
Bunları yazarken ağzım sulanmadı desem yalan olur doğrusu...
Bu yazı daha çoook uzar aslında ama tarife geçmek gerek...

Malzemeler
1 demet kuzu kulağı
1 çay bardağı haşlanmış yıldız şehriye
3-4 adet yeşil soğan
1 adet kırmızı biber
2 yaprak kıvırcık(yağlı cins olursa iyi olur)
tuz, zeytinyağ , nar ekşisi 

Hazırlanışı
Kuzu kulaklarının saplarını ayıralım yaprak kısımlarını yıkayalım ve diğer yeşilliklerle doğrayalım..
Yıldız şehriyelerimizi üzerini geçecek kadar su ile yumuşayana kadar haşlayalım ve süzelim..
Tüm malzemeyi tuz ,zeytinyağı ve narekşisi ile karıştırıp tadlandıralım..
Çeri domatesle süsleyip servis edelim...
.................Afiyet Olsun..................

1 yorum:

  1. Sevgicim kuzu kulağını bende çok severim. Buralarda bulamasam da:(
    Salata nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Minik kızınında minik ellerini öperim.Ohh miss gibi:)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...