4 Şubat 2012 Cumartesi

Kolay Rokoko


Son akraba günümüzün menüsünü paylaştım, tarifler geliyor sırayla..
Bloğumun güncellemesi her zaman aynı sıklıkta olamayabiliyor üzgünüm..
Gönül ister ki her gün yeni bir post hazırlayayım yeni bir tarif paylaşayım ama olamayabiliyor çoğu zaman..
Adsız izleyicim kusuruma bakma emi  beklettim farkındayım
 ama dönem karne tatili olursa bir minik hanımım üçte erkeğimiz aynı anda evde olursa güncellemeler aksıyor doğal olarak.. 
*** 
Rokoko hem lezzetli hem de besleyici bir o kadar da kolay bir tatlı .. 
Özellikle sıcak yaz günlerinde büyük bir zevkle tüketilebilecek, dondurma tadında bir tatlı..
Günümüzde dondurmanın da pek yazı kışı kalmadı artık..
Rokokoyu da zevkle tüketebilirsiniz ..  



Malzemeler
paket kakaolu bisküvi
1 su bardağı çiğ krema
1 paket vanilya
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı kırık fındık içi
1 çay bardağı kuru üzüm
1 limon kabuğu rendesi
100 gr. bitter çikolata
  1. Kıvamı ayarlamak için 
    3-4 kaşık süt

    Üzeri için 
    Kakao yada çikolata sos

    Yapılışı
    Bisküvileri elimizle un haline gelecek şekilde parçalayalım.
    Çikolatayı benmari olarak eritelim.
    Karıştırma kabına erittiğimiz ılıyan çikolatayı , kremayı, kırık fındık içini, kuru üzümü, limon kabuğu rendesini, pudra şekeri ve vanilyayı ilave edelim hepsini karıştıralım.
    Ezilmiş kakaolu büsküvileri de üstteki karışıma ilave edelim.
    Kıvam olarak sert olursa ,şekillendirecek kıvama gelene kadar yavaş yavaş süt ilave edelim.
    Rokokomuzun hamuru hazırdır..
    Hamurunuzu içine streç film yerleştirdiğiniz kalıplara bastırarak yerleştirin.
    Rokokolarımız, streç film sayesinde kalıplardan çabucacık ayrılacaktır..
    Buzdolabında bir gece bekletirseniz şekil ve lezzet olarak daha iyi olacaktır..
    Servis edeceğiniz zaman üzerine ister kakao eleyin isterseniz de bizim yaptığımız gibi çikolata sosla  ve özellikle de soğuk servis yapın..

    *Şekillendirme aşaması için minik silikon kalıpları da kullanabilirsiniz, minik cam kalıplarda olabilir ya da bizim yaptığımız gibi kurabiye kalıplarını kullanabilirsiniz...
    *Bu tatlıyı isterseniz tek bir kalıba bastırarak da (tek tek şekillendirmeden) hazırlayabilirsiniz..

    Bu tarif Oktay Ustaya ait diye biliyorum ama Emine Beder adı da geçiyor bazı yerlerde
    belirtmeden geçmeyelim. ..

    ...............Afiyet Olsun................

9 yorum:

  1. ellerine sağlık tatlım nefis görünüyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor, nefiss ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hep merak ediyorum ben bu rokokoyu,denicem insallah,canim acayip tatli istiyor veee üc couk ve bir ve bir evle ugrasmak insani acayip etkiliyor ben seni anlayabiliyorum canim,kolay gelsin sana!

    YanıtlaSil
  6. Serpil damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış tarifi dene pişman olmayacaksın ..

    YanıtlaSil
  7. tarif için teşekkür ederim görüntünün güzelliği kadar tarifte kolay asıl siz kusura bakmayın tarif için acele ettiğim için bende pasta ve reçel yapıp aile bütçesine katkıda bulunmaya çalışıyorum sizlerden aldığım tariflerle daha güzel lezztler sunuyorum sipariş veren bayanlara değişik tariflerinizi dört gözle bekliyorum sevgilerimle ....hatice

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...