30 Mayıs 2012 Çarşamba

Etli Girit Kabağı Dolması



Akşama yemeğe misafirim var ben pc başındayım..
Bugün benden beklenmeyecek bir rahatlık var üzerimde..
Sebebi mi var tabii.
Yemek, ızgara misafirler de erkek olunca rahatım doğal olarak..
Izgara, eşimden çorba, pilav, tatlı ,börek ve salatalar da benden..
Börek ve tatlıyı dünden yapmıştım hazırlar..
Aslında az şey yapmıyorum ama ben yinede evdeki minik yardımcım! Zeynep'ime rağmen rahatım ..
*
Altta gördüğünüz tombik kabakları bugüne kadar çok görürdüm de,
 almak ve de tatmak hiç nasip olmamıştı..
Bu kabakçıkların adı Girit kabağıymış ;
pazarcı kıbrıs kabağı diye satıyordu yayla kabağı diyende var ..
Bir pazar günü bir deneyeyim bakalım neye benzer bu dombikler dedim ve aldım ..
Ve sonuçtan pek bir memnun kaldık..
Sanki diğer kabaklar kabak değilmiş gibi,
çok farklı geldi bu tombik kabakların tadı bana yada ben çok güzel yaptım bilemiyorum artık.. 

Malzemeler
 8-9 adet girit kabağı
300 gr kadar kıyma ( ben sotelik kuşbaşı kullandım)
1 su bardağı pirinç
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 iri boy kuru soğan
1 yemek kaşığı biber salçası(silme)
1 yemek kaşığı domates salçası (1 su bardağı domates sos)
10- 15 dal maydanoz
2 diş sarmısak
1 yemek kaşığı kuru nane
7-8 dal dereotu 
Yarım su bardağı su
Karabiber, tuz
Suyu için
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı sıvı yağ
su ve tuz

Yapılışı
İç malzemeyi hazırlayarak başlayalım.
 Pirinci yıkayalım karıştırma kabına alalım..
Kuru soğanı yemeklik doğrayalım, maydanozu doğrayalım, sarmısakları rendeleyelim ve kalan tüm malzemeyi de ilave ederek iyice karıştıralım..

Kabakları yıkayalım..
Altta kolajda gördüğünüz gibi tepe kısımlarını keserek kenara alalım..
Yine aşağıda gördüğünüz aletle kabakların önce dikkatlice içlerini oyarak çıkaralım sonra üzerlerini çizelim (bu şekilde piştikten sonra daha şık görünecekler)
Sizde bu aletten yoksa kabak içlerini çay kaşığı ile oyup dışını çatalla çizebilirsiniz.. 
Oyduğumuz kabakların içlerini çok hafif tuzlayalım..
Kabakların içlerini hazırlamış olduğumuz harçla çok sıkı ve tepeleme olmayacak şekilde dolduralım ve tencereye dizelim....
Dolmaların üzerini önceden kenara ayırdığımız kapaklarla  yada domates dilimleriyle kapatalım..
1 Yemek kaşığı salçayı tuzunu da ilave ederek sıcak suda ezelim..
Dolmaların kenarından tencereye dökelim..
 Salçalı suyun dolmaların yarısına gelmesi hatta azıcıkta geçmesi lazım..
Dolmaları önce yüksek ateşte, suyu kaynayınca da dolma içleri pişene kadar kısık ateşte pişmeye bırakalım.. 

Dolmanın içi pişince ,yani pirinçler yumuşayınca dışı da pişmiş olacaktır..



Çıkan kabak içlerini mücver yaparak değerlendirebilirsiniz..
*Dolmalarımın iç harcını hazırlarken evde kıyma yoktu..
Bende evde olan kuşbaşını değerlendirdim..
Önce sotelik minik minik doğradım ve yumuşayana kadar haşladım iç harca bu şekilde ilave ettim..
Kuşbaşı etin pişme suyunu da iç harcı hazırlarken içine ilave ettim..

Bu şekliyle de çok lezzetli oldu tavsiye ederim..
Dereotu babamızın kabusu olduğu için iç harcı hazırlarken ilave etmedim..
Biz servis anında sarmısaklı derotlu yoğurtla kullandık..
Yazıda hatalar varsa affola tekrar okumadım, malum misafirim gelecek yoğunum..

..............Afiyet Olsun........... 

11 yorum:

  1. çok güzel bir görüntü ama büyüklüğünü merak ettim, resimde biraz büyük mü çıkmış, yani bir kişi için bir tane nasıl oluyor ?

    YanıtlaSil
  2. İlknur hanım;
    İlk fotoğrafta yakın çektiğim için biraz büyük çıkmışlar doğru ama bu tombik girit kabaklarının boyutları değişiyor siz keyfinize göre seçebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  3. bu kabağın tadından çok görüntüsüne bayılıyorum,ellerine sağlık harika görünüyor..

    YanıtlaSil
  4. çok güzel ve lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. amanınnnn resmen ye beni diyor sevgi ablammmm mütişş güzel:)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım:)
    çok şirin görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  7. ben daha önceden 2 kez pişirdim fakat kabakların tadı acımtırak olmuştu sorun benden mi yaoksa kabaklardan mı kaynaklandı bilemiyorum ama acı olmaması için yapabileceğim bişey varmıdır acaba? tşk ler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisindede mi aynı acılık oldu?? İlginç bu kabakların tadı en azından benim yaptıklarım diğer uzun kabağa göre daha tatlıydı..
      Ben sizin aldığınız kabaklarda bir sorun olduğunu düşünüyorum .
      Acı olmaması için yapılacak bişey olduğunu zannetmiyorum kabakların cinsi felan mı değişikti acaba..

      Sil
  8. Güzel bir görüntü çok oşuma gitti:))

    YanıtlaSil
  9. burada bulabilirmiyim acaba ?
    bir bakayim bolca kirmizi kabak var buralarda :(
    ellerine saglik arkadasim sevgilerimi dualarimi biraktim

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...