18 Ekim 2010 Pazartesi

Kıyır Kıyır Unlu Börek....

Unlu börek çok lezzetli bir börek..
Bir arkadaş toplantısında yemiştim bu böreği ,yer yemezde börekteki lezzet ve farklılık dikkatimi çekti .
Açma börek gibi,çıtır çıtır , içindeki un sanki içinde tahin varmış hissi veriyor ve yerken ağzınızda dağılıyor börek..
Tarifini aldım ,arkadaşımdan hemen de denedim..
Ben yeni öğrendim bu böreği ama sonradan öğrendimki bilinen bir börekmiş bu..
Neyse artık bilmeyenlerle paylaşalım bu güzel lezzeti...
***
İki oğlumda aynı ay içinde  bir hafta ara ile doğduğu için doğum günlerini,
 bu zamana kadar genelde beraber yaptık..
İşte bu hafta sonu bu börek onlar için yapılanlar arasındaydı..

 Malzemeler
5 yufka
1 su bardağı sıvı yağ
1su bardağı un

İç malzeme için
5 orta boy patates
1 kuru soğan
Karabiber,tuz

Yapılışı
Böreğimiz için iç harcımızı hazırlayarak başlayalım..
Patatesleri küp doğrayarak tuz ve üzerini geçecek kadar su ilavesi  ile haşlayalım.
Haşlanan patatesleri ezelim.
Soğanları minik doğrayıp yağda kavuralım ve patateslerimizi de ilave ederek kavurmaya devam edelim.Tuzunu ve karabiberini de ekleyelim .Bu şekilde iç harcımız hazırdır..  
Böreğimizi iki şekilde hazırlayabiliriz.

*
Bunun için üç yufka kullanacağız..
Birincisi için yufkamızın ilkini bütün olarak tezgaha yayalım.
 Yufkamızı yağlayalım ve çok ince delikli bir süzgeçle unu yufkanın her yerine gelecek şekilde unlayalım.
Üzerine ikinci yufkamızı yayalım ve yine her tarafını yağlayalım ve un serpiştirelim.
Üçüncü yufka içinde aynı şeyleri yapalım ve aşağıda fotoğrafta görüldüğü gibi,
 yufkalarımızı sekiz parçaya ayıralım.
Her parçaya iç harcımızdan yerleştirelim.
Her parçayı yanlardan içe kapatarak saralım. 

 
İkinci şeklimiz içinse yine tezgah üzerine yufkayı serip yufkamızı yine yağlayalım. Üzerine süzgeçle un eleyip yufkayı ikiye katlayalım.
Yarım daire şeklindeki yufkayı tekrar yağlayalım ve biraz daha un serpiştirelim.
 Yufkanın uzun tarafına hazırladığımız harçtan koyup, kenar kısımlarını iki parmak içe katlıyoruz ve rulo olarak sarıyoruz.
Dört parmak genişliğinde kesip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
Diğer yufkalarada aynı işlemi yapalım.
Kalan yağımızın içine iki çorba kaşığı da su ekleyerek böreklerin üzerine sürelim.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
**Börek için yağ miktarı fazla gibi gelebilir ama içine elenen un fazla olduğu için yağı çekiyor, yağı az olursa eğer böreğimiz kuru olur...
**Bu böreği yaptığınız gün tüketmeniz tavsiyemdir. Ertesi gün aynı lezzette olmuyor çünkü..
**Böreği yapan arkadaşım böreği önceden hazırlayıp dondurucuda bekletebileceğimi de söyledi.
Daha sonra ihtiyaç halinde çıkarıp kullanabilirsin de dedi..
.........................Afiyet Olsun.......................

17 yorum:

  1. Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Kıyır kıyır süper görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Ah çok merci, bu tarz bir börek yemiş ve tarifini alamamıştım, mutlaka deneyip bloğumda yayınlayacağım, ben de beklerim..

    YanıtlaSil
  3. İyi haftalar :)oooooof ne güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık bende cuma günü yayınlamıştım bu böreği..Gerçekten çok sevdik bizde

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. Çok çıtır bir börek olmuş,ellerine sağlık..Mutlu haftalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  8. Canım eline sağlık, deneyeceğim mutluka.. bende bayatlamayan poğçadan yaptım geçenlerde, tarifi nerden yazmıştım acaba diyordum bloguna uğrayınca hatırladım senden yazmıştım gerçekten harika oldular:) ben bir iki değişiklik yaptım öylede lezzetli oldu..

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık,nefis bir börek ben de bugün yaptım:))) şifa olsun

    YanıtlaSil
  11. canıımm ne güzel bir börek değil mi bende çok arkadaşımda gördüm ama bir türlü denemek nasip olmadı inşallahh yaparım en kısa zamanda:))
    oğluşlarına da mutlu sağlıklı sevgi dolu bir ömür dilerim:))

    YanıtlaSil
  12. Buram buram maharet kokan bu börekler enfes görünüyor.ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. nefis olmuş, hiç yemedim ancak çok güzel olduğu belli.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  15. allah sağlık uzun ömür versin..
    böreklerler nefis olmuş
    sevgiler
    seval

    YanıtlaSil
  16. Ilk firsata denemeliyim
    Harika olmus Sevgi cim ellerine saglik
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  17. Tarifinizi hafta sonu doğum gününde yaptım çok güzel oldu (tavsiyem piştiği gün yenirse daha çıtır çıtır oluyor) ertesi gün biraz yumaş oluyor, ama gerçekten çok güzel bir börek ben artık hep söyle yaparım. Hüsna

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...