26 Kasım 2012 Pazartesi

Püf Noktalarıyla Meyveli Rulo Pasta Tarifi

 
 
Şirin mi şirin tatlı mı tatlı bir pastacığın tarifi var bugün..
Rulo pastanın bu şekline  genelde acaba yapabilir miyim diye yaklaşıyoruz
 ama yapılıyor çokta zevkle..
Bana bazı tarifler çoğu zaman oyun gibi geliyor işte bu rulo pastada bunlardan biri..
Yaparken ben eğlendim, yerken çocuklar..
Lafı daha fazla uzatmayalım tarife geçelim dimi..
 
Malzemeler
  
Pandispanya için
5 adet yumurta(oda sıcaklığında)
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı sıcak su
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilya
 
 İç kreması için
4 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı şeker
4 yemek kaşığı süt kreması
1paket vanilya
 
Pastanın dışı için
1 paket kremşanti
1 çay bardağı soğuk süt
 
Pastanın içi için
1 adet kivi
2 adet muz
1 adet mandalina
 
Yapılışı
Yumurtalarımızın sarı ve beyazlarını ayrı ayrı karıştırma kaplarına alalım..
Sarıları şekeri ilave ederek çırpmaya başlayalım..
3 yemek kaşığı sıcak suyumuzu ara ara ilave ederek şekerin tamamen erimesi için bu şekilde çırpmaya devam edelim.
Şeker tamamen eriyip çırptığımız yumurta sarıları krema kıvamına gelince yumurta beyazını bir fiske tuz ilave ederek köpük kıvamına gelene kadar çırpalım.
Köpük kıvamına gelmiş olan yumurta beyazını söndürmemeye dikkat ederek,  sarılara kaşık yardımıyla ilave edelim ve karıştıralım.
Elediğimiz un ve kabartma tozunu, portakal kabuğu rendesini ilave edelim un tamamen karışıp homojen bir kıvam elde edene kadar karıştıralım.. (Unu ilave ettikten sonra karıştırma işlemini tahta kaşıkla yapalım) 
Pandispanya hamurumuz hazırdır..
Tepsimize yağlı kağıdımızı serelim..
Pandispanya hamurumuzu eşit şekilde tepsimize çok kalın olmayacak şekilde dökelim..  
175 derecede ısıttığımız fırında 10- 12 dakika kadar kontrollü olarak pandispanyanın üzeri hafif kızarana kadar pişirelim.. (Kurutmamaya dikkat ediyoruz)
 
Pişen hamuru fırından çıkaralım.
 İlk sıcaklığı çıkınca kolajda gördüğünüz gibi altındaki yağlı kağıtla beraber sıkı olmayan bir rulo yapalım .
Üzerine nemli bir bez örtüp 5 dakika dinlendirelim..
 


Pandispanyamız pişerken iç kremamızı hazırlayabiliriz.
Süt kreması ,vanilya ve şeker dışındaki malzemeyi tencereye alalım, karıştırarak kaynayana kadar pişirelim..
Kremamız birkaç taşım kaynayınca tenceremizin altını kapatalım..
4 yemek kaşığı süt kremasını, vanilya ve şekeri ilave edelim bir kaç dakika mikserleyelim..
 
Krema ılıklaşınca rulomuzu açalım.
Üzerine yeteri derecede kremadan dökelim ve kaşık yardımı ile her tarafına gelecek şekilde yayalım..
Kullanacağımız meyveleri altta gördüğünüz şekilde yerleştirelim..
Pandispanyayı altındaki fazlalık yağlı kağıt yardımı ile dikkatlice sıkı bir rulo yapalım..
 
 
Rulo şeklini alan pastayı birleşme yeri altta kalacak şekilde servis tabağına alalım..
Üzeri için toz kremşantiyi soğuk süt ile çırparak hazırlayalım mümkünse biraz daha koyulaşması için buzdolabında bekletelim.
Katılaşmış şantimizi rulomuzun üzerine her tarafını kapatacak şekilde sürelim.
Bundan sonrası sizin hayal gücünüze kalmış..
Zevkinize göre süsleyebilirsiniz..  
 


 Pastamızda  dilim olarak görüntü budur..
 

Rulo pasta yaparken dikkat edeceğimiz bir kaç püf nokta
*Pandispanya için kullanacağımız yumurtalar oda sıcaklığında olmalı.. Un ve kabartma tozu karıştırılmış ve elenmiş olmalıdır..
*Yumurta sarı ve beyazlarını ayrı ayrı çırpmamız hamurumuzu daha bir puf puf kıvamda yapacaktır..
*Pandispanya hamurunu yağlı kağıda dökmeden önce kağıdı çok az yağladım.. Bu pandispanyanın kağıttan kolayca ayrılmasını sağladı..
*Pandispanya hamurunu fırına vermeden önce tepsiyi yere bir kaç kere vurursanız içte kalmış olan hava kabarcıkları çıkmış olur..
 
* Benim kullandığım tepsinin boyutu büyük fırın tepsidir.. Hamur fazla gelebilir ;benim tepsim büyük olduğu halde öyle oldu geride kalan hamuru minik kek kalıplarında pişirdim minik pastacıklar yaptım..   
*Bu hamur çok çabuk pişen bir hamurdur diğer kek hamurları gibi uzun uzun beklemenize gerek yok.
*Pandispanya pişince  sıcakken rulo yapmanız belkide bu pastanın en önemli püf noktası.. Soğuduktan sonra şekil vermeye çalışmak pandispanyayı kırabilir..
*Pandispanya pişince kıvam olarak çok yumuşak olduğu için ayrıca ıslatmaya gerek yok..
 
*Pastayı bir iki saat dinlendirdikten sonra servis ederseniz servis açısından daha iyi olur..
*Kalan bir dilim gösteriyor ki pastanın tadı ve tazeliği ertesi günde yerindeydi..
Bu rulo pastayı kolaylık olması için misafiriniz gelmeden bir gün önce hazırlayabilirsiniz  .Dikkat etmeniz gereken çok sulu meyveler kullanmamak ve muzu kararmaması için limonlayarak kullanmak.
 
.........Afiyet Olsun.......

15 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsınızki mutfağa girip rulo pasta yapasım geldi. Çocukluğumdan beri rulo pasta yemedim desem.. Püf noktalar için ayrıca teşekkürler.. İlk fırsatta deniycem. Ellerinize saglık.,

    YanıtlaSil
  2. ben çok severim hafif ve lezzetli oluyor , kardeşimde çok güzel yapar :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bir defa da olsa kirmadan yapabilsem bu pastayi,eline saglik en ugurlusundan bir dilim istiyorum. :)

    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap hanım aslında pandispanyayı kurutmadan pişirirsek,zamanında sararsak püflerede dikkat edersek hiç sorun çıkmıyor..

      Sil
  4. selamün aleyküm pastanın iç kremasındaki süt kreması nedir kahveler için kullanılan mı yazarsanız sevinirim allaha emanet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam Eminenur iç krema malzemesindeki süt kreması 200grlık minik paketlerde satılan sıvı krema ..
      Hazırladığımız krema olunca ondanda direk krema diye bahsetmek istemedim..
      Kahvede kullandığımız değil yani..

      Sil
  5. harika görünüyor bayıldım.. o kadar güzel anlatmışsın ki hemen yapasım geldi.. hafta sonu uğraşımız belli oldu.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. sevgi hanım,
    pastayı dün denedim tadı harikaydı ama şekli konusunda pek başarılı olamadım. bazı aksilikler oldu. birkaç sorum olacak.
    1)yumurta sarılarını karıştırdım ama bana koyu gibi geldi. fazladan su ekledim. acaba koyu olacakta yumurta beyazıyla karıştırınca mı kıvamı ayarlanacak? ben yumurta sarılarıyla bütün malzemeyi karıştırdım. en son beyazını kar haline getirip tahta kaşıkla karıştırdım. yine de koyu gibiydi. tabii bu sırada bir miktar yumurta beyazını yere döktüğümü itiraf etmeliyim:)
    2)tepsinizin boyutları tam olarak kaça kaç ? pandispanyaya kremayı sürdüm. ama ancak iki ucu birleşti.kremalar dışarı taştı. kreması mı fazla geldi acaba. ılıktı oysa.güç bela kapattım pastayı. iki tane mi yapmalıyım bu malzemeyle.
    bekleyemedik hemen yedik. eşimi tabağı yalarken yakaladım
    3)bu kadar beceriksiz takipçilerinizin olduğunu tahmin ediyor muydunuz?
    emine kaya

    YanıtlaSil
  7. Emine hanım yumurta sarıları koyu geldi demişsiniz yumurtalar büyük müydü acaba? Kek harcında kıvam normal keke göre biraz daha sıvı gibi ama çırptığımz yumurta beyazlarından dolayı daha puf puf olack.
    Kullandığım tepsiyi belirtmiştim büyük fırın tepsisi diye .Aşağı yukarı eatı 35'e 40 gibi.
    Harçta kullandığınız su sadece şekerin koly erimesini sağlamak içindir artırmanıza gerek yoktu..
    Krema ya gelince krema fazla olabilir onu siz pandispanya ya göre ayarlayıp sürecektiniz..,
    Dışarı taşması çok önemli değil taşanları alırsınız..
    Beceriksiz demeyelim biz ona ilk defa yaptınız sanırım bir kaç denemede bu aksilikler azalacaktır.

    YanıtlaSil
  8. DUYGU'DAN SEVGİLER :)
    SEVGİ HANIM PASTANIZI BEN DE DENEDİM, KEKİNDE SORUN YAŞAMADIM AMA İÇİNE KURU KAYISI VE CEVİZ KOYMUŞTUM, KAYISIDAN PEK HOŞLANMADIM PASTANIN İÇİNDE :) ÜZERİNEYSE ANTEPFISTIKLI PUDİNG SÜRDÜM, RENK OLARAK HOŞ OLDU BENCE YEŞİL YEŞİL :) SAYENİZDE KENDİMİ AŞTIM DİYEBİLİRİM :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgi hanım, inanır mısınız 2,5 yıllık evliyim, pasta börek konusunda yetenekli sayılırım lakin rulo pastayı denemeye cesaret edemiyordum. Kırılmalar çok oluyormuş, yarın deneyeceğim sizin tarifinizle. İnşallah güzel olur. Ellerinize sağlık. Şerife.

    YanıtlaSil
  10. Bende tarifinizi dün denedim verdiğiniz püf noktaları sayesinde çok guzel oldu evdekiler afiyetle yediler .guzel tarifleriniz icin teşekkür ederim .Tuğba :)

    YanıtlaSil
  11. şekilli pasta maharetli kadınların işidir bede yapacağım... inşallah o kadar maharetim vardır.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...