11 Aralık 2013 Çarşamba

Dereotlu, Peynirli, Havuçlu Poğaça


Tarifi geç kalmış, bir gün lezzeti daha sizlerle..
Çok yoğunum canııııım...
Akraba günü ,kahvaltı günü , misafir ağırlama, çoluk çocuk ,bir de kendi tariflerim 
yetişemiyorum yetişmeye çalışıyorum..
Bu hafta sonu yeni akraba günümüz var ben bir önceki ayın tarifini ancak verebiliyorum..

İstanbul itibari ile şu anda abartısız lapa lapa kar yağıyor..
Yağdırana şükürler olsun, 
sıcacık evimizdeyiz Rabbim bu soğukta aç açıkta olanlara da yardım etsin inşallah..

Bu gün sıcacık çayınızın yanına bu poğaçayı hazırlamayı öneriyorum..
Bu poğaçanın özelliği her şeyinin poğaça hamurunun içinde olması..
Lafı da daha fazla uzatmadan tarifi vermeye geçiyorum..

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 adet havuç rendesi(rendenin ince bölümü ile rendeleyin)
1 kase beyaz peynir
2 yumurta (1 sarı üzeri için)
1 demet dereotu
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Yapılışı
Tüm malzemeyi kullanarak ele yapışmayan kıvamda yumuşakça bir hamur elde edelim..
1 saat kadar mayalanması için üzerini örtüp bekletelim..
Mayalanan hamurdan elimize mandalina büyüklüğünde yumaklar alalım.
Şekil verme aşaması size kalmış ister öylece yuvarlayıp bırakın isterseniz de hamuru uzunca şerit yapın gördüğüğünüz gibi ip gibi düğüm atın ..
Tüm hamuru  şekillendirdikten sonra yağlı kağıt üzerine alalım, üzerlerine yumurta sarısını sürüp 200 derecede ısıttığımız fırında poğaçalarımızı kabarıp kızarıncaya kadar pişirelim.. 

Mümkünse de sıcak sıcak servis edelim.. 
**
*
İsterseniz bu poğaçayı mayasız sadece kabartma tozuyla da yapabilirsiniz..
O zaman daha gevrekçe bir kıvam elde edersiniz, bu şekilde yaparsanız 2 yemek kaşığı da sirke ilave edebilirsiniz.. Buradaki tarif gibi..

Mahlep benim poğaça da olmazsa olmazlarımdan birisidir..
Bu poğaça da yoktu ama ilave ederseniz pastane kokulu poğaçalarınız olur..
  
.......Afiyet Olsun......

3 yorum:

  1. besleyici süper bir poğaça ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...