6 Kasım 2013 Çarşamba

Pırasalı Mısır Ekmeği 2 (Porsiyonluk)


Karadenizlilerin (bendeniz de Karadenizliyim bu arada) 
hamsinin, karalahananın, turşu kavurmasının yanında hatta sadece yoğurdun içine doğranarak bayılarak yediği mısır ekmeğini balık menüm için yaptım; çoğu zaman yaptığım gibi..

Ben ekmek fırınlarında yapılıp satılan versiyonunu sertliğinden dolayı çok sevmiyorum..
 Kendi yaptığımın daha lezzetli olduğunu düşünüyorum..

İçine yaptığım pırasa ilavesi ile mısır ekmeğim de lezzet tavan yapıyor..
 Papatyacım da sayfasında ısırgan  otlu mısır ekmeği tarifi paylaşmıştı ki o şekliyle de denemeyi düşünüyorum..   

Daha önce pırasalı mısır ekmeğini tepside yapmıştım. Tarifi burada var..

Bakalım pırasalı mısır ekmeğini muffin şeklinde nasıl yapmışım...

Malzemeler
3 su bardağı mısır unu
2 su bardağı buğday unu
1 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı şeker(silme)
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat

3 adet pırasa
3 yemek kaşığı sıvı yağ
(minik minik doğranıp hafif kavrulacak)

Yapılışı
3 adet pırasayı minik doğrayıp 5 dakika kadar kavurup soğutalım..
Hamur malzemelerini karıştırma kabımıza tek tek alalım ve süt sıvı yağ ilavesi ile elimize yapışan bir kıvamda bir hamur elde edelim..( Kullandığınız un farkından dolayı ,kıvamı elde edene kadar ılık su ekleyebilirsiniz yavaş yavaş amman dikkat)

Hamuru istediğimiz kıvama getirince isterseniz burada ki gibi baton kalıpta tek parça olarak pişirebilirsiniz.
İsterseniz de serviste kolaylık olsun diye muffin kalıplarında tek porsiyonluk pişirebilirsiniz..
  

Yukarıda gördüğünüz gibi muffin kalıplarına hamurumu paylaştırdım ve 180 derecede ısıttığım fırında mısır ekmeklerimin üzeri kızarıp içleri pişene kadar pişirdim..


*Mısır ekmeğinin kıvamı biraz daha yumuşak olsun diye normal un ilave ettim.
Siz sade mısır ekmeği isterseniz bu miktarı azaltabilirsiniz..(bu şekliyle ekmeğiniz daha sert olacaktır)
*Mısır ekmeğinizin yapımında kullanacağını mısır ununa dikkat.. Katkısız mısır unu bulabilirseniz lezzeti on numara olacaktır. Kullanacağınız mısır unu, un gibi çekilmiş ince taneli mısır unu değil daha iri taneli mısır unu ile yapılınca yerken ağızda daha farklı bir lezzet bırakacaktır..


Mısır ekmeğinizi özellikle sıcak servis ederseniz daha çok seveceksiniz..

.........Afiyet Olsun........

6 yorum:

  1. Gerçekten mısır ekmeği balığın yanında çok yakışıyor. Ama ben evde başarılı olamıyorum çünkü lime lime dağılıyor nedense. Gerçi geçen gün fırından aldığım mısır ekmeği de öyleydi acaba dokusundan mı kaynaklanıyor? Sizinkilerin görüntüsü nefis ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlhan Bey büyük ihtimalle doku ile alakalı sadece mısır unu ekmeği kuru yapıyor karışımı iyi ayarlamak lazım.. Görüntünün yanında tadı da sıcak sıcak çok güzeldi bir de bu tarifle deneyin derim ben.. Sonucu da söylersiniz artık..

      Sil
  2. ama ama yaa olmuyor ki böylee iki gündür karadeniz mutfağıı ve ben anneme doğru yollansam nede güzel olur şöölee güzel bir dövme lahana yemeği yanında da mısır ekmeğii ohhh ne alaaaa :)

    elllerien sağlık cnaım çokk güzel görünüyorrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim mukocum sende Karadenizlisin sanırım ,bilmiyorum ama öyle seziyorum.. Annelerin elininin lezzeti bir başka güzel oluyor oh mis gibi..

      Sil
    2. babam karadenizli annem boşnak ama değme karadenizlillere taş çıkarır canım :)

      Sil
  3. Bugün sıcak bir mısır ekmeği turşu kavurması ve çay olsun başkada bişey istemem diyodum:)
    Mısır ekmeğimiz olmazsa olmazımız:)
    cupcakeler nefis görünüyorlar
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...