13 Şubat 2013 Çarşamba

Karadeniz Sofrası ve Karadeniz Lezzetleri

 
Okullar açıldı ama bende ki tatil bitmedi henüz..
Elim bir türlü klavye ye gidipte yeni bir post hazırlayamıyorum..
Bu sıralar misafir açısından yoğunum.
Bu hafta sonu akraba günümüz bende onun heyecanı üstümde ; ne yapacağım nasıl geçecek telaşı sormayın gitsin..
Karadeniz sofrası ise eşimin arkadaşları için hazırlandı .
Ben değişik yörelere ait mutfak kültürü denemeyi seviyorum, sizlerin de seveceğini umuyorum..  
 Normal yemek anlayışının biraz dışına çıkmak ,değişik yöresel bir sofra hazırlamak istedim.. 
Bazı aksilikler çıksa da sonuç güzeldi.. 
 
Tarifi blogda mevcut..
Karalahana Karadenizlilerin vazgeçilmez sebzesi.
Benim en sevdiğim hali ise sarması ve diblesi.
Karalahana diblesinin tarifini vermemişim seveceğinizi düşünüyorum,
 en kısa sürede paylaşırım inşallah..
Ben, bir gün önceden karalahana sarmasını hazırladım, pişirmeden buzdolabında beklettim..
 
 
Tarifi ise burada ve burada mevcut..
Mısır ekmeği olmadan Karadeniz softası olmaz dı değil mi?
Özellikle balıkla çok iyi gidiyor.. Hamsi tava eksik bu sofra da ama onu daha önce yapmıştık o yüzden yer vermedik.
Hamsi tava için buraya bakabilirsiniz..
 
Başlığa tıklarsanız tarife ulaşabilirsiniz..
 
 
Bal kabaklı Hurmalı Lezzet Topları
Sütlaçın yanında minik minik toplar sundum..
İçinde ceviz parçaları olan lezzetli toplar..
Tarifini paylaşacağım, balkabağı yiyemeyenler için harika bir tarif.. 
 
 
Amacım sütlaçı ,üzerinde kavrulmuş toz fındıkla servis yapmaktı..
Ama evdeki fındığı kavurup, kırmak için zamanım kalmadı .
 
 
Hazırladığım lezzetleri sıcak sunacağım için bir çoğunun hazırlanmasını son ana bıraktım..
Dolayısı ile masamız da, geçikmeli olarak hazırlandı..
Ve fotoğraf çekme işi de eşime kalınca bir çok detay atlandı..
İşte bende istediğime, fotoğrafları kırpa kırpa ulaşmak zorunda kaldım..
Altta gördüğünüz gibi mesela  
 
Karalahana Çorbası ve Muhlama
Muhlama (kuymak) tarifi burada var.
Karalahana çorbası tarifi  ise iyi fotoğrafla daha sonraya kalsın inşallah..
  
 
Ev yapımı meyve suyu
 
Kızılcık Suyu  ve sağ yanda gördüğünüz üzre Fasulye Turşusu Kavurması
Fasulye turşusu kavurması tarifi burada
  
 
Karnabahar Kızartması
Karnabahar kızartmasının Karadeniz'le bir alakası var mıdır bilmem ama
 biz seviyoruz bu da bizden olsun dedim..  
Tarifini vereceğim bekleyiniz..
 
 
 
Şimdilik bu kadarla yetinelim ..
Tarifler gelecek inşallah.
 
Sevgi'den sevgilerle.....

11 yorum:

  1. oooy ooy oooy ben aslen Trabzonluyum...
    bu yemekleri görünce çok fena oldum...
    şimdi hepsinden olsa yerdim valla :))
    şu an kendime kuymak yada muhlama yapmayı bile düşünüyorum :))
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gurme şirine hemşeriyiz o halde; ben de hemen yan ildenim..
      Muhlama benimde vazgeçilmezim özellikle kahvaltıda ..

      Sil
  2. Ellerinize sağlık hepsi harika görünüyor
    Hepside benim çok çok sevdiğim yemekler kendi yöreme ait diye söylemiyorum ama bu yemekleri sevmeyen yoktur heralde:)
    Karnıbahar kızartmasını bende sıkça yaparım
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pumpulininmutfağı teşekkür ederim..
      Evet yöre insanı hepsini severek hatta bayılarak yiyor. Ama itiraf edeyim lahana çorbasını çok severek yemiyorum. Ama sevenlere severek yaparım o başka..
      Karnabahar kızartması favorimdir ama bir de kızartma olmasa ne güzel olurdu..

      Sil
  3. herşey harika görünüyor elinizesağlık

    YanıtlaSil
  4. Kartnabaharlar cok citir ve leziz görünüyor,tarifini bekliyoruz bak söz verdin okey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil söz verdim canııım aşkolsun sen dedinde ben tarifini vermedim mi ??

      Sil
  5. herşey harikaa candır karadeniz bitanedir:))
    sevgiler canımm...

    YanıtlaSil
  6. Di mi ama Karadeniz başka..

    YanıtlaSil
  7. Her biri birbirinden enfes görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...