24 Aralık 2013 Salı

Kıymalı Pide (Büyük Yuvarlak)


Pizza görünümünde pide pratik bir tarif..
Çocuklara hazırladığım minik pidelerin hamuru fazla gelince
 işin kolayına kaçtım büyükçe bir pide yaptım..


Minik minik hamurla uğraşmaktansa hamuru büyükçe açıp kıymayı üzerine yayınca büyük bir pide elde ettim..
Pideyle pizza arası bu lezzette hoşumuza gitti..

Bloğu ziyaret eden takipcilerim maşallahınız var  beni yalnız bırakmıyorsunuz..
Ama arada bir yorumlarınızla ses verir ,küçük bir selam iletirseniz beni daha da mutlu edersiniz.
Postun hemen alt kısmında ki yorum kısmından haberdar olmayanlar olduğunu da yeni duydum ..
Yorum kısmını tıklarsanız orada nasıl yorum bırakabileceğinizi anlatıyorum zaten..

Neyse bu kadar hasbihal yeter sanırım tarife geçelim..

Malzemeler
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta, 1 yumurta beyazı
2 yemek kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar un
(4,5 -5 su bardağı kadar yavaş yavaş ilave edelim)

İç malzeme
500gr kıyma
1 adet kuru soğan
1 diş sarmısak
1 yemek kaşığı salça
maydanoz
Karabiber,kimyon ,tuz

Dışı için 
1 yumurta sarısı
susam

Yapılışı
Hamur malzemelerini su hariç yoğurma kabına alalım..
 Ilık suyu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışan kıvamda bir hamur elde edelim.. 
Hamurumuzu mayalanıp iki katı olana kadar sıcak bir ortamda hava almayacak şekilde üzerini kapatarak 
1 saat kadar bekletelim..

Bu arada biz iç harcımızı hazırlayabiliriz..
Kuru soğan, sarmısak ve domatesi rendeleyelim..
 Maydanozu incecik doğrayalım..
Alttaki kolajda gördüğünüz gibi diğer malzemeleri de ilave ederek birbirlerine tamamen karışması için özellikle elimizle harcı yoğuralım..
Hamur mayalanana kadar iç harcımızı da buzdolabında dinlendirelim..


Hamurdan irice bir beze alalım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye  kenarları biraz daha kalın kalacak şekilde bastırarak ve incelterek yayalım..
Üzerine hazırladığımız kıymalı harcı yine eşit olarak yayalım..
Pidemizin kalın olan kenar kısmına yumurta sarısı sürüp susam serpiştirelim..
200 derecede ısıttığımız fırında pişirmeye alalım.. (Pidemiz kızarıp üzerindeki kıyma pişine kadar )

Kıymanız yağsızsa iç harcınıza 3 yemek kaşığı sıvı yağ ilave edebilirsiniz.

.......Afiyet Olsun......

3 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok nefis görünüyor :) bende haftasonu pizza yapmıştım tabii hamur açma yeteneğim olmadığı için ekmekciden aldım o da güzel oldu sizinkiler kadar olmasada:) sevgileeer ..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ediyorum.. Bu pide için yada pizza için hamur açma yeteneğinin olmasına gerek yok ki hamuru yoğurup elinizle inceltmeniz yeterli.. Sevgiler benden ..

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerine emeğine sağlık canım. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...