18 Şubat 2013 Pazartesi

Akraba Günü Dediğin Böyle Olur

Akraba Günümüz bu ay bende gerçekleşti..
Güzel geçen bir günün rahatlığı var üzerimde.
Bir önceki günümü sorsanız nasıl bir telaş nasıl bir hazırlık sormayın gitsin :))
 
Rabbim nasip etti geldik bir araya yine..
En güzel niyet en güzel sohbetlerle..
Bu gün biraz doğum günü oldu yine.
Her ne kadar servis yapma telaşı ile istediğim kareleri yakalayamış olsam bile
detaylar alt satırlarda buyrun incelemeye..
 
Arpa Şehriye Salatası
Bol limonlu hafif ama doyurucu bir salata
Denemeye değer tavsiye ederim.. 
Tarifi önümüzdeki günlerde inşallah..
 

 
Zeytinyağlı Kuru Patlıcan Dolması
Kıymalı kuru patlıcan dolması tarifini daha önce burada paylaşmıştım..
Zeytinyağlı olanın tarifi daha sonra inşallah..
 

 

 Zeytinyağlı  Yaprak Sarmamız
Her günümüzde muhakkak oluyor..
Tarifi blogda mevcut
 
 
Kıymalı,Pırasalı ve Havuçlu Rulo Börek
Rulo börek tarifini daha önce bloğumda paylaşmıştım..
Tarif için buraya bakabilirsiniz..
 
 
Baharatlı Minik Tuzlu Kurabiyeler
Benim vazgeçilmez kurabiyem..
Tadı ve ağızda dağılan kıvamı ile muhteşem bir tad..
Tarif için buraya ve buraya buyrunuz ..  


Tepside Patates Mantısı
Aslında sunmak istediğim şekil bu değildi..
Ama aldığım patatesler haşlandıktan sonra kum gibi dağılınca bana da tepside sunmak düştü..
Servis yaparken her bir dilimin üzerinde sarmısaklı yoğurt ve kırmızı biberli yağ
olacak o şekilde hayal edin lütfen..
Tarifi istenirse daha sonra verebilirim..


Fındıklı Çikolatalı Truflar
Benzer bir tarif burada var..
Başka bir şekli ise burada..
Bunların içine sadece ilave olarak kavrulmuş fındık koydum..

Hurmalı Kurabiye
Tarifi için buraya  ve buraya tıklayabilir görebilirsiniz..
Bir de Etimekli çilekli sütlü tatlım vardı ki alt kat üst kat koşuşturmadan dolayı arada kaynamış..
Ama daha önce burada paylaşmıştım..
Tatlının yeni ve daha düzgün fotoğrafını paylaşmayı çok isterdim ama nasip değilmiş.  
 
Akraba günümüzde ;
sevdiğimiz, şirin bir genç kızın geçmiş doğum gününü ona süpriz yaparak tekrar kutladık..
Tabii bunun için ondan habersiz plan yaptık.
Evi süsledik, hediyelerimizi ve tabii pastalarımızı hazırladık; sonrası süprizzzz
Bir canı mutlu edebilmek ne güzel şeymiş onu gördük..
 
Bir doğum günü için bu pastalar çok değil mi diyebilirsiniz..
Ama çok olmadığını gördük çünkü kalabalıktık..
İki büyük masa hazırladık ,bu pastalardan sadece ortadakinin yarısı kaldı..
 
Ahududulu ve Çilekli Çikolatalı Pasta
 
 Aslında her üç pastada da aynı malzemeler kullanıldı, sadece süslemeleri değişik oldu.. 
 
 
Pasta tarifini vermeyi önümüzde ki günler için düşünüyorum..
Takipte kalın lütfen
Hayırlısı ile bu günümüzü de huzurla bitirdik..
 
 
Bu ay ki akraba günü menümüz de bu kadar..
Umarım sizler için fikir verici oluyordur.
 
Başlıkta kullandığım akraba günü dediğin böyle olur ifadesi size abartılı gelebilir belki..
Ama gerçekten biz bu buluşmaları çok severek yapıyoruz..
Özellikle akraba bağlarınızı sağlamlaştırmak isterseniz  sizlere de ısrarla tavsiye derim..
 
Bu arada facebook sayfamızı da sağda üstteki bölümde beğen tuşuna basarak beğenmeyi unutmayın olmaz mı?   :)))) 

18 yorum:

  1. bende bayılıyorum sizin bu gününüze bir de yesem onlardan daha cok bayılacagım ama:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülcan bu lezzetleri tatmak için misafirim olmaya ne dersin?

      Sil
  2. Allah nazardan saklasin muhabbetinizi
    hayirli ömür duasi ile de nice yillara

    sevgilerimle ablam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Melek ablacım..
      Ne sıcak bir insansın sen ya ,sanki seninle yüzyüze tanışıyormuşuz gibi hissediyorum..

      Sil
  3. Vayy vayy diyorumm ellerinize sağlıkk tek kelimeyle döktürmüşsünüz :)
    Sizde kuru patlıcan olarak geçen bizim burada Halep dolması derler bayılırımm enfes gözüküyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biz de kuru patlıcan çok bilinme; değişik tatlara açığız ama..
      Doğu ve Güneydoğulu olanlar bol acılı ve yağlı olarak hakkını vere vere yapıyorlar biz de acizane işte..

      Sil
  4. Ellerine sağlık. Hepsi birbirinden güzel görünüyor. Hem sıla-i rahim yapmış oluyorsunuz bu günlerle hem de ne güzel buluşup kafa dağıtıyorsunuzdur =)
    Bu arada ilk resimdeki kırmızı lahanayı geçen yıl senden görüp yapmıştım pratik salata malzemesi diye. Bu sene yine yaptım. Hakikaten çok iş görücü ve lezzetli =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Urfa Tutkunu evet evet aynen öyle sıla_ı rahimin ta kendisini yapıyoruz.. Bir ayda birbirimizi özlüyoruz ay sonunda da günleri saymaya başlıyoruz..

      Evet kırmızı lahana salatası bir nevi turşusu benim favori tariflerimden biridir..
      İki litrelik kavanozda hazır bir şekilde buzdolabında daim hazır bulundururum..
      Hem lezzetli hemde çok pratik faydalı bir gıda da e daha ne olsun di mi ;beğenmene sevindim....

      Sil
  5. bak bak bitmedi canım.ne kadar çok hazırlanmışsın.hepsi harika.ellerine sağlık.tarfileri bekliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi çapımda zaman bulabildiğim kadar işte beğenmene sevindim teşekkür ederim, izleyiniz tarifler gelecek..

      Sil
  6. hmm ellerine sağlık canım hepsi bir birinden güzel ve lezzetli görünüyor..Ben tepside patates mantısının tarifini bekliyorum mümkünse..değişik ve güzel görünüyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates mantısının tarifi istenırse paylaşırım demiştim zaten .Aslında sunum daha değişik ve şık olacaktı ama ben patateslerin azizliğine uğradım..

      Sil
  7. hepsi muhteşem görünüyor...
    ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  8. gerçekten hepsi çok güzel...
    gözüm kaldı...
    emeği geçenlerin ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim Gurme şirine..

    YanıtlaSil
  10. sizin günler zaten festival tadında geçiyor canım maşallahh:))
    bereketli olsun:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Patates mantısı paylasirsaniz sevinirim ellerinize sağlık hepsi çok güzel gorunuyor

    YanıtlaSil

Yorum bırakan tüm ziyaretçilerime teşekkür ediyorum.. Yorumlarınız benim için değerli...
Bloğu olmayan ziyaretçilerim sizde yorum bırakabilirsiniz..
Yorumunuzu yazmak için
önce yorum kutusuna yorumunuzu yazın (ADINIZI EKLEMEYİ LÜTFEN UNUTMAYIN)
Daha sonra anonim yazan bölüme tıklayın ve soldaki yayınla yazan kutucuğu tıklayıp ,yorumunuzu bırakabilirsiniz ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...